Jim Morrison skrev: ↑2026-02-13 08:51:29
Knickedick skrev: ↑2026-02-12 20:40:04
Emilio4080 skrev: ↑2026-02-12 19:28:34
dr111DIF skrev: ↑2026-02-12 11:53:29
Enligt HN är vi på MoDos Swetlikoff. Vetetusan om det, är han bättre än Salsten? Stockselius? Inte sett han öht dock.
Om vi får han gratis och kan därigenom kan sälja Pettersens dåliga kontrakt till någon desperat så är jag väl med på det kanske.
Pettersen har ju varit suverän senaste matcherna när de matchat honom med grewe och saltsten
Håller helt med, folk fattar bara inte vad rollspelare innebär.
Man betalar inte 230k~ till rollspelare dock.
Du måste tänka på lönestrukturen. Hur ska vi kunna betala mindre än 300-350 i månaden för våra toppspelare om våra rollspelare kostar så mycket?
230? Nej det var väl vad Brynäs betalade för AJF, inte vi.
Det är här jag tycker att feltänket är. Om vi har en spelare som gör vårat lag bättre. Som skapar offensiv zon tid till vårt lag genom att forca Törnovers och som kan stänga ned motståndarens första lina, varför skulle det vara så farligt att betala 180k för.
EN checkingline spelare kan absolut ha 180k.
För det jag tolkar att du säger när du säger att han inte kan det är att en topp-6 spelare inte kan ha 80-110k, vilket den absolut kan ha.
Dessutom har vi absolut den möjligheten med vår juniorverksamhet.
Sluta tänk att vi måste värva för 300k för att bli ett topplag.
Lönestruktur för mig handlar om att bygga ett LAG inte om att betala för Ylönens och tro att det blir bättre.
Det jag hör när du säger som du säger är att visa delar av spelet hockey inte är så viktigt. Bara de som får spela PP är något att ha i din bok.
Då är frågan varför folk klagar på Brodin och Costmar. Dom spelar ju ändå ingen roll. Det spelar ingen roll vilka som spelar där. Resultatet blir detsamma…… eller?