Det hoppas jag inte eftersom att han är ytterforward.
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
NYR lyssnar på förslag, vilka kan vi erbjuda i utbyte mot Mika?
https://hockeysverige.se/nhl/kan-se-mik ... k-rangers/
Silly Season 2026/27
Costmar? Rakt byte! Vi behöver inga pengar emellan.Osten östlund skrev: ↑2026-01-23 14:29:26 NYR lyssnar på förslag, vilka kan vi erbjuda i utbyte mot Mika?
Silly Season 2026/27
Costmar kanske? Han är kvick på grillorna, perfekt för NYR och deras slutspels-förhoppningar! Straight byte, no takebacks!Osten östlund skrev: ↑2026-01-23 14:29:26 NYR lyssnar på förslag, vilka kan vi erbjuda i utbyte mot Mika?
Ärligt talat, Zibbe har ju precis köpt ny lght i NY så känns nog inte som han drar hem imorgon direkt.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2026/27
LOL, ok såg inte EspenK's svar men dåså, vi har en plan!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2026/27
Skulle vara skönt att höra ett utlåtande från Wikegård nu. Och inte bara gamla floskler. Vi vill veta att det arbetas 110% bakom kulisserna för att styra upp det här sjunkande skeppet. Det är fan vidrigt hur misshandlat vårat Djurgården blir och ingenting tyder på någon som helst ändring. Hitta några jäkla toppspelare från HA eller vad fan som helst som kan gå in istället för Costmar, Broden, Rensfeldt, Blomgren och andra. Några som faktiskt KAN och VILL spela hockey. Fan, Wiå var ju ljusår bättre än dessa spelare.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Silly Season 2026/27
Är det någon som på riktigt inte tror att Wiken jobbar 110%? Klart han gör o vet betydligt mer än alla känslostyrda supportrar vad som krävs och behövs.DIF#1 skrev: ↑2026-01-23 14:57:13 Skulle vara skönt att höra ett utlåtande från Wikegård nu. Och inte bara gamla floskler. Vi vill veta att det arbetas 110% bakom kulisserna för att styra upp det här sjunkande skeppet. Det är fan vidrigt hur misshandlat vårat Djurgården blir och ingenting tyder på någon som helst ändring. Hitta några jäkla toppspelare från HA eller vad fan som helst som kan gå in istället för Costmar, Broden, Rensfeldt, Blomgren och andra. Några som faktiskt KAN och VILL spela hockey. Fan, Wiå var ju ljusår bättre än dessa spelare.
In Wikegård we trust!
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Vet ärligt talat inte vad det skulle hjälpa att gå ut och beklaga sig egentligen. Känns som att det tvärtom skulle kunna skapa ännu mer osäkerhet i gruppen?DIF#1 skrev: ↑2026-01-23 14:57:13 Skulle vara skönt att höra ett utlåtande från Wikegård nu. Och inte bara gamla floskler. Vi vill veta att det arbetas 110% bakom kulisserna för att styra upp det här sjunkande skeppet. Det är fan vidrigt hur misshandlat vårat Djurgården blir och ingenting tyder på någon som helst ändring. Hitta några jäkla toppspelare från HA eller vad fan som helst som kan gå in istället för Costmar, Broden, Rensfeldt, Blomgren och andra. Några som faktiskt KAN och VILL spela hockey. Fan, Wiå var ju ljusår bättre än dessa spelare.
Förhoppningsvis ser man vartåt det barkar och agerar därefter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Hur var det förra kaossäsongen, gick inte Jocke ut och sågade egna laget längs med fotknölarna? Gick sådär sen…Jim Morrison skrev: ↑2026-01-23 17:38:41Vet ärligt talat inte vad det skulle hjälpa att gå ut och beklaga sig egentligen. Känns som att det tvärtom skulle kunna skapa ännu mer osäkerhet i gruppen?DIF#1 skrev: ↑2026-01-23 14:57:13 Skulle vara skönt att höra ett utlåtande från Wikegård nu. Och inte bara gamla floskler. Vi vill veta att det arbetas 110% bakom kulisserna för att styra upp det här sjunkande skeppet. Det är fan vidrigt hur misshandlat vårat Djurgården blir och ingenting tyder på någon som helst ändring. Hitta några jäkla toppspelare från HA eller vad fan som helst som kan gå in istället för Costmar, Broden, Rensfeldt, Blomgren och andra. Några som faktiskt KAN och VILL spela hockey. Fan, Wiå var ju ljusår bättre än dessa spelare.
Förhoppningsvis ser man vartåt det barkar och agerar därefter.
Edit: hmm, det var nog säsongen innan ändå? Innan Robban lämnade
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Jag gillade Berg i HA. SHL så vet jag inte riktigt var han står.
Men om Kimby rankar honom som 7:a eller 8:a. Samt han har strax över 100k/m. Varför släpper vi inte honom?
Berg+Ylönen= över 300K. Får man spets för!
Modos sportchef ( sätter press på Wiken ), HN.
Om August Berg, som varit i Modo på lån tidigare under säsongen från Djurgården:
– Egentligen vill jag inte kommentera då han är Djurgårdens spelare. Det vi sagt är att vi är inte intresserade av fler lån. Då vill vi ha honom för resten av säsongen och framtiden. Men det är Djurgårdens spelare.
Men om Kimby rankar honom som 7:a eller 8:a. Samt han har strax över 100k/m. Varför släpper vi inte honom?
Om August Berg, som varit i Modo på lån tidigare under säsongen från Djurgården:
– Egentligen vill jag inte kommentera då han är Djurgårdens spelare. Det vi sagt är att vi är inte intresserade av fler lån. Då vill vi ha honom för resten av säsongen och framtiden. Men det är Djurgårdens spelare.
Silly Season 2026/27
Osten östlund skrev: ↑2026-01-23 20:40:48 Jag gillade Berg i HA. SHL så vet jag inte riktigt var han står.
Det måste finnas spets att värva också!
Om det hade varit så enkelt att lägga pusslet med X och Y spelare ut, in med super spetsen spelare X.
Tror du inte man agerat därefter redan?
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Att exempelvis Pulli är kvar i truppen, där Wiken själv sagt att han har stort intresse ifrån Finland. Gör att jag inte vet vad jag ska tro? Kostar pengar och Kimby vill inte lira honom.//WiktorK skrev: ↑2026-01-23 22:12:12Osten östlund skrev: ↑2026-01-23 20:40:48 Jag gillade Berg i HA. SHL så vet jag inte riktigt var han står.
Om det hade varit så enkelt att lägga pusslet med X och Y spelare ut, in med super spetsen spelare X.
Hade jag vetat hur Wiken resonerar, så hade jag vunnit på lotto för länge sedan. Knappast suttit på ett sketet DIF forum
Silly Season 2026/27
Känns det helt orimligt att det kan vara så att erbjudanden från Finland, inte varit i linje med det man vill ha ekonomiskt? Det kanske helt enkelt skulle en alltför dålig affär? Tycker du att det ändå ska genomföras, om det får ett dåligt ekonomiskt utfall? En tanke är ju att inget av eventuella intresserade lag har tilltalat Pulli, han måste ju själv vilja.Osten östlund skrev: ↑2026-01-23 22:37:00Att exempelvis Pulli är kvar i truppen, där Wiken själv sagt att han har stort intresse ifrån Finland. Gör att jag inte vet vad jag ska tro? Kostar pengar och Kimby vill inte lira honom.//WiktorK skrev: ↑2026-01-23 22:12:12Osten östlund skrev: ↑2026-01-23 20:40:48 Jag gillade Berg i HA. SHL så vet jag inte riktigt var han står.
Hade jag vetat hur Wiken resonerar, så hade jag vunnit på lotto för länge sedan. Knappast suttit på ett sketet DIF forum!
Men vi leker med tanken att vi släpper Pulli, vem ska värva istället? Finns det ens något spetsigt att värva? Det är ju inte som att alla andra lag plockar in spets på spets på spets.. Det kanske är lika bra att vänja sig med tanken att det finns få spets-spelare tillgängliga, och därför är det trögt och händer inte mycket?
För om det var så enkelt som du vill få det att låta. Tror du på fullaste allvar att Wikegård inte skulle ha lajvat FM och gjort förändringarna?
Silly Season 2026/27
För enligt många här inne så är det bara att gå in på Ep och kolla på ett namn, erbjuda lön och sen är det klart. För spets är det ju inget annat lag heller som vill ha…bland x antal hundra klubbar runt om på jorden.//WiktorK skrev: ↑2026-01-23 23:21:49Känns det helt orimligt att det kan vara så att erbjudanden från Finland, inte varit i linje med det man vill ha ekonomiskt? Det kanske helt enkelt skulle en alltför dålig affär? Tycker du att det ändå ska genomföras, om det får ett dåligt ekonomiskt utfall? En tanke är ju att inget av eventuella intresserade lag har tilltalat Pulli, han måste ju själv vilja.Osten östlund skrev: ↑2026-01-23 22:37:00Att exempelvis Pulli är kvar i truppen, där Wiken själv sagt att han har stort intresse ifrån Finland. Gör att jag inte vet vad jag ska tro? Kostar pengar och Kimby vill inte lira honom.//WiktorK skrev: ↑2026-01-23 22:12:12Osten östlund skrev: ↑2026-01-23 20:40:48 Jag gillade Berg i HA. SHL så vet jag inte riktigt var han står.
Hade jag vetat hur Wiken resonerar, så hade jag vunnit på lotto för länge sedan. Knappast suttit på ett sketet DIF forum!
Men vi leker med tanken att vi släpper Pulli, vem ska värva istället? Finns det ens något spetsigt att värva? Det är ju inte som att alla andra lag plockar in spets på spets på spets.. Det kanske är lika bra att vänja sig med tanken att det finns få spets-spelare tillgängliga, och därför är det trögt och händer inte mycket?
För om det var så enkelt som du vill få det att låta. Tror du på fullaste allvar att Wikegård inte skulle ha lajvat FM och gjort förändringarna?
In Wikegård we trust!