Vejdemo ska in som Fw , gärna i en tredje.AlltidOavsett skrev: ↑2026-03-18 21:39:13Jag ser gärna en tydligare 1a center än Vejdemo. Sedan är förhoppningsvis Björck 2a.fryppe skrev: ↑2026-03-18 20:10:01Dåliga krav om inte Vejdemo är topp 6, då är jag nyfiken på vad vi ska plocka in.SkallePer skrev: ↑2026-03-18 19:59:52 Hoppar in i Pettersen diskussionen.
Som jag ser det så måste Pettersen och Grewe höja sig ganska rejält för att platsa nästa år. Det kommer förhoppningsvis göra oss bättre.
Tror att vi hämtar in 4 fw.. 3 till topp 6 och en till, typ Vejdemo.
Det kommer innebära att spelare som Grewe och Pettersen kommer Konkurrera med Stockselius och Nordmark om att ta plats bland 12fw.
Nordmark är en grym talang, poängmaskin och målskytt. Över 40 pinnar i J20 och även sjuka siffror i landslaget. Stockselius kan både jobba hårt och är skicklig med pucken
.
Ska Pettersen och Grewe platsa nästa säsong så måste dom upp på personbästa, om det ens kommer räcka. Dom behöver utveckas och bli bättre.
Nordmark Stockselius kommer definitivt inte stanna av i sin utveckling i alla fall.
Utöver Vejdemo 3 st till topp 6 varav en 1a Center.
Tycker inte kraven är höga alls.
Vi får in en Vejdemo som kan spela C när det krävs, och vi måste åtminstone ha en spetsig fw utanför topp 6. Lite konkurrens måste vi ha.
Vi kan lägga ganska stora pengar på 4 nya FWs i och med att 8-9 löneposter för fw försvinner.( Brodin, Klasen, Costmar, Palve, Solem, Rensfeldt, Frondell, Eklund, Förmodligen Krüger)
Åker HV ur borde vi hugga på Ang. Ruggit produktiv i den här ligan. I ett dåligt HV. Bra ålder. Bra fart. Vi behöver 2 RW och en C.
Typ.
Hudon Skoog/(NY 1a C) Bemström
Sniverly Viggo Ang
Vejdemo Josefson Nordmark/Stockselius
Blomgren Salsten Nordmark/Stockselius
(Pettersen Grewe Drott)
Det här laget skulle vi kunna få med i stort sett samma budget som idag.