klintan85 skrev: ↑2026-02-03 22:33:50
Wikegård säger till Hockeynews att det är väldigt liten chans att man hittar någon ny. Att det är bättre att satsa på de som finns. Sen om man han säger hela sanningen men det låter klokt.
Tror man håller örat mot rälsen och dyker det upp något som passar både nu och på sikt så kör man säkert men vet inte varför vi känner att vi behöver panikvärva. Vi har 4 lag bakom oss som ska kliva förbi, vi har absolut mest fördelaktiga spelschemat av dessa fyra lag. HVs och Örebros är rena mardrömmen. Dessutom är det inga lag som flyger, HV gör det bra nu och har plockat 15 poäng senaste 10 men kollar man formen på övriga har vi plockat 12 pinnar, örebro 10, Timrå 12.
Laget behöver ju fortfarande agera som att varje match är den viktigaste och där känner jag mig helt övertygad om att klasen, kruger och av vad man har hört av hudon inte låter gruppen vaggas in i nå falsk trygghet. Förutsättningarna ser fina ut. Om något tycker jag fortfarande vi ska ha siktet inställt på slutspel. Vi har en förhållandevis hel trupp där hudon och palve ändå verkar vara rätt nära en comeback plus att man snart kanske kan lasta liiiite fler minuter på klasen. Hade vi inte haft i min mening kanske seriens bästa slips så hade nojjan varit där men vafan Hellberg vinner tre matcher åt oss själv, nu kan vi ju dessutom vinna med marmenlind också!
Osten östlund skrev: ↑2026-02-03 23:52:01
Hoppas Wiken vågar satsa, gå för guldet. Samt slänga in en ny Marbella resa ifall grabbarna lyckas!
Skulle helt ärligt vilja se en riktigt bra c eller fw komma in på korttidskontrakt. Som kan hjälpa oss att hamna i ingemansland. Slutspel känns väl kul men våra bra fw har gått jävligt hårt. Många är nog trötta och skulle bli väldigt förvånad om kräm och 100%ig inställning fanns över till ett slutspel.. visst kan 1 eller 2 utsålda hemmamatcher vara bra för plånboken men är tveksam till om vår tunna tunna trupp på kvalitet klarar/orkar det.
Sen utökar man budgeten enligt plan plus lite till av det vi ""sparat ihop"" genom spelarsläpp, utsålda arenor och av det vi har kvar. In med en en extra spets till nästa säsong