Nej, han kommer va bland dom bättre när han kommer igång. Svårt med den säsongen han haft och har kvar dock.
Säsongen 2025/26: Återkomsten
In Wikegård we trust!
Varför inte? Kan man lira Klasen där så. Låta honom lira PP istället för Sissons och alternera med Blixt är väl en bra start. Onekligen inte redo att lira på 6. Varit direkt dålig när han gjort det. Kommer han igång sen kan man köra på.
Kylington kan definitivt vara sjunde back. Han behöver han visa att han kan hålla en hög nivå över tid. På sina 16 matcher har han varit helt överlägset bäst på planen vid 3–4 tillfällen, direkt svag i 5–6, och i övrigt helt okej. Om det hade varit en avgörande play out-match 7 i dag hade jag utan tvekan valt Blixt före Kylington.
-
Steelmountain
Men skärp er
kylington ska spela första backpar och matchas stenhårt när han är tillbaka. Vi får en helt annan dimension i egna spelet med han jämfört med blixt.
Att ge Kylington speltid på grund av gamla meriter fungerar inte för mig. Missförstå mig rätt – när han är i toppform ska han absolut spela runt 30 minuter per match. Men i nuläget har han, enligt mig, inte förtjänat mer speltid än någon annan back. Hans lägstanivå är dessutom alldeles för låg, vilket gör att jag inte tycker att han ska spela i första backparet, åtminstone inte just nu.
Argumentet om att vi får en annan dimension med Kylington köper jag inte heller. Titta bara på hur mycket bättre Lindström är när han spelar utan Kylington.
Argumentet om att vi får en annan dimension med Kylington köper jag inte heller. Titta bara på hur mycket bättre Lindström är när han spelar utan Kylington.
-
Osten östlund
Almtuna har säkrat ytterligare ett SHL-lån, och blir första HA-lag att fylla sin kvot. Klubben har registrerat 18-årige forwarden Theo Stockselius från Djurgården, rapporterar UNT.
Om han kommer spela för Almtuna, tillsammans med sin bror Lucas, är däremot osäkert.
Om han kommer spela för Almtuna, tillsammans med sin bror Lucas, är däremot osäkert.
Kanske för att han säsong varit fylld av skador och sjukdom? I Början när han kom in i det efter några matcher så var han ju en av våra bästa som kunde driva upp spelet. När han kommer tillbaka ska han matchas in för att kunna hantera första backpar, punkt.wardo skrev: ↑2026-02-01 17:40:10 Att ge Kylington speltid på grund av gamla meriter fungerar inte för mig. Missförstå mig rätt – när han är i toppform ska han absolut spela runt 30 minuter per match. Men i nuläget har han, enligt mig, inte förtjänat mer speltid än någon annan back. Hans lägstanivå är dessutom alldeles för låg, vilket gör att jag inte tycker att han ska spela i första backparet, åtminstone inte just nu.
In Wikegård we trust!
-
antondahlback
Jaa, tror ingen motsätter sig att han ska matchas in. Med tanke på hans säsong hittills när det kommer till skador och sjukdomar så är det väl klockrent att matcha in som klasen. Sätt han som 7:e istället för pulli och låt kroppen komma in i matchtempo så kanske vi kan ha bästa versionen av Kylington tillbaka sista 5-7 matcherna.Nypovich skrev: ↑2026-02-01 18:46:39Kanske för att han säsong varit fylld av skador och sjukdom? I Början när han kom in i det efter några matcher så var han ju en av våra bästa som kunde driva upp spelet. När han kommer tillbaka ska han matchas in för att kunna hantera första backpar, punkt.wardo skrev: ↑2026-02-01 17:40:10 Att ge Kylington speltid på grund av gamla meriter fungerar inte för mig. Missförstå mig rätt – när han är i toppform ska han absolut spela runt 30 minuter per match. Men i nuläget har han, enligt mig, inte förtjänat mer speltid än någon annan back. Hans lägstanivå är dessutom alldeles för låg, vilket gör att jag inte tycker att han ska spela i första backparet, åtminstone inte just nu.
Det jag motsätter mig är att flera skriver det som att man inte ens vill ha en förlängning på honom och att han inte bidragit alls den hör säsongen. Vilket är helt uppåt väggarna….antondahlback skrev: ↑2026-02-01 19:13:31Jaa, tror ingen motsätter sig att han ska matchas in. Med tanke på hans säsong hittills när det kommer till skador och sjukdomar så är det väl klockrent att matcha in som klasen. Sätt han som 7:e istället för pulli och låt kroppen komma in i matchtempo så kanske vi kan ha bästa versionen av Kylington tillbaka sista 5-7 matcherna.Nypovich skrev: ↑2026-02-01 18:46:39Kanske för att han säsong varit fylld av skador och sjukdom? I Början när han kom in i det efter några matcher så var han ju en av våra bästa som kunde driva upp spelet. När han kommer tillbaka ska han matchas in för att kunna hantera första backpar, punkt.wardo skrev: ↑2026-02-01 17:40:10 Att ge Kylington speltid på grund av gamla meriter fungerar inte för mig. Missförstå mig rätt – när han är i toppform ska han absolut spela runt 30 minuter per match. Men i nuläget har han, enligt mig, inte förtjänat mer speltid än någon annan back. Hans lägstanivå är dessutom alldeles för låg, vilket gör att jag inte tycker att han ska spela i första backparet, åtminstone inte just nu.
In Wikegård we trust!
-
antondahlback
Ahja i see. Nä en hel och i form Kylington är given men det är väl lite chansningen i det hela. Efter säsongen här lär han inte vara överdrivet het på marknaden så en kan ju hoppas att han kan tänka sig ett år till på en hygglig lön bara för att försöka komma igång och spela hockey regelbundet igen.
-
Osten östlund
Om vi inte vill ha honom?Nypovich skrev: ↑2026-02-01 20:10:25Det jag motsätter mig är att flera skriver det som att man inte ens vill ha en förlängning på honom och att han inte bidragit alls den hör säsongen. Vilket är helt uppåt väggarna….antondahlback skrev: ↑2026-02-01 19:13:31Jaa, tror ingen motsätter sig att han ska matchas in. Med tanke på hans säsong hittills när det kommer till skador och sjukdomar så är det väl klockrent att matcha in som klasen. Sätt han som 7:e istället för pulli och låt kroppen komma in i matchtempo så kanske vi kan ha bästa versionen av Kylington tillbaka sista 5-7 matcherna.Nypovich skrev: ↑2026-02-01 18:46:39Kanske för att han säsong varit fylld av skador och sjukdom? I Början när han kom in i det efter några matcher så var han ju en av våra bästa som kunde driva upp spelet. När han kommer tillbaka ska han matchas in för att kunna hantera första backpar, punkt.wardo skrev: ↑2026-02-01 17:40:10 Att ge Kylington speltid på grund av gamla meriter fungerar inte för mig. Missförstå mig rätt – när han är i toppform ska han absolut spela runt 30 minuter per match. Men i nuläget har han, enligt mig, inte förtjänat mer speltid än någon annan back. Hans lägstanivå är dessutom alldeles för låg, vilket gör att jag inte tycker att han ska spela i första backparet, åtminstone inte just nu.
Så kan ha i "värsta fall" spela i vilken klubb han själv vill i Europa. Senaste skadan är ju en fraktur, som orsakades av en krock med Grewe. Att han nu ska matchas in lungt håller jag med om. Men förövrigt så får vi vara tacksamma ifall han stannar här nästa säsong. Att han ens är här. Är pga att han vill det, samt spelar på rabatt!
Folk fastnar på enskilda spelares misstag bara. Borde ju skeppa 90% av laget så som det sett ut senaste månaderna i så fall…. Hade ju inte tackat nej till 3år till på Kylington direkt.Osten östlund skrev: ↑2026-02-01 22:30:24Om vi inte vill ha honom?Nypovich skrev: ↑2026-02-01 20:10:25Det jag motsätter mig är att flera skriver det som att man inte ens vill ha en förlängning på honom och att han inte bidragit alls den hör säsongen. Vilket är helt uppåt väggarna….antondahlback skrev: ↑2026-02-01 19:13:31Jaa, tror ingen motsätter sig att han ska matchas in. Med tanke på hans säsong hittills när det kommer till skador och sjukdomar så är det väl klockrent att matcha in som klasen. Sätt han som 7:e istället för pulli och låt kroppen komma in i matchtempo så kanske vi kan ha bästa versionen av Kylington tillbaka sista 5-7 matcherna.Nypovich skrev: ↑2026-02-01 18:46:39Kanske för att han säsong varit fylld av skador och sjukdom? I Början när han kom in i det efter några matcher så var han ju en av våra bästa som kunde driva upp spelet. När han kommer tillbaka ska han matchas in för att kunna hantera första backpar, punkt.wardo skrev: ↑2026-02-01 17:40:10 Att ge Kylington speltid på grund av gamla meriter fungerar inte för mig. Missförstå mig rätt – när han är i toppform ska han absolut spela runt 30 minuter per match. Men i nuläget har han, enligt mig, inte förtjänat mer speltid än någon annan back. Hans lägstanivå är dessutom alldeles för låg, vilket gör att jag inte tycker att han ska spela i första backparet, åtminstone inte just nu.
Så kan ha i "värsta fall" spela i vilken klubb han själv vill i Europa. Senaste skadan är ju en fraktur, som orsakades av en krock med Grewe. Att han nu ska matchas in lungt håller jag med om. Men förövrigt så får vi vara tacksamma ifall han stannar här nästa säsong. Att han ens är här. Är pga att han vill det, samt spelar på rabatt!
In Wikegård we trust!
Ibland är det så tyvärr men det har varit så otrolig dålig klass på botten i år så skulle bli väldigt förvånad om det inte räckte med typ 62 för att klara sig. Samtidigt så har man bara 2 poäng till 7 platsen så hoppas på topp 8.Limp skrev: ↑2026-02-01 07:06:25Lite så jag menade.klintan85 skrev: ↑2026-02-01 01:51:3712 poäng var mycket. 64 poäng är de mesta som har krävts de senaste 10 åren och det var förra året. Detta år går sämre poängmässigt än förra säsongen. Skulle tro att de max krävs 62 poäng. Även fast hv går bättre på senare tid så har man flera lag efter sig och att alla lag man har efter sig ska gå bra i slutet känns osannolikt.DIF_Soldier skrev: ↑2026-02-01 01:04:34Jag vet inte, känns som vi behöver ca 12 p till. 3p lär HV väl planenligt ta in när de möter oss, vi har ju haft förtvivlat svårt för dem, vi är enskilt det lag som bidragit mest till att de öht andasLimp skrev: ↑2026-01-31 22:00:32 Hemmamatcher mot Kaffe på torsdag följt av Slaka på lördag. Om vi skulle lyckas ta fyra poäng redan där så borde vi kunna reda ut det här utan att det ska bli totalt nervvrak av allting.
Hoppas även att något mer släppte nu när vi ÄNTLIGEN efter 41 omgångar(!!!!!!!) lyckats vinna utan Hellberg i mål.
Om vi skulle ligga på 60 poäng efter matchen på lördag så borde vi fixa att åtminstone ta fyra - fem poäng till de avslutande nio omgångarna.
Tittade även på formkurvor både i närtid samt över längre tidi förhållande till poängställningen och enligt all sans och jävla förnuft så BORDE vi allt sammantaget undvika kval.
Grejen är att just Hv hade varit ett stabilt mittenlag enligt statistiken om de inte hade startat serien uruselt.
Lägger man ihop allt och kollar kommande matcher så lutar det mest åt att det blir Örebro som kvalar mot Lyxfällan.
-
Men som sagt: vad logik och statistik säger behöver ju inte betyda något som vi vet![]()
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
Nu ligger Örebro och HV på samma poäng. Jag vet inte, det känns ändå osannolikt någonstans att BÅDA dom skulle ta in alla poäng på oss och gå om.
Tar inget för givet och konstigare saker har hänt men satan vad viktiga dessa två bortasegrar var.
Tar inget för givet och konstigare saker har hänt men satan vad viktiga dessa två bortasegrar var.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Osten östlund
Underbart med 2 segrar, var befriande. Spekuleras ju i div. poddar, ifall vi hade torskat båda.Jim Morrison skrev: ↑2026-02-02 09:34:51 Nu ligger Örebro och HV på samma poäng. Jag vet inte, det känns ändå osannolikt någonstans att BÅDA dom skulle ta in alla poäng på oss och gå om.
Hade varit för jävla fint ifall vi vann åtminstone på Lördag. Då kanske man kan släppa det snacket framöver?
Förutsatt att vi slipper kvalspelet, så hoppas jag Leksand klarar sig kvar. Dom har jätteproblem med ekonomin, så kommer hålla plats 14 även nästa säsong.