Djurgårdens IF - Södertälje SK, 28/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Fratello

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 28/10 2008

Inlägg av Fratello »

Palmgren skrev:Kanske dags att vakna. Alla skriker om en ny första målvakt. Saker som "Vi har seriens sämsta förste målvakt" och ""Riddarn är världelös" dyker upp stup i ett. Men vakna!!

Vad har Djurgården för ekonomi? Det är bara att inse, i dagsläget har inte Djurgården råd med något bättre att sätta i mellan stolparna. Dessutom ligger Djurgården 6:a i tabellen, vad var dom tippade att ligga vid seriens slut? Just det runt där, ja!

Så sanningen är den att vi får nöja oss med dagens trupp och jag är skit glad över vad grabbarna presterat hittils. Den dagen vi får bättre ekonomi, ja, då kanske vi kan börja köpa målvakter likt de andra elitserielagen.
Jag delar din uppfattning. Det är bara att inse att vi spelar med det material som vi är kapabla till. Klubben har gjort allt för att knyta till sig bra spelare och i synnerhet stockholmskillar. Detta ska man ha en eloge för. Vi supportrar ska knipa käft och stötta laget.

Vi är ett stadigt mittenlag som har legat på rätt sida sträcket hela säsongen. Det ska vi vara nöjda med med den spelarbudgeten vi har. Mer än så kan man inte kräva.
Tänk om man var Frölunda supporter nu med den budgeten som dem har. Jag hade slitit av varenda hårstrå i ilska.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Man torskar matcher ibland, det är inget konstigt. Men det jag bilr less på är att det alltid är mot DIF som bottenlagen lyckas återfå lite av sitt förlorade självförtroende...

Mot seriens två sämsta lag (enligt tabellen): frölunda och ssk har vi två utklassningar emot oss på hemmaplan. Varför ska alltid vi bjuda bottenlagen på enkla segrar?

Så har det varit de senaste säsongerna. Det är jävligt tröttsamt. Det var väl förrförra säsongen som vi slog i stort sett alla topplag men torskade hela tiden mot bottenlag för att vi inte klarar av att vara laget som förväntas prestera!

Det är dags att lämna det bakom sig. Dagens DIF är bra och det är dax att kaxa till sig lite och spöa lagen som ligger sämre till. Vi ska inte längre vara underdogs utan börja se oss själva som topplag. Man får så mycket gratis med sig då.
Blue Brigade Sthlm
janne08

Inlägg av janne08 »

Enda behållningen i matchen tycker i alla fall jag att ungtupparna stod för dom var i alla fall heta.
Ok, då lägger vi den här matchen åt sidan !!!!!!
Och tack till Kall-El för att han tar på sig förlusten. då behöver vi inte tjattra vidare om syndabockar.

Jag tror att gossarna tar sig i kragen till nästa match..

Full fart Framåt
Norjo

Inlägg av Norjo »

Patetiskt att sitta här under match istället för att vara på plats och slänga ut skit över spelare. Spelarna kämpar verkligen (för det mesta) men ibland räcker det inte till. Nu hade vi lite otur idag och hade lika gärna kunnat vinna matchen, men vi ligger bra till i tabellen ändå. Kom på matcherna och stötta DIF istället för att sitta här och ösa skit över spelarna.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm_dif »

Bedrövligt!
Endast en spelare var bra idag, Gustav Weslau. Kommer in och gör en mycket bra match, efter att Riddarn gjort bort sig totalt några gånger...
Nu skyller jag inte förlusten på riddarn, eftersom samtliga backar var helt värdelösa idag...
Även anfallarna var värdelösa...

Synd att när väl publiken kommer, gör vi årets sämsta match...
Skönt att det blev 5-3 till slut, 5-1 skulle gett mig mardrömmar.

Blir garanterat inte samma fina publik siffra mot göte.
Tråkigt. :(
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Norjo skrev: Nu hade vi lite otur idag och hade lika gärna kunnat vinna matchen
Lika gärna kunnat vinna matchen!? :shock:
Skämtar du eller?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Här kommer min enkla sammanfattning. Tycker Falk får ta på sig 0-1 målet då han fjuttar med pucken i anfallszon, då kommer de i kontring och gör mål. 0-2 målet kanske Axelsson får ta på sig då han "halkar" på offensiva blå och de kommer i kontring. Fan i slutminuten måste man väl va smartare, dumpa och säkra hemåt!? :| 1-4 får nog Ridderwall ta på sig, A Holmqvist täcker passningsvägen och lämnar skytten åt Riddarn!

Kul för A Holmqvist att göra mål och bra kämpat i tredje. Klacken då, jo den va grym halva första perioden, sen återhämtade den sig först i tredje! Kul att höra "SSK-klacken" sno "Varför sjunger inte ni..." Vi var väl värda att höra den! Sittplats svarade inte upp tillräckligt, men när det är så tydligt borde klacken ta tag i Johanssons / T Montén Järnkaminer och sjunga hela skiten själva!!

Ses på lördag igen!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fratello skrev: Vi är ett stadigt mittenlag som har legat på rätt sida sträcket hela säsongen.
Ja, iaf tills på Lördag.
När det skiljer så få poäng mellan mitten & botten i tabellen känns det lite missvisande att prata om DIF som ett stadigt mittenlag.
Visst det hade kunnat vara värre, men det som oroar är att DIF inte verkar ha en aning om varför det går bra när det går bra ....& tvärtom.
Såna egenskaper tillskriver man sällan ett ”stadigt mittenlag”.
Lägg till målvaktsfrågan så har vi fler frågetecken än utropstecken runt DIF när vi går in i härliga november.

Bara ssk&Tik har släppt in fler mål

Det få gånger man lyckas locka storpublik till Hovet så uppträder man så blekt & viljelöst så man funderar på om killarna verkligen vill ha något folk på läktaren, det kanske bara stör kommunikationen mella bås & spelarna på isen..?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Lite offtopic: Var var den nya jumbo tronen skulle inte den vara monterad till denna match?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Norjo skrev:Patetiskt att sitta här under match istället för att vara på plats och slänga ut skit över spelare. Spelarna kämpar verkligen (för det mesta) men ibland räcker det inte till. Nu hade vi lite otur idag och hade lika gärna kunnat vinna matchen, men vi ligger bra till i tabellen ändå. Kom på matcherna och stötta DIF istället för att sitta här och ösa skit över spelarna.
Otur? Kämpade spelarna? Såg du ens matchen?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Kunde av uppenbara anledningar inte se matchen i går, så jag var mest nyfiken på hur Andreas Holmqvist skötte sig. Såg att han gjorde mål och hade -3 i statistiken, men jag undrar om någon som såg matchen kunde berätta om han var så dålig bakåt som statistiken visade?

Tack på förhand!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

melker skrev:Lite offtopic: Var var den nya jumbo tronen skulle inte den vara monterad till denna match?

V45
jensa11

Inlägg av jensa11 »

Fan vad många medgångs och negativa personer som finns när vi förlorar en match!
Visst Grabbarna gjorde ingen höjdar match igår,men serien är lång och vi har många matcher kvar att spela.Vissa verkar tro att vi ska vinna alla matcher och spela kanon hockey,de kommer vi tyvär inte att göra.Man måste kunna se en match på ett objektivt sett.ssk var bättre än oss idag,så enkelt är det,men vi ligger före dom och på slutspels plats.

Sluta kasta skit på en eller alla spelare så fort vi förlorar en match.Alla kan ha en dålig dag.Visst lill riddarn får ta på sig ett par mål men det är sånt som kan hända.Han har ju ändå räddat oss i en del matcher.

Nu tar vi nya tag och vinner nästa match mot fbk..
Lucas

Inlägg av Lucas »

Remy Lebeau skrev:Kunde av uppenbara anledningar inte se matchen i går, så jag var mest nyfiken på hur Andreas Holmqvist skötte sig. Såg att han gjorde mål och hade -3 i statistiken, men jag undrar om någon som såg matchen kunde berätta om han var så dålig bakåt som statistiken visade?

Tack på förhand!
Tja, vad ska man säga. Tycker han har en positiv inställning, men hamnade lite i "fel" lägen. Tyckte han såg ganska hyfsad ut i anfallet, och fick sätta en härlig balja, men sviktade lite i försvars spelet som många andra.. Problemet var att SSKs mål var på våra misstag, om det nu var Andreas som slarvade minns jag inte, men det var ju mest kontringar och snabba spelvändningar, 2 mot 1, 3 mot 2 osv. där visste vi ju att han inte riktigt dominerade. 2 starkaste minnen jag har från Andreas insats var hans mål som var riktigt bra för hans självförtroende, samt hans försök till att blocka passningen som ledde till 0-1 (tror ja). Det var en typisk 2 mot 1 kontring i vårat PP som gav resultat. Han slängde sig (såg ut som en stor elefant som ramlade) och försökte men det gick inte riktigt vägen som sagt.. Kort och gott, skön inställning, lite sämre utdelning. Andra målen kan jag inte kommentera för ärligt talat såg jag inte honom när dom skedde, var för upptagen med att försöka övertyga mig själv om att "det vänder, det vänder". Så är som vi trodde, stark i offensiven (även om han har mycket kvar att bevisa) samt ganska loj i defensiven, men jag hoppas innerligt att han stannar säsongen ut iaf, om det är möjligt med hans lön. Tror han skulle må bra av det också.
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

på något sätt så fick ja biljetter på A6 o under hela matchen så satt telges så kallade "bortaklack" ner under hela matchen. pinsamt...
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Skriv svar