Silly Season 2026/27
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Erik Gustafsson lirar i Detroit nu. Lär väll sluta med ett nytt 1 års kontrakt.
Silly Season 2026/27
Enligt DIF News podden så ska han inte alls vara i förhandlingar. Tar det med en nypa salt men man blir ju inte mer hoppfull. Vi måste ha in backar som kan lösa våra icke existerande uppspel och det kommer kosta
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
När HA är avgjort: plocka tränaren från laget som blir kvar. Bogren eller Tuurala.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Absolut. Om vi nu är kvar!Jim Morrison skrev: ↑2026-01-17 17:43:40 När HA är avgjort: plocka tränaren från laget som blir kvar. Bogren eller Tuurala.
Kimby kan återvända till HA. Långt ifrån kvalificerad att vara i ett SHL-lag. Hade inte varit där om inte vi råkat gå upp med honom.
Silly Season 2026/27
Bogren verkar ju jävligt hett alltså: två säsonger som ass. coach i Rögle 15/16 samt 16/17 (när han fick foten mitt under säsongen) har han under sitt bälte på SHL-nivå.
Där har vi ju erfarenheten som saknas! Hade han varit headcoach denna säsong så skulle ju naturligtvis spelarna under hans ledning legat stabilt mellan typ tredje och femte plats i tabellen.
Där har vi ju erfarenheten som saknas! Hade han varit headcoach denna säsong så skulle ju naturligtvis spelarna under hans ledning legat stabilt mellan typ tredje och femte plats i tabellen.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Bogren är en topptränare – sannolikt den bästa som finns utanför SHL (i Sverige dvs). Oavsett om det varit i Tingsryd, SSK eller Björklöven har hans lag konsekvent varit starka i de underliggande siffrorna och presterat på en hög nivå.Limp skrev: ↑2026-01-17 19:17:49 Bogren verkar ju jävligt hett alltså: två säsonger som ass. coach i Rögle 15/16 samt 16/17 (när han fick foten mitt under säsongen) har han under sitt bälte på SHL-nivå.
SSK var i princip dominanta under hans ledning och var bara ett mål ifrån att slå ut oss trots sämre lag på papperet. Med lite marginaler på sin sida hade Bogren varit huvudtränare i SHL redan i dag. Samma effekt syns nu i Björklöven, som snabbt gått från att vara ett lag med många profiler till att fungera som ett tydligt och välorganiserat lag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Tittar på Växjö-matchen mot Hv. Undrar om inte Petter Granberg är den spelare jag mest skulle vilja se i DIF i SHL. Där snackar vi back som kan spela I defensiv zon. Inte ett fel!
-
Stockholmimitthjärta