Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
grandstoff

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av grandstoff »

odburt skrev:
odburt skrev:Det är alltså ingen av er som stör er på följande?
* Betrakta innebörden av uttrycket - tack!

Hehe kul med ett litet skratt på eftermiddagen. =)

Jag är som jag tidigare sagt lite besviken och vemodig inför att han kommer hit just nu, inte vansinnig. Det är himla skillnad.

Nej, alla spelare som spelat emot DIF kan inte nekas, men "urdjurgårdare" och välja LHC framför rimmar jäkligt illa. Känns som om att nu när ingen annan vill ha honom så får vi ta honom och då ska vi skutta och hoppa med öppna armar.

Föreställ er en liknande situation med t.ex. Shaaban i fotbollen.
Jag kan inte uttala mig om hans eller andras orsaker till varför de valde andra klubbar framför Djurgården, och jag tycker att man generellt ska vara väldigt försiktig med att göra detta.

Vore Bremberg en svikare om han nästa säsong söker sig utomlands där han får betydligt mer i lönekuvertet?
Brände Challe sina möjligheter att återvända då han skrev kontrakt med Timrå för att få chansen att vara huvudtränare?
Är det möjligt att vara Djurgårdare och sträva efter att nå sina mål samtidigt?

Tycker för många spelare fått oförtjänt mycket skit av vissa för de val de har gjort. Spelare som t.ex. Ottosson ska absolut hedras för att de visar klubbkänsla, men att häckla alla som inte gör samma val är väldigt magstarkt. Allt är inte svart eller vitt. :wink:
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Vore Bremberg en svikare om han nästa säsong söker sig utomlands där han får betydligt mer i lönekuvertet?
Brände Challe sina möjligheter att återvända då han skrev kontrakt med Timrå för att få chansen att vara huvudtränare?
Är det möjligt att vara Djurgårdare och sträva efter att nå sina mål samtidigt?
Självklart så skall det vara så att "Djurgårdare" också skall få nå personliga mål under sin karriär.
Vi supportrar är alldeles för snabba att döma spelare utifrån våra egna synvinklar.
Men vad säger att Challe agerade fel ? Skulle snarare säga att han gjorde rätt när han i sin strävan efter att få bli huvudtränare (vilket han inte skulle ha blivit i Djurgården på ett par år) valde en flytt norrut.

Men väljer man som Djurgårdare att gå till vraken eller packet ifrån Solna istället för att förlänga med Mesta Mästarna, så har man i mina ögon sålt sig som en hora..
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Challe får ju bra med erfarenhet av att vara huvudtränare i Timrå..
Något som är bra om han skulle bli tränare i DIF nån dag..
Bobson

Inlägg av Bobson »

Man får ju inte aldrig glömma att denna sport är deras yrke, hade man haft lönetak i elitserien så hade det med största sannolikhet sett helt annorlunda ut på spelarmarknaden. Spelare med hjärta i en klubb skulle kunna spela än längre i klubben utan att behöva sträva efter högre lön hos klubbar med djupa fickor.

Spelarna ska ju ha ett liv efter hockeyn också och ska man då välja mellan 40 000 och 200 000 i månaden så kan man ju själv räkna ut vad man väljer. Och speciellt om man har en familj man ska försörja för i många år framåt.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Enligt aftonbladet så vill Nils Ekman lämna khl..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3620782.ab
isolerad

Inlägg av isolerad »

warrant skrev:Enligt aftonbladet så vill Nils Ekman lämna khl..

Ja och dom skriver också att elitserien är ett väldigt osannolikt alternativ så Ekman ska vi inte hoppas för mycket på.
i
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Man kan hoppas på Ekman tilll nästa säsong
Användarvisningsbild
don63corleone

Inlägg av don63corleone »

Är djurgårn på Nisse för spel denna säsong?
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

isolerad skrev:
warrant skrev:Enligt aftonbladet så vill Nils Ekman lämna khl..

Ja och dom skriver också att elitserien är ett väldigt osannolikt alternativ så Ekman ska vi inte hoppas för mycket på.

Vilket jag tycker låter väldigt bra. Djurgården har inte pengarna för honom i dagsläget och ser gärna därför honom i någon utländsk klubb istället för att se honom ta på sig en lhc-tröja eller liknande.

Dock så förutsätter jag att Djurgården tar fram flera vaskdon och vaskar fram lite guld till att kunna kontraktera Mackan och Nisse nästa säsong.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Precis, har inte vi råd med nisse så ska ingen annan ha honom heller.Hoppas vi går till slutspel och där kan kriga oss förbi en kvartsfinal. i 7 matcher och 7 matcher i semi med fullsatt hovet så vi får in lite cash.

Köp en kaffe/dricka/korv extra på nästa hemmamatch!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Enligt Expressen är bland annat vi intresserade av Blindenbacher. Varför? Kvoten på backplats är ju fylld. Pengarna lär ju inte heller finnas. Ett byte kanske, Andersson->Blindenbacher. Hehe.
Säg den glädje som varar
Bodda

Inlägg av Bodda »

Nä, om inte vi har råd med honom så ska ingen annan få honom heller, han får sluta spela hockey istället....

hoho det verkar som vissa här inne fortfarande går i lågstadiet....

OT: Ser faktiskt ganska ljust ut för DIF just nu, x-antal matcher utan förlust. visserligen några ÖT torskar men vafan vi får ju poäng och fbekå torskar I LOVE IT! Hockey är roligt!
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Blindenbacher till nästa säsong kanske..
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Bodda skrev:Nä, om inte vi har råd med honom så ska ingen annan få honom heller, han får sluta spela hockey istället....

hoho det verkar som vissa här inne fortfarande går i lågstadiet....

OT: Ser faktiskt ganska ljust ut för DIF just nu, x-antal matcher utan förlust. visserligen några ÖT torskar men vafan vi får ju poäng och fbekå torskar I LOVE IT! Hockey är roligt!
Jag kanske utryckte mig otydligt, du kanske inte hade läst artikeln, jag kanske skulle använt citeringsknappen. Något gjorde i alla fall att du missförstod mig och direkt svarade med ett tråkigt svar. Ekman sa i interjuvn att Elitserien inte var trolig, någon annan svarade det var bra då vi troligen inte hade pengar för honom iår. Min mening var att förstärka detta. Att du skriver att det verkar som om att vissa fortfarande går i lågstadiet och sedan lägger upp din inlägg så som du gör tänker jag inte ens kommentera.
Att hockey är roligt är vi dock överens om.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Vi kan nog tyvärr glömma Ekman för nästa säsong. Får drömlön i ryska ligan.

http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... petersburg
Låst