Manijock skrev: ↑2026-01-15 14:33:29
Om 10 år ska vi ha en ceremoni på Hovet/Globen för att hylla laget som tog oss tillbaka till SHL. Tar för givet att Chicago mitt under säsong släpper hem Frondell för att närvara....
Nej juste, SHL är ju NHLs lilla bitch och det är bara vi som ska bara anpassa oss.
Gällande NHL så håller jag med.
Men nu gäller det Kruger, han har bett om lov. Personligen tycker jag han förtjänar den respekten, att inte ifrågasättas över sitt beslut. Pga allt han gjort för denna föreningen. Bl a gav upp pengar och karriär, när han gick till HA.
Jag tvivlar inte på Krüger. Stör mig enormt på den här ordningen bara.... Hade det varit samma respekt åt andra hållet hade jag inte klagat alls.
Men det hade aldrig varit acceptabelt. Det är bara vi som ska ge hela tiden, medan NHL inte bedriver någon som helst välgörenhet.
AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-15 21:38:02
Vi har nu släppt in flest mål i hela ligan. Vårt försvarsspel är riktigt uselt, även om vi har bra backar. Varför är PA fortfarande kvar?
Nu? Vi har väl haft ledningen i flest insläppta mål i hela ligan... hela säsongen?
Stackars Hellberg. Hoppas verkligen att vi kan få vinna lite på slutet så att han kan komma tillbaka psykiskt stark till nästa säsong, och förhoppningsvis aldrig behöva uppleva något liknande igen
Vi måste hitta ett rakare spel. Som det ser ut nu är det ju plågsamt att se på. Svårt att hitta nåt positivt, vi känns så förbannat uddlösa. Förhoppningsvis kan vi ta några strösegrar och hoppas att det räcker för att undvika kval.
AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-15 21:56:10
9 poäng från kvalplats, 16 matcher kvar. Sker det ingen förändring så måste vi börja förbereda oss för fredagar i Vimmerby nästa säsong.
Play Out mot Leksand känns nu som ett väldigt troligt scenario, suck
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Om de kommande femton omgångarna slutar som de senaste femton omgångarna så tar sig HV ändå inte förbi oss, men visst, vi kommer behöva vinna några matcher till och det verkar ju helt jävla omöjligt.
Rudi skrev: ↑2026-01-15 22:13:37
Om de kommande femton omgångarna slutar som de senaste femton omgångarna så tar sig HV ändå inte förbi oss, men visst, vi kommer behöva vinna några matcher till och det verkar ju helt jävla omöjligt.
Vi vann ju senast. Tre raka bortavinster. Problemet är att Hellberg måste vara 95%+ för att vi ska kunna vinna.