Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
antondahlback

Silly Season 2025/26

Inlägg av antondahlback »

klintan85 skrev: 2026-02-03 22:33:50 Wikegård säger till Hockeynews att det är väldigt liten chans att man hittar någon ny. Att det är bättre att satsa på de som finns. Sen om man han säger hela sanningen men det låter klokt.
Tror man håller örat mot rälsen och dyker det upp något som passar både nu och på sikt så kör man säkert men vet inte varför vi känner att vi behöver panikvärva. Vi har 4 lag bakom oss som ska kliva förbi, vi har absolut mest fördelaktiga spelschemat av dessa fyra lag. HVs och Örebros är rena mardrömmen. Dessutom är det inga lag som flyger, HV gör det bra nu och har plockat 15 poäng senaste 10 men kollar man formen på övriga har vi plockat 12 pinnar, örebro 10, Timrå 12.

Laget behöver ju fortfarande agera som att varje match är den viktigaste och där känner jag mig helt övertygad om att klasen, kruger och av vad man har hört av hudon inte låter gruppen vaggas in i nå falsk trygghet. Förutsättningarna ser fina ut. Om något tycker jag fortfarande vi ska ha siktet inställt på slutspel. Vi har en förhållandevis hel trupp där hudon och palve ändå verkar vara rätt nära en comeback plus att man snart kanske kan lasta liiiite fler minuter på klasen. Hade vi inte haft i min mening kanske seriens bästa slips så hade nojjan varit där men vafan Hellberg vinner tre matcher åt oss själv, nu kan vi ju dessutom vinna med marmenlind också!
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Hoppas Wiken vågar satsa, gå för guldet. Samt slänga in en ny Marbella resa ifall grabbarna lyckas!
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av #10 »

Osten östlund skrev: 2026-02-03 23:52:01 Hoppas Wiken vågar satsa, gå för guldet. Samt slänga in en ny Marbella resa ifall grabbarna lyckas!
Förra tisdagen var det snack om negativt kval här på forumet, en vecka senare snack om guld 8) , forumet är underbart. Det går fort i hockey.
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

Osten östlund skrev: 2026-02-03 23:52:01 Hoppas Wiken vågar satsa, gå för guldet. Samt slänga in en ny Marbella resa ifall grabbarna lyckas!
Skulle helt ärligt vilja se en riktigt bra c eller fw komma in på korttidskontrakt. Som kan hjälpa oss att hamna i ingemansland. Slutspel känns väl kul men våra bra fw har gått jävligt hårt. Många är nog trötta och skulle bli väldigt förvånad om kräm och 100%ig inställning fanns över till ett slutspel.. visst kan 1 eller 2 utsålda hemmamatcher vara bra för plånboken men är tveksam till om vår tunna tunna trupp på kvalitet klarar/orkar det.

Sen utökar man budgeten enligt plan plus lite till av det vi ""sparat ihop"" genom spelarsläpp, utsålda arenor och av det vi har kvar. In med en en extra spets till nästa säsong
Osten östlund

Silly Season 2025/26

#10 skrev: 2026-02-03 23:58:14
Förra tisdagen var det snack om negativt kval här på forumet, en vecka senare snack om guld 8) , forumet är underbart. Det går fort i hockey.
Jepp är som börsen, upp o ner med humör/psyket.

Kryckan sa ju nyligen att dom fortfarande bestämmer hur säsongen kommer sluta?

Klasen har ju även han berättat i efterhand, att dom i semi mot SSK fick Marbella resan som morot. Då vände det.

Dax för Wiken att spela ut det kortet nu :-). Så blir det guld. Kimby, Patrik och Honken årets coacher!
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-02-04 10:32:11, redigerad totalt 2 gång.
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

SkallePer skrev: 2026-02-04 00:01:42
Skulle helt ärligt vilja se en riktigt bra c eller fw komma in på korttidskontrakt. Som kan hjälpa oss att hamna i ingemansland. Slutspel känns väl kul men våra bra fw har gått jävligt hårt. Många är nog trötta och skulle bli väldigt förvånad om kräm och 100%ig inställning fanns över till ett slutspel.. visst kan 1 eller 2 utsålda hemmamatcher vara bra för plånboken men är tveksam till om vår tunna tunna trupp på kvalitet klarar/orkar det.

Sen utökar man budgeten enligt plan plus lite till av det vi ""sparat ihop"" genom spelarsläpp, utsålda arenor och av det vi har kvar. In med en en extra spets till nästa säsong
Alltså det var den mest negativa och oklara kommentaren någonsin…. Hjälpa oss till ingemansland? Ingen ork till möjligt slutspel? Om ordet mellanmjölk hade ett ansikte alltså! Inte konstigt att man ser folk klaga på dina gnälliga inlägg hela tiden.
In Wikegård we trust!
peter johansson

Silly Season 2025/26

Inlägg av peter johansson »

#10 skrev: 2026-02-03 23:58:14
Ja och bland alla "experter och sportchefer" 😎😎😎🤣🤣🤣
Användarvisningsbild
SkallePer

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

Nypovich skrev: 2026-02-04 10:05:07

Alltså det var den mest negativa och oklara kommentaren någonsin…. Hjälpa oss till ingemansland? Ingen ork till möjligt slutspel? Om ordet mellanmjölk hade ett ansikte alltså! Inte konstigt att man ser folk klaga på dina gnälliga inlägg hela tiden.
Stämmer inte att ""folk klagar på mina inlägg hela tiden"""
Helt enkelt inte sant. Stora majoriteten brukar inte gnälla ett dugg eller hålla med/diskutera vidare.

Alla tycker så ! :lol: Ok. Nypan, 6 år.
Oklara? Jag argumenterar väldigt tydligt. Snudd på övertydlig.
Sen att jag skriver ingemansland... Läs hänga kvar då!
Är väldigt tydlig och lägger ut texten. Så tom du kan förstå. Men Att du inte kan processa det är inte förvånande.
Hela laget är för övrigt anställda just för att hänga kvar. Det är det stora målet. Det föreningen jobbat för i år.

Om DU anser att ""bara"" hänga kvar är dåligt så får det stå för dig. Jag menar precis som jag skriver att vi skulle må bra av att få in en extra spelare.
Nu kommer Hudon tillbaka snabbare än de flesta trodde så jag är mer tveksam nu.
Vi har 7/8 poäng ner och jag tror det kan bli taight.
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

SkallePer skrev: 2026-02-04 14:38:49
Nypovich skrev: 2026-02-04 10:05:07

Stämmer inte att ""folk klagar på mina inlägg hela tiden"""
Helt enkelt inte sant. Stora majoriteten brukar inte gnälla ett dugg eller hålla med/diskutera vidare.

Alla tycker så ! :lol: Ok. Nypan, 6 år.
Oklara? Jag argumenterar väldigt tydligt. Snudd på övertydlig.
Sen att jag skriver ingemansland... Läs hänga kvar då!
Är väldigt tydlig och lägger ut texten. Så tom du kan förstå. Men Att du inte kan processa det är inte förvånande.
Hela laget är för övrigt anställda just för att hänga kvar. Det är det stora målet. Det föreningen jobbat för i år.

Om DU anser att ""bara"" hänga kvar är dåligt så får det stå för dig. Jag menar precis som jag skriver att vi skulle må bra av att få in en extra spelare.
Nu kommer Hudon tillbaka snabbare än de flesta trodde så jag är mer tveksam nu.
Vi har 7/8 poäng ner och jag tror det kan bli taight.
Lite svårt att hänga med i det du skriver och försöker förmedla också. Men har sett åtminstone tre inlägg bak i tiden som kommenterar just din negativa syn om allt. Ett förslag också, läs igenom innan du klickar på ”skicka”.
In Wikegård we trust!
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Moras succéman och Love. Nämns DIF?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... elspelare/
DJUU1891

Silly Season 2025/26

Inlägg av DJUU1891 »

Osten östlund skrev: 2026-02-04 15:23:55 Moras succéman och Love. Nämns DIF?

Vi verkar vara ute efter Josh Dickinson innan deadline
Användarvisningsbild
Eriksson

Silly Season 2025/26

Inlägg av Eriksson »

Varför länka till en betalartikel?
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Eriksson skrev: 2026-02-04 15:41:02

Varför länka till en betalartikel?
Pröjsar för HN. Men inte för Expressen/Aftonbladet. Är man en vänlig själ, så kan man dela med sig av info. Så tänker jag, men vi är alla olika.

Länken lägger jag. För att den ev "vänliga personen". Ska förstå vad "snåla jag" menar.

Hoppas det räcker som svar :-)
AlltidOavsett

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

Härenstam tredjereggad i Brynäs och vi är ute efter Dickinson innan deadline
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Love reggad till brunsås, mora spelare är Degerstedt och jagas av Färjestad och Linköping, vi är ute efter dickinsson med konkurrens av HV och Örebro.
Skriv svar