Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
AlltidOavsett
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AlltidOavsett »

Kruger, Kylington och Hudon missar alltså matchen, säkert nån till. Blir tufft….
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

AlltidOavsett skrev: 2026-01-15 11:35:52 Kruger, Kylington och Hudon missar alltså matchen, säkert nån till. Blir tufft….
Fisk lirade i tisdags, samt har returen i Chl nästa tisdag. Junisarna är tillbaka, så kan bara bli vinst!
Användarvisningsbild
dlopajo

Inlägg av dlopajo »

Äntligen en öppning att testa lite nya kedjor!!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev: 2026-01-15 11:27:14 Man kan absolut göra ett case att Krüger förtjänat ihop att få åka iväg till Chicago om han verkligen vill - men det tar ju lite emot att vår lagkapten lämnar när det sett ut som det gjort, vi är riktigt skadedrabbade och vi närsomhelst kan hamna i bottenstriden på riktigt.
Äh, självklart ska väl Krüger få åka iväg på det här? Om vi är så småsinta att vi inte kan släppa iväg våra tillbakavändande NHL-spelare för en ynka match för en hyllning där borta, så är jag rädd att suget att komma tillbaka och kriga i dessa B-betonade ligor (i jämförelse) kommer vara nästintill 0 för framtida med DIF-koppling.

Kryckan har ju dessutom alltid stått där för DIF och på riktigt bevisat gång på gång att han är en riktig Djurgårdare. Jag tycker verkligen det är en no-brainer.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: 2026-01-15 13:08:46
Jim Morrison skrev: 2026-01-15 11:27:14 Man kan absolut göra ett case att Krüger förtjänat ihop att få åka iväg till Chicago om han verkligen vill - men det tar ju lite emot att vår lagkapten lämnar när det sett ut som det gjort, vi är riktigt skadedrabbade och vi närsomhelst kan hamna i bottenstriden på riktigt.
Äh, självklart ska väl Krüger få åka iväg på det här? Om vi är så småsinta att vi inte kan släppa iväg våra tillbakavändande NHL-spelare för en ynka match för en hyllning där borta, så är jag rädd att suget att komma tillbaka och kriga i dessa B-betonade ligor (i jämförelse) kommer vara nästintill 0 för framtida med DIF-koppling.

Kryckan har ju dessutom alltid stått där för DIF och på riktigt bevisat gång på gång att han är en riktig Djurgårdare. Jag tycker verkligen det är en no-brainer.
Ja, det är ju caset jag menar. Han borde inte ens ha spelat för oss i HA så han får ju i princip göra som han vill. Men jag tycker ändå att det svider att tappa lagkaptenen i ett sådant viktigt skede.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev: 2026-01-15 13:23:26
-daniel- skrev: 2026-01-15 13:08:46

Ja, det är ju caset jag menar. Han borde inte ens ha spelat för oss i HA så han får ju i princip göra som han vill. Men jag tycker ändå att det svider att tappa lagkaptenen i ett sådant viktigt skede.
Jo men ibland får man ju ta sånt här, speciellt när det handlar om en 1 match, för att man i det långa loppet vinner på att visa lite goodwill. Någonstans måste väl DIF få bjussa tillbaka till Krüger?

Även om jag också tycker timingen är olycklig.
Difsky

Inlägg av Difsky »

Tycker definitivt han ska unnas. Sen att Djurgården har andra problem, det är en annan sak som råkar samexistera med denna grej.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Difsky skrev: 2026-01-15 13:31:27 Tycker definitivt han ska unnas. Sen att Djurgården har andra problem, det är en annan sak som råkar samexistera med denna grej.
I ett välmående lag hade detta varit en ickefråga, såklart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tellqvist32 »

Timingen suger men det är klart Krüger ska få åka.

Om det är någon som förtjänar det så är det han.
Mash

Inlägg av Mash »

Om det är någon match som Krüger ska missa är det väl ändå Frölunda. Bra planerat Blackhawks!
Osten östlund

Tellqvist32 skrev: 2026-01-15 13:47:30 Timingen suger men det är klart Krüger ska få åka.

Absolut, inget att diskutera. Kvällstidningarna gör ett tappert försök, till att få en "negativ respons" från oss supportrar!
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tellqvist32 »

Osten östlund skrev: 2026-01-15 13:56:41
Tellqvist32 skrev: 2026-01-15 13:47:30 Timingen suger men det är klart Krüger ska få åka.

Absolut, inget att diskutera. Kvällstidningarna gör ett tappert försök, till att få en "negativ respons" från oss supportrar!
Ja. Det är ju deras modus operandi.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Om 10 år ska vi ha en ceremoni på Hovet/Globen för att hylla laget som tog oss tillbaka till SHL. Tar för givet att Chicago mitt under säsong släpper hem Frondell för att närvara....

Nej juste, SHL är ju NHLs lilla bitch och det är bara vi som ska bara anpassa oss.
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Det är självklart att Krüger ska närvara vid en sån ceremoni! Har man varit med och uträttat det han gjort med Blackhawks så är det inget snack. Sen kan man ju lägga till att han slitit hund i HA över tre säsonger för oss utan annan anledning än att få upp oss ger ju honom ett slags fripass att fråga om lov tidigt, kunna åka över och missa en match mitt under säsongen för något sånt här.

Däremot så skulle det ALDRIG vara OK åt andra hållet. Eller har någon spelare fått dra från ett NHL-lag och missa någon match för att närvara vid något dylikt i någon annan världsdel?
Senast redigerad av Limp den 2026-01-15 14:50:01, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund

Manijock skrev: 2026-01-15 14:33:29 Om 10 år ska vi ha en ceremoni på Hovet/Globen för att hylla laget som tog oss tillbaka till SHL. Tar för givet att Chicago mitt under säsong släpper hem Frondell för att närvara....

Nej juste, SHL är ju NHLs lilla bitch och det är bara vi som ska bara anpassa oss.
Gällande NHL så håller jag med.

Men nu gäller det Kruger, han har bett om lov. Personligen tycker jag han förtjänar den respekten, att inte ifrågasättas över sitt beslut. Pga allt han gjort för denna föreningen. Bl a gav upp pengar och karriär, när han gick till HA.
Skriv svar