Det hoppas jag också, annars så är det risk för både magsår och slaganfall! Vi får verkligen hoppas att styrelsen lärde sig något då!
Säsongen 2025/26: Återkomsten
Kanske Klasen-comeback på lördag?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -pa-lordag
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -pa-lordag
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Dagens träning, HN
Så här tränar Djurgården på tisdagen
Målvakter
Magnus Hellberg, Daniel Marmenlind
Backar
Gustav Lindström–Oliver Kylington
Jesper Pettersson–Joey LaLeggia
Philip Holm–Colby Sissons
Fred Nord–Hugo Blixt
Forwards
Mathias Emilio Pettersen–Viggo Björck–Joe Snively
Arvid Costmar–Oula Palve–David Blomgren
Victor Eklund–Marcus Krüger–Anton Frondell/Linus Klasen
Daniel Brodin–Ludvig Rensfeldt–Albin Grewe/Håvard Salsten
Saknas
August Berg, Valtteri Pulli, Charles Hudon, Jacob Josefson, Håvard Salsten (avstängd två matcher)
Vi skulle verkligen behöva en ny top 6 FW. Funkar inte med Costmar och Blomgren
Målvakter
Backar
Fred Nord–Hugo Blixt
Forwards
Saknas
August Berg, Valtteri Pulli, Charles Hudon, Jacob Josefson, Håvard Salsten (avstängd två matcher)
Vi måste verkligen göra allt möjligt för att hålla Costmar, Brodin och Rensfeldt borta från 12 forwards, kvalitén blir helt enkelt för dålig. Erbjud SSK ett byte rakt av för Wiå mot Costmar och ställ sedan upp såhär :
Palve - Björk - Snively
Wiå - Josefsson - Blomgren
Eklund - Krüger - Frondell
Pettersen - Klasen - Grewe
Palve - Björk - Snively
Det här måste ju vara ett skämt. Fyfan vilken svag forwardsida!! Pettersen i första? COSTMAR I ANDRA HAHAHAAlltidOavsett skrev: ↑2026-01-20 14:25:27 Dagens träning, HN
Målvakter
Backar
Fred Nord–Hugo Blixt
Forwards
Saknas
skjut mig
Ursäkta frågan, men vad är Wiå för spelare, och varför skulle SSK vilja byta honom mot Costmar?Pettsson skrev: ↑2026-01-20 14:51:18 Vi måste verkligen göra allt möjligt för att hålla Costmar, Brodin och Rensfeldt borta från 12 forwards, kvalitén blir helt enkelt för dålig. Erbjud SSK ett byte rakt av för Wiå mot Costmar och ställ sedan upp såhär :
Palve - Björk - Snively
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mm, är just den skillnaden jag menar. Vi hade ett mediokert spel ifjol trots ordentligt bra trupp.Limp skrev: ↑2026-01-20 12:56:53Hv och Brynäs var ju bara nere och vände och hade extremt starka trupper. Ja, de spelade ruggigt bra, men de hade på pappret överlägset bäst trupp också.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-20 07:36:53 Brynäs, Hv och Modo gick upp med ett bra grundspel och med rätt stora marginaler.
Modo sticker ut mer i så fall för att ha tagit sig samman efter några säsonger i HA, men vi hade ju ärligt talat otur det slutspelet. Vi pressade ju dem till match sju trots att vi gick in i finalserien med både Lindbom och Galajda skadade så vi blev tvungna att låna in Myrenberg. I match sex så blev ju våran överlägset bäste spelare Krüger skadad ovanpå det och missade sjunde avgörande.
Med Galajda (för jävlar vad han spelade upp sig i slutspelet) i kassen och Krüger hel hade vi antagligen gått upp.
Med Lindbom i kassen är det stor chans att vi svept Modo.
Att vi var helt slutkörda i finalen mot Modo berodde ju inte bara på otur. Vi var inte bättre än fyra i serien och fick gå en tuff kvartsfinal och en tuff semifinal inför finalen. Match 7 hade Modo sedan lite av kattens lek med råttan.
Men min poäng kvarstår. Vi har verkligen inte lyckats få ordning på spelet under säsongerna som varit på slutet.
Vi sprattlade till i början av denna säsong, sedan har det sakta men säkert blivit sämre.
Det vi nu visar upp räcker inte till poäng och jag har mycket svårt att se vilken match vi ska kunna vinna framöver.
Mest troligt och förhoppningsvis kommer vi ju ta några fler poäng i serien, men det kan bli alldeles för få när det väl ska summeras.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
var väl inte många som trodde på 3p borta mot Färjestad hellerBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-20 15:23:35Mm, är just den skillnaden jag menar. Vi hade ett mediokert spel ifjol trots ordentligt bra trupp.Limp skrev: ↑2026-01-20 12:56:53Hv och Brynäs var ju bara nere och vände och hade extremt starka trupper. Ja, de spelade ruggigt bra, men de hade på pappret överlägset bäst trupp också.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-20 07:36:53 Brynäs, Hv och Modo gick upp med ett bra grundspel och med rätt stora marginaler.
Modo sticker ut mer i så fall för att ha tagit sig samman efter några säsonger i HA, men vi hade ju ärligt talat otur det slutspelet. Vi pressade ju dem till match sju trots att vi gick in i finalserien med både Lindbom och Galajda skadade så vi blev tvungna att låna in Myrenberg. I match sex så blev ju våran överlägset bäste spelare Krüger skadad ovanpå det och missade sjunde avgörande.
Med Galajda (för jävlar vad han spelade upp sig i slutspelet) i kassen och Krüger hel hade vi antagligen gått upp.
Att vi var helt slutkörda i finalen mot Modo berodde ju inte bara på otur. Vi var inte bättre än fyra i serien och fick gå en tuff kvartsfinal och en tuff semifinal inför finalen. Match 7 hade Modo sedan lite av kattens lek med råttan.
Men min poäng kvarstår. Vi har verkligen inte lyckats få ordning på spelet under säsongerna som varit på slutet.
Vi sprattlade till i början av denna säsong, sedan har det sakta men säkert blivit sämre.
Det vi nu visar upp räcker inte till poäng och jag har mycket svårt att se vilken match vi ska kunna vinna framöver.
Mest troligt och förhoppningsvis kommer vi ju ta några fler poäng i serien, men det kan bli alldeles för få när det väl ska summeras.
Känns som 1-6 i tabellen är rätt cementerad. Alla lagen i plats 7-14 har inte riktigt hittat rätt och vi är formsvagast om man ser över en tid bakåt men vaknar Hellberg på rätt sida, arbetsinsatsen är där och lite medstudds/vi håller oss utanför botbänken så kan vi nog ta några poäng som vi på pappret inte ska ha.
Roade mig att formtabellen (sportstats senaste matcherna) och ser man till senaste matchen bara, så är Brynäs sist och vi näst sist;)
3 sista matcherna låg vi inte heller sist men då låg brynäs ett par pinnar över oss
bakar man in fler matcher i det där (sista 5, 10, 15, 20) ser det inge vidare ut så jag väljer nog att kolla på senaste matchen bara så kan man ju jobba igång en go känsla inför torsdag!;D
Är glaset till hälften tomt eller till hälften fyllt?;)
*Kvartsfinalen blev ju inte särskilt tuff den gången: 4-0 mot Karlskoga, men semin mot Björklöven (moraliska finalen) blev helt vansinnig!BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-20 15:23:35Mm, är just den skillnaden jag menar. Vi hade ett mediokert spel ifjol trots ordentligt bra trupp.Limp skrev: ↑2026-01-20 12:56:53Hv och Brynäs var ju bara nere och vände och hade extremt starka trupper. Ja, de spelade ruggigt bra, men de hade på pappret överlägset bäst trupp också.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-20 07:36:53 Brynäs, Hv och Modo gick upp med ett bra grundspel och med rätt stora marginaler.
Jag håller för övrigt med, det räcker inte till och just den här säsongen har vi inte tillräckligt med bra spelare för att inte ha något vettigt grundspel att luta oss mot. Bisarrt nog så spelar vi ju faktiskt lite bättre nu än i början - fortfarande för dåligt och utan den historiskt sinnessjuka effektivitet som vi stoltserade med i början.
Senast redigerad av Limp den 2026-01-20 16:26:18, redigerad totalt 1 gånger.
Hudon missar minst två matcher till
Skyttekungen Charles Hudon har efter en smäll mot Färjestad inte kunnat spela. Han missade matcherna mot Växjö och Frölunda och kommer även att stå över matcherna mot Brynäs och Malmö. Till att börja med.
Enligt uppgift till Hockeynews ska Hudon genomgå en undersökning under onsdagen för att få en tydligare bild av skadan och tänkbar prognos.
Skyttekungen Charles Hudon har efter en smäll mot Färjestad inte kunnat spela. Han missade matcherna mot Växjö och Frölunda och kommer även att stå över matcherna mot Brynäs och Malmö. Till att börja med.
Enligt uppgift till Hockeynews ska Hudon genomgå en undersökning under onsdagen för att få en tydligare bild av skadan och tänkbar prognos.
Ett energiknippe som jobbar riktikt hårt, fin fysik och skridskoåkning samtidigt som han har en offensiv ådra i sig.HCCL skrev: ↑2026-01-20 15:16:28Ursäkta frågan, men vad är Wiå för spelare, och varför skulle SSK vilja byta honom mot Costmar?Pettsson skrev: ↑2026-01-20 14:51:18 Vi måste verkligen göra allt möjligt för att hålla Costmar, Brodin och Rensfeldt borta från 12 forwards, kvalitén blir helt enkelt för dålig. Erbjud SSK ett byte rakt av för Wiå mot Costmar och ställ sedan upp såhär :
Palve - Björk - Snively
Hans kontrakt med SSK går ut efter säsongen och nu när dem har ett mellanår så kan dem "casha" in och i utbyte få Costmar. Jag har svårt att se Wiå förlänga kontraktet om han landar på 30 poäng plus regelbudna SHL uppkallelser.
-
Fragglepot
Vore ju drömmen om klasen går in och smackar in ett mål i pp.
Men mer troligt att vi enbart får spendera tid på botbänken själva och klasse drar på sig en ny skada.
Skulle för övrigt inte bli förvånad om LHC eller Brynäs smackar in Filander. Han hade ju riktigt bra träff i offensiva Oskarshamn. Och både Brynäs och LHC har ju väldigt offensiva lag som de inte har fått ut ens i närheten av.
Filanders maillåda lär ju fått ett och annat e-brev sedan igår.
Men mer troligt att vi enbart får spendera tid på botbänken själva och klasse drar på sig en ny skada.
Skulle för övrigt inte bli förvånad om LHC eller Brynäs smackar in Filander. Han hade ju riktigt bra träff i offensiva Oskarshamn. Och både Brynäs och LHC har ju väldigt offensiva lag som de inte har fått ut ens i närheten av.
Filanders maillåda lär ju fått ett och annat e-brev sedan igår.
Perfekt, hudon kanske borta längre då. Precis vad vi behövde…
Just att man inte kan ge prognos säger mig att det bådar illa.
Nu är jag jävligt less om allt negativt kring Djurgården. Skador, eventuellt uteblivna värvningar som kan ta oss till nya nivåer samt torskar på torskar. Kan vi få lite medvind??
Just att man inte kan ge prognos säger mig att det bådar illa.
Nu är jag jävligt less om allt negativt kring Djurgården. Skador, eventuellt uteblivna värvningar som kan ta oss till nya nivåer samt torskar på torskar. Kan vi få lite medvind??
Jihde kallade Frölunda mesta mästarna i sändningen av CHL matchen Frölunda - Brynas?
Vafan händer?
Vafan händer?
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka