Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Nypovich »

Manijock skrev: 2026-01-21 10:33:22 Noah Steen skippar landslag för att fokusera på Örebro..... Skulle säga att vi är i en betydligt mer prikär situation, men här skulle folk få ledigt för en födelsedagsmiddag hemma hos moster!

Förövrigt är jag helt enig med Morrison gällande kedjor. Det är amatörmässigt skött och tvärtemot all form av bevisat framgångsrecept. Sen skulle jag inte vilja låsa kedjorna som de är nu. Costmar och Pettersen i topp 6 är ett skämt. De ska ut ur laget om vi ska ha den minsta chans.

Ring Söderlund pronto. Bra att Klasen är på gång!
Men vilka kedjor har vi kunnat behålla intakt då? Som faktiskt funkat? Att ta bort Victor, Frondell och Viggo har varit katastrof rent ut sagt. Dom har varit topp 6 alla tre krasst. Det finns liksom inga namn som konstant varit med och kunnat samköra.
In Wikegård we trust!
EspenK

Inlägg av EspenK »

Med Josef borta så måste vi skrapa ihop det vi har.
Två kedjor som kan producera och två kedjor som spelar 0-0 och försöker skapa tekningar i off. Zon.

Eklund Kruger Klasen
Snively Viggo Frondell
Pettersen Salsten/Costmar Blomgren
Grewe Rensfeldt Brodin

Vilket himla gäng att sätta på isen i SHL de viktigaste matcherna på säsongen. Varje poäng blir viktigt nu för att undvika kval.
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

EspenK skrev: 2026-01-22 07:33:25 Med Josef borta så måste vi skrapa ihop det vi har.
Två kedjor som kan producera och två kedjor som spelar 0-0 och försöker skapa tekningar i off. Zon.

Eklund Kruger Klasen
Snively Viggo Frondell
Pettersen Salsten/Costmar Blomgren
Grewe Rensfeldt Brodin

Vilket himla gäng att sätta på isen i SHL de viktigaste matcherna på säsongen. Varje poäng blir viktigt nu för att undvika kval.
Palve ska in där med, förhoppningsvis.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Kimby Halllåååå, Kimby Halllllåååå. Det är den här tråden du skall läsa, här finns lösningen på allt
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
rikkard

Inlägg av rikkard »

Eriksson skrev: 2026-01-22 15:00:10 Kimby Halllåååå, Kimby Halllllåååå. Det är den här tråden du skall läsa, här finns lösningen på allt
Jag hoppas och tror att du är ironisk 😉. Om det här forumet hade fått styra hade vi förlorat elitlicensen för länge sen 😅. Vi hade haft så sjuk hög personalomsättning att vi hade varit bankrutt efter en halv säsong. Det finns bara två lösningar här inne: sparka och bänka. Piska och skam är de enda som fungerar som motivation för lata, inkompetenta och egoistiska hockeyspelare och ledare 😂.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

rikkard skrev: 2026-01-22 18:17:37
Eriksson skrev: 2026-01-22 15:00:10 Kimby Halllåååå, Kimby Halllllåååå. Det är den här tråden du skall läsa, här finns lösningen på allt
Jag hoppas och tror att du är ironisk 😉. Om det här forumet hade fått styra hade vi förlorat elitlicensen för länge sen 😅. Vi hade haft så sjuk hög personalomsättning att vi hade varit bankrutt efter en halv säsong. Det finns bara två lösningar här inne: sparka och bänka. Piska och skam är de enda som fungerar som motivation för lata, inkompetenta och egoistiska hockeyspelare och ledare 😂.
Jo men visst är det Erikssonsk ironi bakom och det du skriver är jag beredd att hålla med om. Intressant i alla fall, då finns det minst en här som förstår Ironi :wink:
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Plocka in Filander - nu.

Eller Mattias Karlin. Gör något bara.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2026-01-22 21:28:26, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
antondahlback

Inlägg av antondahlback »

Alltså fan så läskigt det är att poängen man plockar är såna jä*la flaxpinnar. Spela om den här matchen och Brynäs vinner den 9 ggr av 10 med ett par puckar... Att man skulle sitta och vara så här nervös trodde man då fan inte i början av december
Difsky

Inlägg av Difsky »

Känns som att det händer något snart. Idag var bland det värsta jag sett. Hela denna säsongen innehåller så många dippar som att kvalificerar till det sämsta jag sett. Vi är ju sämre än när vi åkte ur!?

Finns ingen process, inget upp eller ner. Vi är för dåliga!! Många spelare ska inte vara i SHL och många underpresterar.
Praljak

Inlägg av Praljak »

0 skott på mål i tredje, blir svårt att vinna då 😂

Kanske är dags att steppa upp och hjälpa Hellberg sista 14 matcherna, blir svårt för honom att vinna alla matcher själv annars är kvalet nära
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Förväntar mig att någon blir arbetslös senast måndag.
Avskaffa tre mot tre.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Difsky skrev: 2026-01-22 21:27:23 Känns som att det händer något snart. Idag var bland det värsta jag sett. Hela denna säsongen innehåller så många dippar som att kvalificerar till det sämsta jag sett. Vi är ju sämre än när vi åkte ur!?

Finns ingen process, inget upp eller ner. Vi är för dåliga!! Många spelare ska inte vara i SHL och många underpresterar.
Hellberg lär ju inte bli påverkad. Han ska bara fortsätta rädda. Ifall det kommer in en ny röst, vi får ordning på defensiven.

Vad säger att vi kommer vinna mot Leksand, HV, Örebro och Linköping med det här grundspelet?
Praljak

Inlägg av Praljak »

Mattias_87 skrev: 2026-01-22 21:29:53 Förväntar mig att någon blir arbetslös senast måndag.
Tror aldrig nån i tränartrion får sparken, vad ska dom göra med ett lag som i stora drag har 3e och 4e lina lirare
1a center började spela efter 4 års uppehåll
2a center en renodlad def center i en fjärde lina
Sen en 16 åring och en finne som tar i ibland
Dom andra orkar jag inte nämna
Hur fan ska man som tränare lösa det plus skador ibland
AlltidOavsett

Inlägg av AlltidOavsett »

Imorgon kommer väl Wiken o Kimby säga att vi hade bra aggressivitet som vanligt. Vi är på en resa som nykomlingar, osv.🥱
jensa öhling #11

Inlägg av jensa öhling #11 »

Nästa match bör Nordmark och Stockselius peta Brodin och Costmar
Skriv svar