Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Bra att matchen är jämn. Så inte Brynäs börjar vila gubbar. Sedan hemresa. Måste vi kunna nyttja på torsdag.
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Osten östlund skrev: 2026-01-20 20:56:34 Bra att matchen är jämn. Så inte Brynäs börjar vila gubbar. Sedan hemresa. Måste vi kunna nyttja på torsdag.
Brynäs behövde vinna med tre mål för att gå vidare á la fotbollsregler, så raka motsatsen till bra att resultatet var jämnt. Ser snarare ut som att båda lagen bara spelat av det för att Frölunda inte hade förlorat detta oavsett. Brynäs är nog bra utvilade på torsdag, till och med uppvärmda efter dagens träning.
Osten östlund

Janzoo skrev: 2026-01-20 22:44:26
Osten östlund skrev: 2026-01-20 20:56:34 Bra att matchen är jämn. Så inte Brynäs börjar vila gubbar. Sedan hemresa. Måste vi kunna nyttja på torsdag.
Brynäs behövde vinna med tre mål för att gå vidare á la fotbollsregler, så raka motsatsen till bra att resultatet var jämnt. Ser snarare ut som att båda lagen bara spelat av det för att Frölunda inte hade förlorat detta oavsett. Brynäs är nog bra utvilade på torsdag, till och med uppvärmda efter dagens träning.
Sant, du glömde även senaste 7-0 torsken. Så Silverberg och Bäckis är förmodligen lika revanschsugna och laddade, som när dom lirade Stanley Cup! Blir förmodligen tvåsiffrigt?

Får pudla, var bara naivt önsketänkande ifrån mig.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

AlltidOavsett skrev: 2026-01-20 14:25:27 Dagens träning, HN

Så här tränar Djurgården på tisdagen
Målvakter
Magnus Hellberg, Daniel Marmenlind
Backar
Gustav Lindström–Oliver Kylington
Jesper Pettersson–Joey LaLeggia
Philip Holm–Colby Sissons
Fred Nord–Hugo Blixt
Forwards
Mathias Emilio Pettersen–Viggo Björck–Joe Snively
Arvid Costmar–Oula Palve–David Blomgren
Victor Eklund–Marcus Krüger–Anton Frondell/Linus Klasen
Daniel Brodin–Ludvig Rensfeldt–Albin Grewe/Håvard Salsten
Saknas
August Berg, Valtteri Pulli, Charles Hudon, Jacob Josefson, Håvard Salsten (avstängd två matcher)

Vi skulle verkligen behöva en ny top 6 FW. Funkar inte med Costmar och Blomgren
Det är ju nya kedjor VARJE match oavsett skador eller ej.

Amatörmässigt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

Jim Morrison skrev: 2026-01-21 06:50:08
AlltidOavsett skrev: 2026-01-20 14:25:27 Dagens träning, HN

Så här tränar Djurgården på tisdagen
Målvakter
Magnus Hellberg, Daniel Marmenlind
Backar
Gustav Lindström–Oliver Kylington
Jesper Pettersson–Joey LaLeggia
Philip Holm–Colby Sissons
Fred Nord–Hugo Blixt
Forwards
Saknas
August Berg, Valtteri Pulli, Charles Hudon, Jacob Josefson, Håvard Salsten (avstängd två matcher)

Vi skulle verkligen behöva en ny top 6 FW. Funkar inte med Costmar och Blomgren
Det är ju nya kedjor VARJE match oavsett skador eller ej.

Amatörmässigt.
Inte så konstigt när vi varit utan 3-6 spelare borta senaste två månaderna + att Palve och (Wiå) tillkommit. Är väl alltid mer eller mindre samma, även att man vill ha dom 20s totalt på isen/per match.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nypovich skrev: 2026-01-21 08:16:04 Inte så konstigt när vi varit utan 3-6 spelare borta senaste två månaderna + att Palve och (Wiå) tillkommit. Är väl alltid mer eller mindre samma, även att man vill ha dom 20s totalt på isen/per match.
Fast jag tycker det har varit så konsekvent under Kimby oavsett om vi haft spelare borta eller ej. Även i HA. Senaste tiden är mer förklarligt men jag tror aldrig jag sett en kedja få mer än 2-3 matcher i följd tillsammans under dessa två säsonger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

Jim Morrison skrev: 2026-01-21 08:21:19
Nypovich skrev: 2026-01-21 08:16:04 Inte så konstigt när vi varit utan 3-6 spelare borta senaste två månaderna + att Palve och (Wiå) tillkommit. Är väl alltid mer eller mindre samma, även att man vill ha dom 20s totalt på isen/per match.
Fast jag tycker det har varit så konsekvent under Kimby oavsett om vi haft spelare borta eller ej. Även i HA. Senaste tiden är mer förklarligt men jag tror aldrig jag sett en kedja få mer än 2-3 matcher i följd tillsammans under dessa två säsonger.
Jag tycker att i grunden så har vissa spelare fått tid tillsammans. Typ att jj och hudon fått lira, 4e linan är i stor utsträckning samma. Palve och Snively har kört. Reten blir tyvärr svårt med massa in och ut.
In Wikegård we trust!
Estrid

Inlägg av Estrid »

Nypovich skrev: 2026-01-21 09:26:43
Jim Morrison skrev: 2026-01-21 08:21:19
Jag tycker att i grunden så har vissa spelare fått tid tillsammans. Typ att jj och hudon fått lira, 4e linan är i stor utsträckning samma. Palve och Snively har kört. Reten blir tyvärr svårt med massa in och ut.
Om han inte ändrat i femmorna skulle folk klaga på det.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Noah Steen skippar landslag för att fokusera på Örebro..... Skulle säga att vi är i en betydligt mer prikär situation, men här skulle folk få ledigt för en födelsedagsmiddag hemma hos moster!

Förövrigt är jag helt enig med Morrison gällande kedjor. Det är amatörmässigt skött och tvärtemot all form av bevisat framgångsrecept. Sen skulle jag inte vilja låsa kedjorna som de är nu. Costmar och Pettersen i topp 6 är ett skämt. De ska ut ur laget om vi ska ha den minsta chans.

Ring Söderlund pronto. Bra att Klasen är på gång!
Användarvisningsbild
dlopajo

Inlägg av dlopajo »

Det är allt ganska konstigt att organisationen pratar så mycket om tålamod och process när man tre sekunder senare drar fram tombolan för att genomföra dagens dragning av kedjor och backpar.

Kan inte tänka mig att spelarna jublar på lång sikt?
BigJ

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev: 2026-01-21 10:33:22 Noah Steen skippar landslag för att fokusera på Örebro..... Skulle säga att vi är i en betydligt mer prikär situation, men här skulle folk få ledigt för en födelsedagsmiddag hemma hos moster!

Förövrigt är jag helt enig med Morrison gällande kedjor. Det är amatörmässigt skött och tvärtemot all form av bevisat framgångsrecept. Sen skulle jag inte vilja låsa kedjorna som de är nu. Costmar och Pettersen i topp 6 är ett skämt. De ska ut ur laget om vi ska ha den minsta chans.

Ring Söderlund pronto. Bra att Klasen är på gång!
Men de åker ju mycket skridskor :D
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Känns som at andra- och tredjeformationerna är helt meningslösa mer än att de står så på pappret och har inget med hierarki att göra i dagsläget. Bortsett från fisklunda senast pga utvisningarna: Sen JVM-killarna kom tillbaka så spelar tredjekedjan mer än andrakedjan.

Men som sagt, blir så jävla ryckigt när vi har skadefrånvaro hela jävla tiden.
Osten östlund

Återstår att se vad detta betyder i praktiken? Bra att man understryker och förstår missnöjet. Inte pratar bort det!

- Medlemsbrev hockeyn

Inget DIF utan er supportrar
Att missnöjet är stort efter herrlagets resultat den senaste tiden är fullt begripligt. Prestationsnivån har inte varit tillräcklig, och det ansvaret ligger hos oss.

Samtidigt vill vi vara tydliga med en sak: stödet från er supportrar och medlemmar i Djurgårdsfamiljen är fortsatt starkt. Arenorna fylls och engagemanget finns där, även när det är motvind. Det är inget vi någonsin tar för givet.

Vår uppgift nu är enkel att formulera men kräver handling: vi ska matcha engagemanget på läktaren med prestationer på isen. Det är där ansvaret ligger, och det är där fokus är.
AlltidOavsett

Inlägg av AlltidOavsett »

Vi måste värva en till top 6 forward asap! Så fort någon är skadad tvingas vi ha nån av Blomgren eller Costmar i en topproll. Underbetyg att dom får högre roller i SHL än dom hade i HA.
Dagens träning:
Torpeden

Inlägg av Torpeden »

AlltidOavsett skrev: 2026-01-21 15:38:01 Vi måste värva en till top 6 forward asap! Så fort någon är skadad tvingas vi ha nån av Blomgren eller Costmar i en topproll. Underbetyg att dom får högre roller i SHL än dom hade i HA.
Dagens träning:
Så ingen Josefson och Hudon i morgon då vad det verkar. Kul.
Hur såg backsidan ut?
Skriv svar