Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFLuWi »

Art Vandelay skrev: 2026-03-18 10:28:29
Mattias_87 skrev: 2026-03-18 10:12:46 https://www.shl.se/article/4zuatc3-403dd/view

Domarbasen säger alltså att domarna gjorde sfel som godkände målet igår. Är väl liknande som med Thoresens matchstraff för oss förra året.
Helt otroligt att det kan bli fel när man tar tid att granska det. Kan till och med be någon bläddra i regelboken under tiden om man nu är osäker.
Måste ju vara skit bakom spakarna.
Antagligen har domarna fått till sig inför året att man ska bedöma en spelares rörelse i målgården och ha det i beaktande.

Det som blir fel här är ju att Thorsbrink återigen slänger sina medarbetare under bussen.
Klart att jag också tycker att Thores tackling var korrekt och att man tog bort matchstraffet retroaktivt.

Men då får väl fan Thorsbrink själv sitta i kontrollrummet och ta beslutet när domarna ringer!
Om han ger dem mandat, utbildar dem och håller regelbundna genomgångar, då måste han väl lita på att de gör bedömningar utifrån det när det väl gäller?

För det är väl knappast så att gårdagens domarpar själva kom på hur bedömningen ska göras och vilka parametrar som skall tas i beaktande.
”Ja alltså om man typ är lite i toppen av målgården och rör sig på ett visst sätt så kan man ju tänka att det ska vara mål kanske, får kolla igenom rutinerna…”

Vad fan är det för jävla uttalande? Då får man väl sätta markeringar i målgården, toppen av målgården är vad jag vet inget standardiserat mått eller en tydligt avgränsad del.

Nu var det en 50/50-situation. Kanske tom en situation där målet kunde dömas bort utan alltför mycket protester från DIF-håll.
Men uppenbarligen har domarna fått direktiv att förhålla sig till, och Thorsbrink har gravt misslyckats att förtydliga dessa.
Och så kastar han domarna under bussen.

Uselt ledarskap.
Men vad väntar man sig av en ryggdunkarorganisation?

Jenny får styra upp.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

DIFLuWi skrev: 2026-03-18 10:50:05
Art Vandelay skrev: 2026-03-18 10:28:29
Mattias_87 skrev: 2026-03-18 10:12:46 https://www.shl.se/article/4zuatc3-403dd/view

Domarbasen säger alltså att domarna gjorde sfel som godkände målet igår. Är väl liknande som med Thoresens matchstraff för oss förra året.
Helt otroligt att det kan bli fel när man tar tid att granska det. Kan till och med be någon bläddra i regelboken under tiden om man nu är osäker.
Måste ju vara skit bakom spakarna.
Antagligen har domarna fått till sig inför året att man ska bedöma en spelares rörelse i målgården och ha det i beaktande.

Det som blir fel här är ju att Thorsbrink återigen slänger sina medarbetare under bussen.
Klart att jag också tycker att Thores tackling var korrekt och att man tog bort matchstraffet retroaktivt.

Men då får väl fan Thorsbrink själv sitta i kontrollrummet och ta beslutet när domarna ringer!
Om han ger dem mandat, utbildar dem och håller regelbundna genomgångar, då måste han väl lita på att de gör bedömningar utifrån det när det väl gäller?

För det är väl knappast så att gårdagens domarpar själva kom på hur bedömningen ska göras och vilka parametrar som skall tas i beaktande.
”Ja alltså om man typ är lite i toppen av målgården och rör sig på ett visst sätt så kan man ju tänka att det ska vara mål kanske, får kolla igenom rutinerna…”

Vad fan är det för jävla uttalande? Då får man väl sätta markeringar i målgården, toppen av målgården är vad jag vet inget standardiserat mått eller en tydligt avgränsad del.

Nu var det en 50/50-situation. Kanske tom en situation där målet kunde dömas bort utan alltför mycket protester från DIF-håll.
Men uppenbarligen har domarna fått direktiv att förhålla sig till, och Thorsbrink har gravt misslyckats att förtydliga dessa.

Uselt ledarskap.

Jenny får styra upp.
är väl bara göra som förut, man inte får INTE vara i målgården överhuvudtaget då ska det inte vara mål. Måste vara glasklart, här får man vara, här får man inte vara, annars kommer det bli fel.
DJUU1891
Säsongskort: Ja

Inlägg av DJUU1891 »

Lär ju kompenseras skapligt nästa match...
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Wessner kommer ju friställas helt från HA och döma resten av våra matcher fr.o.m nu.

Men på riktigt, att Thorsbrink fortfarande sitter kvar är ju sjukt.
Det är rätt tydligt att zebraproblemen har sitt ursprung uppifrån sedan rätt lång tid tillbaka. Inte för att det ursäktar felaktiga eller konstiga beslut på individnivå, men det är ju någonting hela tiden och ingen domare går fri.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Limp skrev: 2026-03-18 12:29:08 Wessner kommer ju friställas helt från HA och döma resten av våra matcher fr.o.m nu.

Men på riktigt, att Thorsbrink fortfarande sitter kvar är ju sjukt.
Det är rätt tydligt att zebraproblemen har sitt ursprung uppifrån sedan rätt lång tid tillbaka. Inte för att det ursäktar felaktiga eller konstiga beslut på individnivå, men det är ju någonting hela tiden och ingen domare går fri.
Hehe... DIF-bussen passerar väl Wessner på cykeln (medelst nyvaxad musche) under resan ner till malmø.

Danskarna lär ju skrika efter utvisning så fort en DIF-spelare åker i närheten av en dansk!
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

En sak är säker..Domarchefen kommer göra allt i sin makt i morgon för att kompensera stackars Malmö som grinat hela natten över att ha blivit bortdömda. Kan urarta fullständig om Malmö kör taktiken ”play dirty” o räknar med att domarna inte vågar ta beslut som missgynnar Malmö. Hoppas fasen Hellberg är tillbaka med sin rutin i morgon. Vi lär få minst 7 2:or av Wessner om inte fler + ett matchstraff.. ”Just wait and see”
sirwilliam

Inlägg av sirwilliam »

Doyle 1 skrev: 2026-03-18 14:01:27 En sak är säker..Domarchefen kommer göra allt i sin makt i morgon för att kompensera stackars Malmö som grinat hela natten över att ha blivit bortdömda. Kan urarta fullständig om Malmö kör taktiken ”play dirty” o räknar med att domarna inte vågar ta beslut som missgynnar Malmö. Hoppas fasen Hellberg är tillbaka med sin rutin i morgon. Vi lär få minst 7 2:or av Wessner om inte fler + ett matchstraff.. ”Just wait and see”
Hoppas att det är nya domare och att de är nollställda.
antondahlback

Inlägg av antondahlback »

Doyle 1 skrev: 2026-03-18 14:01:27 En sak är säker..Domarchefen kommer göra allt i sin makt i morgon för att kompensera stackars Malmö som grinat hela natten över att ha blivit bortdömda. Kan urarta fullständig om Malmö kör taktiken ”play dirty” o räknar med att domarna inte vågar ta beslut som missgynnar Malmö. Hoppas fasen Hellberg är tillbaka med sin rutin i morgon. Vi lär få minst 7 2:or av Wessner om inte fler + ett matchstraff.. ”Just wait and see”
Nån som vet om Hellberg hakade med bussen ned?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Var väl ganska många situationer där jag inte hade klagat om vi fått box igår. Bland annat Hudons solklara tripping i off zon.

Men det man lärt sig är ju att det jämnar ut sig. Vissa matcher blir man bortdömd- andra vinner man pga domslut. Låt Malmö fokusera på domarna så fokuserar vi på spelet.
Enough said!
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Disciplinnämnden »

EspenK skrev: 2026-03-18 14:31:40 Var väl ganska många situationer där jag inte hade klagat om vi fått box igår. Bland annat Hudons solklara tripping i off zon.

Men det man lärt sig är ju att det jämnar ut sig. Vissa matcher blir man bortdömd- andra vinner man pga domslut. Låt Malmö fokusera på domarna så fokuserar vi på spelet.
Enough said!
Den hade dom kunnat tagit men jag är ändå lite tvek till vad som gjorde att Hudon låg på isen och inte stod på sina skrillor.
Utan att föra exakt bok så känns det som domarna lade sig på ett ungefärligt 4:1 ratio igår. = Släpper över fyra saker som dansk borde ha utvisning på medans dom kanske lät oss komma undan med en.

Hög klubba som tar i fejjan på JJ, hur kan fyra domare missa den när dom kliniskt oftast kan se om en hakning snuddar på en handske?
-Det är ingen slump!
Zam Bon!

Inlägg av Zam Bon! »

DIFLuWi skrev: 2026-03-18 10:50:05 Måste ju vara skit bakom spakarna.

Uselt ledarskap.

Jenny får styra upp.
+1, min spontana reaktion as well.
Uruselt att slänga sina domare under bussen sådär.
Användarvisningsbild
Legion

Inlägg av Legion »

Jag har fortfarande inte sett några bilder som bevisar att Blomman ens touchar keepern.

Att Bibic sitter och röker i studion och pratar strunt om bilder tagna snett uppifrån ligger helt i linje med mina förväntningar på honom.
Bilder tagna från sidan visar garanterat en annan sanning, jag tvivlar starkt på att det ens finns någon kontakt mellan dem. Jag väljer dock att inte framhäva att så är fallet, det vore oprofessionellt. Tyvärr hade TV4 bara bilder från en kamera i studion - jävla tomtar!

Jag har fan en gammal Bamsetidning hemma som väl beskriver fenomenet av att saker kan se olika ut beroende på betraktarens position.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Legion skrev: 2026-03-18 17:19:37 Jag har fortfarande inte sett några bilder som bevisar att Blomman ens touchar keepern.

Att Bibic sitter och röker i studion och pratar strunt om bilder tagna snett uppifrån ligger helt i linje med mina förväntningar på honom.
Bilder tagna från sidan visar garanterat en annan sanning, jag tvivlar starkt på att det ens finns någon kontakt mellan dem. Jag väljer dock att inte framhäva att så är fallet, det vore oprofessionellt. Tyvärr hade TV4 bara bilder från en kamera i studion - jävla tomtar!

Jag har fan en gammal Bamsetidning hemma som väl beskriver fenomenet av att saker kan se olika ut beroende på betraktarens position.
HAH!
Jag minns detta! Var en ”Bamses skola” där Skalman lärde ut perspektiv och synvillor typ.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Fullständigt absurt när inte ens ”dem” som ska hålla koll på reglerna tolkar det på olika sätt. Håller med, skriv om regeln så alla fattar så man undviker sånt här i framtiden.

Tycker i det stora hela att det är ett lotteri när det kommer till såna situationer inom målgården beroende på vilken match man ser. Men det gäller i stort sätt i alla bedömningar som hakning, tripping, etc också för den delen. Känns lite grann som vilket humör domaren är på.

Det som är tråkigt är att situationen överskuggar vinsten i sig.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

DIFLuWi skrev: 2026-03-18 17:22:15
Legion skrev: 2026-03-18 17:19:37 Jag har fortfarande inte sett några bilder som bevisar att Blomman ens touchar keepern.

HAH!
Jag minns detta! Var en ”Bamses skola” där Skalman lärde ut perspektiv och synvillor typ.
Absolut är det ju så, rita siffran 9 på marken, stå framför den och titta, ha en polare som står bakom den (mittemot dig) och titta på samma 9:a.. gissa vad han ser? ;)

Hur som, reglerna är fubar och behöver klarhet så vi slipper sånt här skit och så vi slipper Sammy gråta ikapp med Kollar i media (även om jag njuter orimligt mycket av det).
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar