Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av SkallePer »

AlltidOavsett skrev: 2026-03-18 21:39:13
fryppe skrev: 2026-03-18 20:10:01
SkallePer skrev: 2026-03-18 19:59:52 Hoppar in i Pettersen diskussionen.
Som jag ser det så måste Pettersen och Grewe höja sig ganska rejält för att platsa nästa år. Det kommer förhoppningsvis göra oss bättre.

Tror att vi hämtar in 4 fw.. 3 till topp 6 och en till, typ Vejdemo.
Det kommer innebära att spelare som Grewe och Pettersen kommer Konkurrera med Stockselius och Nordmark om att ta plats bland 12fw.
Nordmark är en grym talang, poängmaskin och målskytt. Över 40 pinnar i J20 och även sjuka siffror i landslaget. Stockselius kan både jobba hårt och är skicklig med pucken
.
Ska Pettersen och Grewe platsa nästa säsong så måste dom upp på personbästa, om det ens kommer räcka. Dom behöver utveckas och bli bättre.
Nordmark Stockselius kommer definitivt inte stanna av i sin utveckling i alla fall.
Dåliga krav om inte Vejdemo är topp 6, då är jag nyfiken på vad vi ska plocka in.
Jag ser gärna en tydligare 1a center än Vejdemo. Sedan är förhoppningsvis Björck 2a.
Vejdemo ska in som Fw , gärna i en tredje.
Utöver Vejdemo 3 st till topp 6 varav en 1a Center.
Tycker inte kraven är höga alls.
Vi får in en Vejdemo som kan spela C när det krävs, och vi måste åtminstone ha en spetsig fw utanför topp 6. Lite konkurrens måste vi ha.

Vi kan lägga ganska stora pengar på 4 nya FWs i och med att 8-9 löneposter för fw försvinner.( Brodin, Klasen, Costmar, Palve, Solem, Rensfeldt, Frondell, Eklund, Förmodligen Krüger)

Åker HV ur borde vi hugga på Ang. Ruggit produktiv i den här ligan. I ett dåligt HV. Bra ålder. Bra fart. Vi behöver 2 RW och en C.

Typ.
Hudon Skoog/(NY 1a C) Bemström
Sniverly Viggo Ang
Vejdemo Josefson Nordmark/Stockselius
Blomgren Salsten Nordmark/Stockselius

(Pettersen Grewe Drott)

Det här laget skulle vi kunna få med i stort sett samma budget som idag.
Boven

Silly Season 2026/27

Inlägg av Boven »

Vad får dig att tro att Vejdemo skulle vilja gå från 1a C till ytterforward i en 3e line?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av SirDIFalot »

SkallePer skrev: 2026-03-19 02:42:17
AlltidOavsett skrev: 2026-03-18 21:39:13
fryppe skrev: 2026-03-18 20:10:01
SkallePer skrev: 2026-03-18 19:59:52 Hoppar in i Pettersen diskussionen.
Som jag ser det så måste Pettersen och Grewe höja sig ganska rejält för att platsa nästa år. Det kommer förhoppningsvis göra oss bättre.

Tror att vi hämtar in 4 fw.. 3 till topp 6 och en till, typ Vejdemo.
Det kommer innebära att spelare som Grewe och Pettersen kommer Konkurrera med Stockselius och Nordmark om att ta plats bland 12fw.
Nordmark är en grym talang, poängmaskin och målskytt. Över 40 pinnar i J20 och även sjuka siffror i landslaget. Stockselius kan både jobba hårt och är skicklig med pucken
.
Ska Pettersen och Grewe platsa nästa säsong så måste dom upp på personbästa, om det ens kommer räcka. Dom behöver utveckas och bli bättre.
Nordmark Stockselius kommer definitivt inte stanna av i sin utveckling i alla fall.
Dåliga krav om inte Vejdemo är topp 6, då är jag nyfiken på vad vi ska plocka in.
Jag ser gärna en tydligare 1a center än Vejdemo. Sedan är förhoppningsvis Björck 2a.
Vejdemo ska in som Fw , gärna i en tredje.
Utöver Vejdemo 3 st till topp 6 varav en 1a Center.
Tycker inte kraven är höga alls.
Vi får in en Vejdemo som kan spela C när det krävs, och vi måste åtminstone ha en spetsig fw utanför topp 6. Lite konkurrens måste vi ha.

Vi kan lägga ganska stora pengar på 4 nya FWs i och med att 8-9 löneposter för fw försvinner.( Brodin, Klasen, Costmar, Palve, Solem, Rensfeldt, Frondell, Eklund, Förmodligen Krüger)

Åker HV ur borde vi hugga på Ang. Ruggit produktiv i den här ligan. I ett dåligt HV. Bra ålder. Bra fart. Vi behöver 2 RW och en C.

Typ.
Hudon Skoog/(NY 1a C) Bemström
Sniverly Viggo Ang
Vejdemo Josefson Nordmark/Stockselius
Blomgren Salsten Nordmark/Stockselius

(Pettersen Grewe Drott)

Det här laget skulle vi kunna få med i stort sett samma budget som idag.
In your dreams.

Du vill dessutom ha in TVÅ backar med bättre offensiv historik än Lucas Carlsson? Bemström, Ang och Skoog pratar vi ju alla lön i 300k i månaden eller mer spannet. Vejdemo har intresse från halva SHL och även från Schweiz. Vad för lönecheck vill du locka honom med för att kompensera för att ha ska gå från förstacenter till tredjeline-vinge?
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Silly Season 2026/27

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ingen jävla Ääääng i DIF

Den mannen är ett enda stort energiläckage
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Döden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Döden »

Lee Harvey Oswald skrev: 2026-03-19 07:36:08 Ingen jävla Ääääng i DIF

Tänkte skriva samma sak... känns inte som en typ av spelare som passar i DIF. Så nej tack.
m0ng00se

Silly Season 2026/27

Inlägg av m0ng00se »

Döden skrev: 2026-03-19 09:49:16
Lee Harvey Oswald skrev: 2026-03-19 07:36:08 Ingen jävla Ääääng i DIF

Tänkte skriva samma sak... känns inte som en typ av spelare som passar i DIF. Så nej tack.
han är bra men lite går det så går det. ingen so jag tror jag underkasta sig ett spelsystem utan han spelar nog helst i en kedja med me, myself and I :mrgreen:
m0ng00se

Silly Season 2026/27

Inlägg av m0ng00se »

btw lite minifimp info inför nästa sässe

https://www.prohockeyrumors.com/2026/02 ... eason.html
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

m0ng00se skrev: 2026-03-19 10:15:12 btw lite minifimp info inför nästa sässe

https://www.prohockeyrumors.com/2026/02 ... eason.html
Tråkigt men det hade man ju lite på känn ändå. Gått väldigt starkt efter JVM.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kämpa DIF

Silly Season 2026/27

Inlägg av Kämpa DIF »

Vejdemo (ja tack, han kan användas till mycket och bidra på ett bra sätt).
Ang (nej tack, han kommer alltid bara spela för sig själv).
Skriv svar