Säsongen 2025/26: Återkomsten
-
Art Vandelay
Jag har inga problem med Kimby. Han har gjort det grymt hittills. Problemet är när det börjar blåsa och det börjar komma motgång. Då är det bra att ha någon rutinerad att luta sig emot vilket vi inte har i dagsläget.
Om vi håller oss kvar denna säsongen föreslår jag att vi skickar en representant på studiebesök ner till Malmö för att se hur dom jobbar. Släng upp ett kontraktsförslag till Kollar när man ändå är där. För att ta nästa steg och etablera sig kanske det behövs en annan typ av tränare. Om Kimby är villig att ta ett steg åt sidan för att lära sig av Kollar så kan han kanske ta ett steg upp igen senare när han fått mer rutin.
Om vi håller oss kvar denna säsongen föreslår jag att vi skickar en representant på studiebesök ner till Malmö för att se hur dom jobbar. Släng upp ett kontraktsförslag till Kollar när man ändå är där. För att ta nästa steg och etablera sig kanske det behövs en annan typ av tränare. Om Kimby är villig att ta ett steg åt sidan för att lära sig av Kollar så kan han kanske ta ett steg upp igen senare när han fått mer rutin.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det som blev fel var väl egentligen att JE aldrig skulle blivit ensam sportchef och fått härska fritt?
Efter det tog det lång tid att hitta rätt och för mig kändes
K-G alltid som en ”nödlösning”
Tycker också att JE kändes som en nödlösning när Challe slutade. Välja en sportchef utan någon erfarenhet alls utan att spela känns inte genomtänkt.Knickedick skrev: ↑2026-01-18 17:56:17 Det som blev fel var väl egentligen att JE aldrig skulle blivit ensam sportchef och fått härska fritt?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi tar ju alltid in nytt folk som ska få visa vad dom går för. Oerfarna huvudtränare och oerfarna sportchefer. Skulle vara kul att se hur det kunde gå för oss om vi tog in en rutinerad SHL-tränare och en rutinerad sportchef någon gång.
Avskaffa tre mot tre.
-
Knickedick
Jocke var nog ingen nödlösning men det var också K-Gs beslut att anställa honom som strategisk sportchef och dela sportchefsrollen i två med olika ansvarsområden, där Thomas Johansson fick den andra sportchefsrollen. I mina ögon så var det när. Thomas Johansson togs ifrån en stor del av ansvaret som gavs till Jocke och Thomas i och med det valde att sluta som problemen började.klintan85 skrev: ↑2026-01-18 18:27:53Tycker också att JE kändes som en nödlösning när Challe slutade. Välja en sportchef utan någon erfarenhet alls utan att spela känns inte genomtänkt.Knickedick skrev: ↑2026-01-18 17:56:17 Det som blev fel var väl egentligen att JE aldrig skulle blivit ensam sportchef och fått härska fritt?
Jocke verkar ha varit otroligt duktig på att pinka in sitt revir och få som han ville, de som ifrågasatte hans agerande röjdes undan. Vilket jag tror där och då skadade mycket förtroendet i de relationer och processer/ arbete som klubben byggt upp. Alla vet vad som hände sen och man fick helt enkelt börja bygga från grunden.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
En säsong mötte jag min moderklubb. Har sällan varit så taggad och velat vinna.Doyle 1 skrev: ↑2026-01-18 13:03:49 En tanke som etsat sig fast är när man ser Robban i Fisks bås. Undra vad han tänker o tycker när han står där som Stor Fiskhjälte o vaskar av sitt DIF som en irriterande sommarfluga. Robban är DIF o hoppas få återse honom i rätt bås om ett eller 2 år. Känns bara tragiskt o se honom nu. Satan, hur kunde vi offra honom..
Men det är jag det.
Tror nog vi kan få se Robban hos oss igen. Ännu mer erfaren, ännu bättre.
Men framförallt, toksugen på att vinna SM- guld med sitt kära Djurgården.
Gäller bara vi håller oss kvar och slutar snacka om guld utan istället faktiskt går för det, på riktigt.
Då kommer han lockas tillbaka.
Förstår honom om intresset för en blek upplaga som i år inte lockar särskilt mycket.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Har exakt samma känsla som du när det gäller Thomas exit från klubben. Han kuppades mer eller mindre ut av JE, och detsamma skedde senare med Robban O där det senare helt ligger till grund till varför vi åkte ur SHL. Det är min fasta övertygelse.Knickedick skrev: ↑2026-01-18 18:48:36Jocke var nog ingen nödlösning men det var också K-Gs beslut att anställa honom som strategisk sportchef och dela sportchefsrollen i två med olika ansvarsområden, där Thomas Johansson fick den andra sportchefsrollen. I mina ögon så var det när. Thomas Johansson togs ifrån en stor del av ansvaret som gavs till Jocke och Thomas i och med det valde att sluta som problemen började.klintan85 skrev: ↑2026-01-18 18:27:53Tycker också att JE kändes som en nödlösning när Challe slutade. Välja en sportchef utan någon erfarenhet alls utan att spela känns inte genomtänkt.Knickedick skrev: ↑2026-01-18 17:56:17 Det som blev fel var väl egentligen att JE aldrig skulle blivit ensam sportchef och fått härska fritt?
Jocke verkar ha varit otroligt duktig på att pinka in sitt revir och få som han ville, de som ifrågasatte hans agerande röjdes undan. Vilket jag tror där och då skadade mycket förtroendet i de relationer och processer/ arbete som klubben byggt upp. Alla vet vad som hände sen och man fick helt enkelt börja bygga från grunden.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -av-skadad
Skulle Dahlen bli borta blir nog Timrå ytterligare en kvalkandidat.
Han bär Timrås offensiv på sina axlar. Betyder mer än vad Oscar Lindberg gör för Saiks offensiv.
Skulle Dahlen bli borta blir nog Timrå ytterligare en kvalkandidat.
Han bär Timrås offensiv på sina axlar. Betyder mer än vad Oscar Lindberg gör för Saiks offensiv.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Intressant är ju att just Malmö haft oprövade (till min vetskap) kollar och inte gått så bra. Tills i år då man även tagit in Robertson som backtränare och erkänt duktig. Vi kanske ska kika om något sånt kan funka för ossArt Vandelay skrev: ↑2026-01-18 16:59:25 Jag har inga problem med Kimby. Han har gjort det grymt hittills. Problemet är när det börjar blåsa och det börjar komma motgång. Då är det bra att ha någon rutinerad att luta sig emot vilket vi inte har i dagsläget.
Och det var en ändring i backspelet som gjorde att de gick från 8 raka förluster till där de är nu... tänk om vi också hade kompetent backtränareDifsky skrev: ↑2026-01-18 20:52:41Intressant är ju att just Malmö haft oprövade (till min vetskap) kollar och inte gått så bra. Tills i år då man även tagit in Robertson som backtränare och erkänt duktig. Vi kanske ska kika om något sånt kan funka för ossArt Vandelay skrev: ↑2026-01-18 16:59:25 Jag har inga problem med Kimby. Han har gjort det grymt hittills. Problemet är när det börjar blåsa och det börjar komma motgång. Då är det bra att ha någon rutinerad att luta sig emot vilket vi inte har i dagsläget.
Hade varit grymt skönt å få se Robban i rätt bås igen. Han har ju som sagt väldigt starka känslor för Diffen. Hoppas hoppas!