Janzoo skrev: ↑2026-03-10 22:26:23
DIFLuWi skrev: ↑2026-03-10 21:41:13
Herregud vad spännande det är i bottenstriden!
Skulle svettas rejält om jag var lch. Örebro har ändå lite flyt och lyxfällan ångar på.
Vet inte vad jag helst ser, lyxfällan eller lhc.
Lyxfällan kan gott åka, men det kan lika gärna hv eller lch göra.
Lite som att behöva välja vilket av sina barn man skulle rädda, fast tvärtom
Så sjukt trist att Örebro lyckades vinna idag när Leksand vinner mot ett (svagt) topplag. Jag hatar Leksand lika mycket som ovanstående, men det är roligare att möta rivaler man hatar, än typ Örebro som har noll historia. Ut med Örebro, tack!
Japp, ut med Örebro. Det smärtar mig och gör mig förbannad att vi gav det där pisslaget den livlina som kanske blir avgörande. Örebro och Växjö ska ut och det illa kvickt. Totalt själlösa föreningar. Leksand växer åtminstone lite känslor.
I övrigt har vi satt oss i en ganska perfekt sits nu; nyförvärven bakom kulisserna är done deal och vi kan blicka framåt, som Wikegård nämner.
Samtidigt har vi precis noll förväntningar på oss i ett slutspel och kan spela ut, kombinerat med en bra form. Vi gick från låga förväntningar till höga förväntningar och nu inga förväntningar.
Vore väldigt bra rent ekonomiskt att kravla oss vidare till kvartsfinal och lite slutspelsfest på Hovet. Malmö är ingen omöjlig motståndare och vi kan som sagt spela utan förväntningar nu när grabbarna gjort jobbet. Därför är vi ganska farliga i ett slutspel och kan nog ställa till en del - det mentala är allt. Vi har spets i toppklass och en mur i målet. Gå ut och ha kul.
På SHL-nivå är för övrigt Snively och Hudon rejäla fullträffar från Wikegård (LaLeggia och Hellberg vet man vad man får). Lägger mig platt då jag var skeptisk, PTSD-rysningarna som kom farande i kroppen efter Lorito och Paul Carey. Men vilken spets de bidrar med, och än bättre att de är med nästa säsong också.