Åttondelsfinal 3 25/26 Malmö - Djurgårdens IF 21/3
Nu vänder vi!!
-
RBG #17117
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan vi inte köra sista målet vinner?
- DIF_Soldier
Ludde får en sista i vår tröja. Fint ändå!
Säg den glädje som varar
Fina Ludde.
Hans sista avtryck i föreningen?
Vemodigt.
Hans sista avtryck i föreningen?
Vemodigt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Vi får sätta vårt hopp på Frank Eklund. Borde vara påväg upp samtidigt som William och Victor vänder hem!
William - Frank - Victor
Ingen dålig press han kommer växa upp med
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
sirwilliam
Skönt att han inte fick hålla nollan
Ändå fint att Ludde får göra mål i sin (förmodligen) sista match. Legend.
Känsla av linjedomaren att blåsa för den sista icingen
Sluta nu. Det var totalt haveri halva säsongen. Vissa ljusglimtar. Knappt godkänt. Max.Wishes skrev: ↑2026-03-21 17:23:26 Tycker att spelarna, ledarna, laget och Diffen har gjort en säsong över förväntan. Wiken fick bygga ett slagkraftigt SHL-lag sist av alla andra lag. Jämför med håve, leksand och linköping son varit i SHL flera säsonger. Första säsongens första mission var att klara kontraktet i SHL, bonus att de gick till slutspel. Nu fortsätter processen att bygga lag och organisationen. En långsam och hållbar process. Sjukt stolt över den här föreningen.
Sväva i det blå
Rensfeldt kan vara kvar. Mer spets än Hudon
-
Knickedick
Fel tråd!emilin skrev: ↑2026-03-21 17:17:09 Orkar inte hålla tyst längre.
Vi håller oss kvar i SHL. Det var målet den här säsongen och det är uppnått. Och ändå sitter folk här och hackar på spelare och ledare som om de gjort något fel. Det tycker jag är fel.
Vet ni under vilka förutsättningar det här laget sattes ihop? Vi kom in sent, de flesta lagen var redan klara med sina trupper, vi fick ta vad som fanns. Sen har vi haft skador och frånvaro hela säsongen på ett lag som redan från start inte hade råd med den lyxen. Och ändå är vi kvar.
Hade någon sagt det till mig i september hade jag tackat och tagit det direkt.
Jag fattar att det inte alltid sett snyggt ut. Och ja, även jag har suttit och känt frustration över vissa spelare under säsongen. Men jag tänker inte lyfta den kritiken nu, inte när vi precis klarat det vi satte som mål. Det känns bara fel.
För vi bygger något här. Sakta men säkert byggs det ett lag och en organisation som faktiskt luktar Djurgården igen. Det har vi inte upplevt på fruktansvärt många år och det känns som att vissa inte riktigt inser vad det betyder.
Sen nästa säsong är läget ett helt annat. Då startar vi samtidigt som alla andra, då har vi haft tid att bygga ordentligt, och då kanske det finns mer utrymme att ställa högre krav. Men det är nästa säsong.
Nu är vi kvar i SHL. Det är faktiskt något att vara stolt över.
Andas och vänta med pirr i magen vilka spelare vi kommer äntra isen med nästa säsong.
Stort tack till alla inblandade från läktaren till kontoret. VI ÄR KVAR och det var målet denna säsong.
Det där kan du skriva i säsongstråden.
Den här tråden handlar om den avgörande matchen i play-in och för att vi ska kvalificera oss för slutspel.
Om du menar att vi inte kan klaga på hur vi tar oss an den här matchen och hur vi säljer oss enormt billigt i den typen av match.
Så tycker vi jävligt olika. Den HÄR matchen har inget och absolut inget med Grundserien att göra. Men jag tycker det är patetiskt att man inte kan hålla isär saker när vi i den Här digniteten av match säljer kliver in som ett pojklag.
I övrigt håller jag med i den SAK du pratar om. Alltså säsongen. Inte den här matchen.
Senast redigerad av Knickedick den 2026-03-21 17:33:44, redigerad totalt 1 gånger.
Poesi och välförtjänt
Du skulle göra dig bra i Nordkorea, 11 hole-in-ones första spelrundan.DIFLuWi skrev: ↑2026-03-21 17:26:15Intressant att du suttit stora delar av säsongen och studerat Kimbys beteende?
Han tog upp oss, höll kvar oss, tog oss till slutspel.
Men det är klart, att hämta handdukar med foten på drickastället och se besviken ut trumfar såklart.
Att ingen annan sett detta…!
Hejd då. På återseende i september
Har jag fel?tobo skrev: ↑2026-03-21 17:29:33Du skulle göra dig bra i Nordkorea, 11 hole-in-ones första spelrundan.DIFLuWi skrev: ↑2026-03-21 17:26:15Intressant att du suttit stora delar av säsongen och studerat Kimbys beteende?
Han tog upp oss, höll kvar oss, tog oss till slutspel.
Men det är klart, att hämta handdukar med foten på drickastället och se besviken ut trumfar såklart.
Att ingen annan sett detta…!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.