Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Limp
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Limp »

DIFLuWi skrev: 2026-03-10 21:41:13 Herregud vad spännande det är i bottenstriden!

Skulle svettas rejält om jag var lch. Örebro har ändå lite flyt och lyxfällan ångar på.

Vet inte vad jag helst ser, lyxfällan eller lhc.

Lyxfällan kan gott åka, men det kan lika gärna hv eller lch göra.
Lite som att behöva välja vilket av sina barn man skulle rädda, fast tvärtom :D
Rent moraliskt så borde Lyxfällan ryka och helst konka. Sämre skött förening över lång tid är svår att hitta i svensk hockeyhistoria.
Sen kan man ju inte neka till att det vore lite kittlande att äntligen se Linköping ryka.
Fast att se Hv sluta cirkeln - att på sex säsonger i ordning lyckas åka ur, ta sig upp, sluta i ingenmansland, kvala, kvala igen och till slut åka ur en gång till - vore fascinerande det också.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Jag hoppas ändå på att HV71 ryker. Kul med SHLs högsta lönebudget åker ner.
Avskaffa tre mot tre

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2026-03-10 21:53:56 Jag hoppas ändå på att HV71 ryker. Kul med SHLs högsta lönebudget åker ner.
Och mest pengar inför nästa år, Leksand minst, en nobrainer för mig, ut med Hv eller lhc
Praljak

Inlägg av Praljak »

Jag hoppas verkligen att trummor från bortafans förbjuds på hovet i slutspelet för det förstör samt att bortafans ska få färre biljetter för vi får absolut färre på bortaplan än vad vi ger bort till andra
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

DIFLuWi skrev: 2026-03-10 21:41:13 Herregud vad spännande det är i bottenstriden!

Skulle svettas rejält om jag var lch. Örebro har ändå lite flyt och lyxfällan ångar på.

Så sjukt trist att Örebro lyckades vinna idag när Leksand vinner mot ett (svagt) topplag. Jag hatar Leksand lika mycket som ovanstående, men det är roligare att möta rivaler man hatar, än typ Örebro som har noll historia. Ut med Örebro, tack!
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

#10 skrev: 2026-03-10 22:01:58
Mattias_87 skrev: 2026-03-10 21:53:56 Jag hoppas ändå på att HV71 ryker. Kul med SHLs högsta lönebudget åker ner.
Och mest pengar inför nästa år, Leksand minst, en nobrainer för mig, ut med Hv eller lhc
Det som är tråkigt för hockeyallsvenskan är ju att hv kommer ”köpa” ett lag som går upp direkt. Mer spännande serie om ex örebro ryker. Följer ju ändå båda nu under slutspelstider för att få mer hockey.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Janzoo skrev: 2026-03-10 22:26:23

Så sjukt trist att Örebro lyckades vinna idag när Leksand vinner mot ett (svagt) topplag. Jag hatar Leksand lika mycket som ovanstående, men det är roligare att möta rivaler man hatar, än typ Örebro som har noll historia. Ut med Örebro, tack!
Japp, ut med Örebro. Det smärtar mig och gör mig förbannad att vi gav det där pisslaget den livlina som kanske blir avgörande. Örebro och Växjö ska ut och det illa kvickt. Totalt själlösa föreningar. Leksand växer åtminstone lite känslor.

I övrigt har vi satt oss i en ganska perfekt sits nu; nyförvärven bakom kulisserna är done deal och vi kan blicka framåt, som Wikegård nämner.
Samtidigt har vi precis noll förväntningar på oss i ett slutspel och kan spela ut, kombinerat med en bra form. Vi gick från låga förväntningar till höga förväntningar och nu inga förväntningar.

Vore väldigt bra rent ekonomiskt att kravla oss vidare till kvartsfinal och lite slutspelsfest på Hovet. Malmö är ingen omöjlig motståndare och vi kan som sagt spela utan förväntningar nu när grabbarna gjort jobbet. Därför är vi ganska farliga i ett slutspel och kan nog ställa till en del - det mentala är allt. Vi har spets i toppklass och en mur i målet. Gå ut och ha kul.

På SHL-nivå är för övrigt Snively och Hudon rejäla fullträffar från Wikegård (LaLeggia och Hellberg vet man vad man får). Lägger mig platt då jag var skeptisk, PTSD-rysningarna som kom farande i kroppen efter Lorito och Paul Carey. Men vilken spets de bidrar med, och än bättre att de är med nästa säsong också.
Säg den glädje som varar
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

DIF_Soldier skrev: 2026-03-10 22:41:51Japp, ut med Örebro. Det smärtar mig och gör mig förbannad att vi gav det där pisslaget den livlina som kanske blir avgörande. Örebro och Växjö ska ut och det illa kvickt. Totalt själlösa föreningar. Leksand växer åtminstone lite känslor.
Precis så! Att önska att lag som inte väcker känslor blir kvar i serien är ungefär som att önska att vi får fyra matcher per år mot Vimmerby. Inte jättekul... Roligare att få möjlighet att pissa på fienden som redan ligger skadad, i det här fallet Leksand.

På tal om Växjö spelade de för övrigt sin förra hemmamatch i matchställ som såg ut som klassiska nordamerikanska matchställ, som de nu auktionerar bort. Orsaken är förvisso ganska fin, men att ta fram klassiska matchtröjor för att härma typ hundra år gammal historia när man grundades sent 90-tal och inte själv har ett retroställ är inget annat än pinsamt och lika plastigt som tröjornas material. Vi har multum av retroställ som hade varit pinsamma, men tror fan att det är mer pinsamt att låtsas ha retroställ än om vi skulle ställa upp i lila ställ med reklam för Löfbergs igen.

Inlägg av #10 »

Nypovich skrev: 2026-03-10 22:32:36
Det som är tråkigt för hockeyallsvenskan är ju att hv kommer ”köpa” ett lag som går upp direkt. Mer spännande serie om ex örebro ryker. Följer ju ändå båda nu under slutspelstider för att få mer hockey.
Tänk om det beslutas att shl ska ha 12 lag som finns på förslag då, vet inte hur snabbt det kan ske men vore skönt att ha dom borta redan isåfall
Mash

Inlägg av Mash »

Skulle gärna byta ut HV71 mot Löven. Lyxfällan lär väl ryka pga bristande ekonomi ändå.
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

#10 skrev: 2026-03-10 23:01:44
Nypovich skrev: 2026-03-10 22:32:36
Tänk om det beslutas att shl ska ha 12 lag som finns på förslag då, vet inte hur snabbt det kan ske men vore skönt att ha dom borta redan isåfall
Kommer inte om det var Sanny och galenhöken som pratade om man hade kapat både SHL och HA med två lag på direkten, då hade HA kunnat mönstra t.ex:

ajk
Södertälje
Hv
Lyxfällan
Mora
Modo
Björklöven
Karlskoga
Västerås
Oskarshamn
Kalmar
Nybro

Samtidigt som man blev av med bös som ändå aldrig kommer etablera sig på riktigt.
Den kombinationen av lag vore på pappret helt galen som andraliga.
Skriv svar