Flawless skrev: ↑2026-03-13 17:49:21
Ser fram emot att bläddra igenom detta forum efter säsongen och svara på alla domedagsgnällinlägg
Man får erkänna att man hade en svart period ett tag, va dock inte så jävla farligt från min sida om jag kommer ihåg rätt
men en del "panik" inlägg blev det nog.
Den är det ju också skillnad på inläggen som skrivs under brinnande hetta i matchtrådarna och sådant som skrivs i det här delforumet. (Mest för att jag själv vill komma undan )
Vi har väl alla varit där till och från under de senaste säsongerna?!
Glodde bakåt lite i historien och jag kan ha fel, men det ser ut dom att kommande matchen mot Skellefteå är Djurgårdens första "betydelselösa" tävlingsmatch på drygt tio år eller nåt. Betyder det något? Nope.
Mattias_87 skrev: ↑2026-03-14 18:17:55
Vi fick alltså Malmö i åttondelen som jag önskade. Jag tror vi har en jäkla bra chans. Hoppas att Örebro vinner sin åttondel också mot Fuleå.
Äääända fram till guldet ska vi nååå..
Ja dom bästa förutsättningarna på förhand just nu iaf. Luleå med dålig form o Örebro tvärtom ger ju en lite större hopp om en möjlig semi iaf!
Jim Morrison skrev: ↑2026-03-14 18:49:24
Frondell har 10e mest istid bland forwards och gör ändå 20 mål.
Man undrar var han hade varit med en annan coach.
Du menar att en annan coach låtit han spelat mer då antar jag? Eller tolkar jag det fel?
Kollar man 20 senaste så har han sjunde mest istid av forwards i laget:
De som har MER istid är:
Snively
Viggo
Mini-Fimpen
JJ (på fem matcher förvisso)
Hudon
Krüger
Och kollar man det sällskapet så är det väl ändå lugnt?
Om vi kollar över hela säsongen så kan vi lägga till:
Palve
Pettersen
Salsten
Före Fronda.
Salsten och Pettersen har t.ex 16 resp. 19 sekunder mer istid i snitt sett över hela säsongen.
Sen så spelar väl Fronda inte boxplay heller?
Ja, jag tror att en annan coach hade spelat Anton Frondell mer än som 10e fw.
Det tror inte jag. Frondell hade en period där han var ganska svag. Om du försöker insinuera att han skulle ha något emot unga spelare på något sätt så är det ju bara att titta på hur han har matchat Björck. Det är bara ditt Kimby-hat som lyser igenom
Jim Morrison skrev: ↑2026-03-14 18:49:24
Frondell har 10e mest istid bland forwards och gör ändå 20 mål.
Man undrar var han hade varit med en annan coach.
Du menar att en annan coach låtit han spelat mer då antar jag? Eller tolkar jag det fel?
Kollar man 20 senaste så har han sjunde mest istid av forwards i laget:
De som har MER istid är:
Snively
Viggo
Mini-Fimpen
JJ (på fem matcher förvisso)
Hudon
Krüger
Och kollar man det sällskapet så är det väl ändå lugnt?
Om vi kollar över hela säsongen så kan vi lägga till:
Palve
Pettersen
Salsten
Före Fronda.
Salsten och Pettersen har t.ex 16 resp. 19 sekunder mer istid i snitt sett över hela säsongen.
Sen så spelar väl Fronda inte boxplay heller?
Det är väl smått absurd att han inte är topp 3 i istid bland forwards med GOD marginal ner till spannet 6-10.
Kanske.
Men kollar vi i spel fem-mot-fem så har Frondell fjärde mest istid av forwards de senaste 20 matcherna. Där ligger Viggo, Snively och Mini-Fimpen före (fan, sjukt vad juniorerna dragit tid alltså..)
Senaste 20 så snittar Fronda t.ex drygt två minuter mer istid än Krüger - som ligger på plats sju där - i spel fem-mot-fem.
Senast redigerad av Limp den 2026-03-14 20:23:36, redigerad totalt 3 gång.
diftobbe89 skrev: ↑2026-03-14 20:01:50
Det tror inte jag. Frondell hade en period där han var ganska svag. Om du försöker insinuera att han skulle ha något emot unga spelare på något sätt så är det ju bara att titta på hur han har matchat Björck. Det är bara ditt Kimby-hat som lyser igenom
Jag tror att Viggo var lika bra innan JVM som efter JVM.
Men jag vet att det kan vara svårt att spela unga spelare. Kanske en mer modig coach hade spelat samtliga juniorer mer eller åtminstone en mer analytisk?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
diftobbe89 skrev: ↑2026-03-14 20:01:50
Jag tror att Viggo var lika bra innan JVM som efter JVM.
Men jag vet att det kan vara svårt att spela unga spelare. Kanske en mer modig coach hade spelat samtliga juniorer mer eller åtminstone en mer analytisk?
Kimby och Honken har skött det där exemplariskt, i takt med att dom växlat upp så har dom belönats med mer istid, finns ingenting att anmärka på överhuvudtaget. Tror inte någon ''expert'' där ute tycker annorlunda heller, tvärtom stort beröm till coachstaben.
diftobbe89 skrev: ↑2026-03-14 20:21:42
Kimby och Honken har skött det där exemplariskt, i takt med att dom växlat upp så har dom belönats med mer istid, finns ingenting att anmärka på överhuvudtaget. Tror inte någon ''expert'' där ute tycker annorlunda heller, tvärtom stort beröm till coachstaben.
Vi tycker olika helt enkelt. Jag tror att en senior forward med Frondells egenskaper hade spelat betydligt mer än som 10e bästa forward. Den forwarden hade nog varit en stöttepelare i det här laget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sen är Frondell inte någon som utmärker sig och deltar speciellt mycket i spelet över hela banan. Han använder sin spetskompetens (målfarligheten) i offensiv zon så inte säkert att massa mer istid skulle göra det bättre.
diftobbe89 skrev: ↑2026-03-14 20:21:42
Vi tycker olika helt enkelt. Jag tror att en senior forward med Frondells egenskaper hade spelat betydligt mer än som 10e bästa forward. Den forwarden hade nog varit en stöttepelare i det här laget.
Men när han har varit bra så upplever jag att istiden också har varit därefter, det har ju knappast varit tal om någon särbehandling, så den 10e platsen skiter jag faktiskt i, Frondell har haft svaga perioder också, som sig bör. Det är ju bara Björck som är ett smärre underverk som inte kan ha mindre bra prestationer, och då matchas han också mest i laget.