Säsongen 2025/26: Återkomsten
Hemmamatcher mot Kaffe på torsdag följt av Slaka på lördag. Om vi skulle lyckas ta fyra poäng redan där så borde vi kunna reda ut det här utan att det ska bli totalt nervvrak av allting.
Hoppas även att något mer släppte nu när vi ÄNTLIGEN efter 41 omgångar(!!!!!!!) lyckats vinna utan Hellberg i mål.
Hoppas även att något mer släppte nu när vi ÄNTLIGEN efter 41 omgångar(!!!!!!!) lyckats vinna utan Hellberg i mål.
-
Art Vandelay
Men alltså Viggo Björck. Vad säger man? Han får alla våra tidigare talanger att blekna i jämförelse. Så jäkla intelligent med pucken och gör alltid något bra med den.
-
antondahlback
Helt otrolig faktiskt. Tänk om inte hockeyvärlden såg ut som den gjorde utan att man fått behålla honom istället...
Håller vi oss kvar får vi nog iaf se han briljera en säsong till…antondahlback skrev: ↑2026-01-31 22:26:34 Helt otrolig faktiskt. Tänk om inte hockeyvärlden såg ut som den gjorde utan att man fått behålla honom istället...
-
Osten östlund
Vem får kicken härnäst, Niklas Eriksson eller Johan Hedberg?
Hela forumet borde avgå
Själv skulle jag helst se Linköping åka ut. De har hängt på de berömda repen ända sen DIF åkte ur förra gången. Plastigare lag får man leta efter. Leksand och Hv känns mer genuina som lag och Örebro har jag inget emot. Och en extra bonus att se Kovacs misslyckas.Alberget1891 skrev: ↑2026-01-31 21:31:47 Roligare om Örebro åker om det bli kval mot Leksand. HV ska ju hålla sig i SHL kan man ändå tycka.
Senast redigerad av klintan85 den 2026-02-01 01:45:16, redigerad totalt 1 gånger.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vet inte, känns som vi behöver ca 12 p till. 3p lär HV väl planenligt ta in när de möter oss, vi har ju haft förtvivlat svårt för dem, vi är enskilt det lag som bidragit mest till att de öht andasLimp skrev: ↑2026-01-31 22:00:32 Hemmamatcher mot Kaffe på torsdag följt av Slaka på lördag. Om vi skulle lyckas ta fyra poäng redan där så borde vi kunna reda ut det här utan att det ska bli totalt nervvrak av allting.
Säg den glädje som varar
Även om jag köper snacket, har Ylönen gjort mer än att slå in två returer i öppet mål för Örebro? Förvisso bra att någon står där, men...
12 poäng var mycket. 64 poäng är de mesta som har krävts de senaste 10 åren och det var förra året. Detta år går sämre poängmässigt än förra säsongen. Skulle tro att de max krävs 62 poäng. Även fast hv går bättre på senare tid så har man flera lag efter sig och att alla lag man har efter sig ska gå bra i slutet känns osannolikt.DIF_Soldier skrev: ↑2026-02-01 01:04:34Jag vet inte, känns som vi behöver ca 12 p till. 3p lär HV väl planenligt ta in när de möter oss, vi har ju haft förtvivlat svårt för dem, vi är enskilt det lag som bidragit mest till att de öht andasLimp skrev: ↑2026-01-31 22:00:32 Hemmamatcher mot Kaffe på torsdag följt av Slaka på lördag. Om vi skulle lyckas ta fyra poäng redan där så borde vi kunna reda ut det här utan att det ska bli totalt nervvrak av allting.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Lite så jag menade.klintan85 skrev: ↑2026-02-01 01:51:3712 poäng var mycket. 64 poäng är de mesta som har krävts de senaste 10 åren och det var förra året. Detta år går sämre poängmässigt än förra säsongen. Skulle tro att de max krävs 62 poäng. Även fast hv går bättre på senare tid så har man flera lag efter sig och att alla lag man har efter sig ska gå bra i slutet känns osannolikt.DIF_Soldier skrev: ↑2026-02-01 01:04:34Jag vet inte, känns som vi behöver ca 12 p till. 3p lär HV väl planenligt ta in när de möter oss, vi har ju haft förtvivlat svårt för dem, vi är enskilt det lag som bidragit mest till att de öht andasLimp skrev: ↑2026-01-31 22:00:32 Hemmamatcher mot Kaffe på torsdag följt av Slaka på lördag. Om vi skulle lyckas ta fyra poäng redan där så borde vi kunna reda ut det här utan att det ska bli totalt nervvrak av allting.
Om vi skulle ligga på 60 poäng efter matchen på lördag så borde vi fixa att åtminstone ta fyra - fem poäng till de avslutande nio omgångarna.
Tittade även på formkurvor både i närtid samt över längre tidi förhållande till poängställningen och enligt all sans och jävla förnuft så BORDE vi allt sammantaget undvika kval.
Grejen är att just Hv hade varit ett stabilt mittenlag enligt statistiken om de inte hade startat serien uruselt.
Lägger man ihop allt och kollar kommande matcher så lutar det mest åt att det blir Örebro som kvalar mot Lyxfällan.
-
Men som sagt: vad logik och statistik säger behöver ju inte betyda något som vi vet
Om vi utgår från att alla är tillgängliga till nästa match, hur ska vi formulera laget?
Forwards:
Hudon Björck Snively borde vara självklar.
Krüger plus Frondell och Eklund rubbar man inte på.
Men sen ska Palve klasen och Blomgren in någonstans och då har formationen med Salsten Grewe Pettersen gjort sin bästa match för säsongen. Ska man få ut något från klasen kan han inte spela 4:e linan heller.
Ska man då ha en 4: lina med Palve Blomgren och Grewe? Rensfeldt vill man ändå ha för sin defensiv och sina tekningar.
Backar:
Kylington Lindström
Laleggia JP
Holm Sissons
Jag är väldigt ambivalent till kylington. Ena matchen är han helt dominant sen är så jäkla usel att han gör hela linan usel.
Sen min kille Hugo Blixt ska inte tugga knopp en hel match utan han ska in i backpar 1 eller 2.
Ähh jag har inte en jävla aning. Ge mig bara vad ni tror eller hoppas på.
Forwards:
Men sen ska Palve klasen och Blomgren in någonstans och då har formationen med Salsten Grewe Pettersen gjort sin bästa match för säsongen. Ska man få ut något från klasen kan han inte spela 4:e linan heller.
Ska man då ha en 4: lina med Palve Blomgren och Grewe? Rensfeldt vill man ändå ha för sin defensiv och sina tekningar.
Backar:
Kylington Lindström
Laleggia JP
Holm Sissons
Jag är väldigt ambivalent till kylington. Ena matchen är han helt dominant sen är så jäkla usel att han gör hela linan usel.
Sen min kille Hugo Blixt ska inte tugga knopp en hel match utan han ska in i backpar 1 eller 2.
-
antondahlback
Tror verkligen inte örebro tar med än 9-12 poäng på de sista 10 omgångarna. Då stannar dom på 60 pinnar när allt är färdigt...DIF_Soldier skrev: ↑2026-02-01 01:04:34Jag vet inte, känns som vi behöver ca 12 p till. 3p lär HV väl planenligt ta in när de möter oss, vi har ju haft förtvivlat svårt för dem, vi är enskilt det lag som bidragit mest till att de öht andasLimp skrev: ↑2026-01-31 22:00:32 Hemmamatcher mot Kaffe på torsdag följt av Slaka på lördag. Om vi skulle lyckas ta fyra poäng redan där så borde vi kunna reda ut det här utan att det ska bli totalt nervvrak av allting.
-
antondahlback
Jag är lite sugen på:wardo skrev: ↑2026-02-01 08:17:45 Om vi utgår från att alla är tillgängliga till nästa match, hur ska vi formulera laget?
Forwards:
Backar:
Kylington Lindström
Laleggia JP
Holm Sissons
Hudon / Viggo / snively
Blomgren / rensfeldt / palve
Eklund / Kruger / frondell
Grewe / salsten / Pettersen
Klassen känns som 13:e. Gjorde väl bara 5 min nu senast också. Testa palve på en kant och låta rensfeldt centra den kedjan mest för att inte röra runt på 3:e och 4:e. Fungerar inte första så kan man röra runt sen.
På baksidan tycker jag lite samma. Man ändrar inte på ett vinnande koncept. Oavsett kylingtons kapacitet och meriter så behöver han spela sig in. Nuvarande ligan har två raka och förtjänar att få fortsätta.