Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Erik Gustafsson lirar i Detroit nu. Lär väll sluta med ett nytt 1 års kontrakt.
Difsky

Silly Season 2026/27

Inlägg av Difsky »

Enligt DIF News podden så ska han inte alls vara i förhandlingar. Tar det med en nypa salt men man blir ju inte mer hoppfull. Vi måste ha in backar som kan lösa våra icke existerande uppspel och det kommer kosta
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

När HA är avgjort: plocka tränaren från laget som blir kvar. Bogren eller Tuurala.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2026-01-17 17:43:40 När HA är avgjort: plocka tränaren från laget som blir kvar. Bogren eller Tuurala.
Absolut. Om vi nu är kvar!

Kimby kan återvända till HA. Långt ifrån kvalificerad att vara i ett SHL-lag. Hade inte varit där om inte vi råkat gå upp med honom.
Användarvisningsbild
Limp

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

Bogren verkar ju jävligt hett alltså: två säsonger som ass. coach i Rögle 15/16 samt 16/17 (när han fick foten mitt under säsongen) har han under sitt bälte på SHL-nivå.
Där har vi ju erfarenheten som saknas! Hade han varit headcoach denna säsong så skulle ju naturligtvis spelarna under hans ledning legat stabilt mellan typ tredje och femte plats i tabellen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Limp skrev: 2026-01-17 19:17:49 Bogren verkar ju jävligt hett alltså: två säsonger som ass. coach i Rögle 15/16 samt 16/17 (när han fick foten mitt under säsongen) har han under sitt bälte på SHL-nivå.
Där har vi ju erfarenheten som saknas! Hade han varit headcoach denna säsong så skulle ju naturligtvis spelarna under hans ledning legat stabilt mellan typ tredje och femte plats i tabellen.
Bogren är en topptränare – sannolikt den bästa som finns utanför SHL (i Sverige dvs). Oavsett om det varit i Tingsryd, SSK eller Björklöven har hans lag konsekvent varit starka i de underliggande siffrorna och presterat på en hög nivå.

SSK var i princip dominanta under hans ledning och var bara ett mål ifrån att slå ut oss trots sämre lag på papperet. Med lite marginaler på sin sida hade Bogren varit huvudtränare i SHL redan i dag. Samma effekt syns nu i Björklöven, som snabbt gått från att vara ett lag med många profiler till att fungera som ett tydligt och välorganiserat lag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Tittar på Växjö-matchen mot Hv. Undrar om inte Petter Granberg är den spelare jag mest skulle vilja se i DIF i SHL. Där snackar vi back som kan spela I defensiv zon. Inte ett fel!
Stockholmimitthjärta

Silly Season 2026/27

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

Manijock skrev: 2026-01-17 20:11:10 Tittar på Växjö-matchen mot Hv. Undrar om inte Petter Granberg är den spelare jag mest skulle vilja se i DIF i SHL. Där snackar vi back som kan spela I defensiv zon. Inte ett fel!
E väl tyvärr klar för SAIK
-Sluta spela i Globen...
Skriv svar