Var inte Jocke en nödlösning så måste varit de sämsta beslutet någonsin. De hoppades och trodde nog att Challe skulle följa med upp i SHL.Knickedick skrev: ↑2026-01-18 18:48:36Jocke var nog ingen nödlösning men det var också K-Gs beslut att anställa honom som strategisk sportchef och dela sportchefsrollen i två med olika ansvarsområden, där Thomas Johansson fick den andra sportchefsrollen. I mina ögon så var det när. Thomas Johansson togs ifrån en stor del av ansvaret som gavs till Jocke och Thomas i och med det valde att sluta som problemen började.klintan85 skrev: ↑2026-01-18 18:27:53Tycker också att JE kändes som en nödlösning när Challe slutade. Välja en sportchef utan någon erfarenhet alls utan att spela känns inte genomtänkt.Knickedick skrev: ↑2026-01-18 17:56:17 Det som blev fel var väl egentligen att JE aldrig skulle blivit ensam sportchef och fått härska fritt?
Efter det tog det lång tid att hitta rätt och för mig kändes
K-G alltid som en ”nödlösning”
Jocke verkar ha varit otroligt duktig på att pinka in sitt revir och få som han ville, de som ifrågasatte hans agerande röjdes undan. Vilket jag tror där och då skadade mycket förtroendet i de relationer och processer/ arbete som klubben byggt upp. Alla vet vad som hände sen och man fick helt enkelt börja bygga från grunden.
Säsongen 2025/26: Återkomsten
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
Martin Filander är tillgänglig… frestande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Medhålles!
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Filander med Albelin som ASS och ansvar för backar
Peter Andersson är ett psykfall som inte ska arbeta med människorManijock skrev: ↑2026-01-19 18:09:22 Varför inte. Skicka Andersson och köra en trojka med Filander HC och Kimby/Honken som ass. Det hade varit något!
Men här är man ju alldeles för stolt. Annars hade Micce varit putsväck efter Andren/Hävelid-parodin.
Allra helst hade jag sett att man bytte Andersson mot Andersson. In med Peter Andersson som backtränare. Då tror jag det blir en annan tydlighet och ordning där bak.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Att folk slänger sig med valfritt namn som man känner igen nu visar på oförståelse. Wikegård vet så klart när ”the båtten is nådd”. Visst att det är dåligt men nej, enligt mig kan man inte till vad som helst. Det är som Wiken säger ”folks förhoppningar ligger i att vi ska ligga topp 6 efter den hösten vi gjort”. Nej, vi ska undvika kval i år och sen börja klättra i hierarkin igen.jsson skrev: ↑2026-01-19 20:50:42Peter Andersson är ett psykfall som inte ska arbeta med människorManijock skrev: ↑2026-01-19 18:09:22 Varför inte. Skicka Andersson och köra en trojka med Filander HC och Kimby/Honken som ass. Det hade varit något!
Men här är man ju alldeles för stolt. Annars hade Micce varit putsväck efter Andren/Hävelid-parodin.
Allra helst hade jag sett att man bytte Andersson mot Andersson. In med Peter Andersson som backtränare. Då tror jag det blir en annan tydlighet och ordning där bak.
In Wikegård we trust!
-
Osten östlund
Snarare ledningen och Kylingtons förhoppningar.Nypovich skrev: ↑2026-01-19 22:03:35Att folk slänger sig med valfritt namn som man känner igen nu visar på oförståelse. Wikegård vet så klart när ”the båtten is nådd”. Visst att det är dåligt men nej, enligt mig kan man inte till vad som helst. Det är som Wiken säger ”folks förhoppningar ligger i att vi ska ligga topp 6 efter den hösten vi gjort”. Nej, vi ska undvika kval i år och sen börja klättra i hierarkin igen.jsson skrev: ↑2026-01-19 20:50:42Peter Andersson är ett psykfall som inte ska arbeta med människorManijock skrev: ↑2026-01-19 18:09:22 Varför inte. Skicka Andersson och köra en trojka med Filander HC och Kimby/Honken som ass. Det hade varit något!
Personligen är jag nöjd ifall vi slipper negativt kval. Bara vi inte åker ner.
Fakta/statistik säger att vi är sämst senast 20 matcherna. Det kan tyvärr inte Wiken prata bort. Fast jag önskade det.
Bättre att respektera supportrarna. Inte behandla dom som små barn. "En spade är en spade". Så tar vi det därifrån!
HN 20 oktober nedan.
"Tror du att det kan bära till SM-slutspel?
" Ja, det är ambitionen jag hade med ledningen och mig själv innan jag sajnade. Första målet är att göra allt vi kan för att gå till slutspel. Och i ett slutspel kan allting hända. Men slutspel ska ABSOLUT vara den största ambitionen och jag tycker vi har etablerat poäng, men också ett go i gruppen av det jag har sett som verkar kunna resultera i det. Slutspel ska inte vara omöjlig"
https://hockeynews.se/nyheter/kylington ... -pa-bordet