SHL 25/26 Djurgårdens IF - Leksand 26/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

Det som störde mig mest idag var hur hysteriskt slarvigt vi spelade, knappt en puck satt på bladet utan låg några 20cm fel eller bakom lirarna.. allt blev segt för inga passningar funkade och det var nog 25 felpass eller pass-missar som ledde direkt till en lif kontring eller frispelning. Det är ett under vi inte förlorade med 11-0 idag och då var Leksand ändå SKITKASS, de hade ingenting på hela matchen utan levde lugnt och enkelt på alla våra 20-tals total missar.

Jag har nog aldrig sett en sämre match när det kommer till passningar... worst shit ever! Och sen sitta och höra det där mongobarnet banka på trumman hela matchen.. fyfan vilken plåga! När det var 1min kvar satt jag och min stackars son i stort sett ensamma, 3 rader framför och bakom var i stort helt tömda och allt medan Leksands klacken hånade oss med "ska ni gå hem nu" i feltakt med trummandet... worst hockey game ever!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
tobo

Inlägg av tobo »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-12-26 21:03:19
tobo skrev: 2025-12-26 20:49:25
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-12-26 20:42:36
Jim Morrison skrev: 2025-12-26 20:29:30
thelinho skrev: 2025-12-26 20:26:50 Ställer in mig på kval. Senaste 12 matcherna ligger vi sist i tabellen och inget talar för att vi är bättre än så.

Pinsamt!
Åker vi ur så åker vi ur. Vi har varit nere två gånger i relativ närtid och vissa föreningar har inte medel eller kompetensen att etablera sig i högstaligan oavsett historik kring klubben. Se bara på oss och Modo.

Känns som att det snarare kan vara en nackdel att luta sig för mycket på sin historia än att jobba stenhårt och se till att man inte blir ifrånsprungen som förening.

Bland annat så krympte vi ju organisationen när Josefson valde att börja spela igen och vi inte ersatte honom - sett till ambition och professionalitet tycker jag det var väldigt naivt.
Just så.
Vi har fastnat i vår historia. Den hjälper inte ett skit. Framgångsrika lag SKAPAR historia. Inte lever på den.

Djurgården förtjänar inte att spela SHL mer än någon annan klubb, vad vi än inbillar oss.

Så lika bra att sluta tycka synd om oss och se till att börja förtjäna vinster och framgång.
Visa ballar istället för röven helt enkelt.
Du är en vidrig människa och inte en kamin
Har läst om mitt inlägg. Menar inte att jag inte är stolt över vår historia. Tvärtom. Jag är otroligt stolt Djurgårdare.
Poängen jag försöker få fram är att vi inte hjälps av historien nu, vi måste spotta i nävarna, ta fram järnkaminen i oss, och köra.
Men med sättet du argumenterar gissar jag mitt svar är lönlöst.
Jag läste också om och var hård, förlåt. Vi måste tillbaka till att kriga. Skrev i affekt, sorry!
tobo

Inlägg av tobo »

SkallePer skrev: 2025-12-26 20:57:34
thelinho skrev: 2025-12-26 20:26:50 Ställer in mig på kval. Senaste 12 matcherna ligger vi sist i tabellen och inget talar för att vi är bättre än så.

Pinsamt!
Åker vi ur så åker vi ur. Vi har varit nere två gånger i relativ närtid och vissa föreningar har inte medel eller kompetensen att etablera sig i högstaligan oavsett historik kring klubben. Se bara på oss och Modo.

Känns som att det snarare kan vara en nackdel att luta sig för mycket på sin historia än att jobba stenhårt och se till att man inte blir ifrånsprungen som förening.

Bland annat så krympte vi ju organisationen när Josefson valde att börja spela igen och vi inte ersatte honom - sett till ambition och professionalitet tycker jag det var väldigt naivt.
Just så.
Vi har fastnat i vår historia. Den hjälper inte ett skit. Framgångsrika lag SKAPAR historia. Inte lever på den.

Djurgården förtjänar inte att spela SHL mer än någon annan klubb, vad vi än inbillar oss.

Så lika bra att sluta tycka synd om oss och se till att börja förtjäna vinster och framgång.
Haha :lol:
""Vidrig och inte en kamin""

Vem tror du att du är ?
Lär dig att folk kan ha andra åsikter. Och du vinner definitivt inga diskussioner genom att förlöjliga dig själv och kasta epitet omkring dig. Så ofantligt töntigt.
Du har rätt, jag ber om ursäkt rakt av
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

#10 skrev: 2025-12-26 22:19:37
Manijock skrev: 2025-12-26 22:10:55
Knickedick skrev: 2025-12-26 21:19:36
#10 skrev: 2025-12-26 21:18:25
Knickedick skrev: 2025-12-26 21:16:45 Klassmål av Viggo i BP.

Just när jag satt och hoppades på att Slovakien skulle gå ikapp och vi kanske kunde åka ur i Gruppen ändå
Vafan, är ju nu Brodin din favorit får chansen att visa upp sig, för när dom kommer tillbaka lär han inte vara ombytt en ända match
Brodda och Viggo i samma line, Viggo kan centra Brodda. Då jävlar.
Brodin åstadkommer ju klart mer än Ylönen, Salsten och Pettersen. Men Wikegårds helsatsningar måste ju få chansen ordentligt....

Palve kan också ta båten.
Ja det är ju enligt dig, respekterar det, men brodins och costmar uppsida offensivt är lika med noll med dom du jämför med, sen är ju deras defensiv bedrövlig just nu oxå, så dom bidrar bara negativt till laget just nu, costmar har nog kostat oss 4 baklängesmål sista 2 matcherna, och det håller inte.
Men vilken offensiv uppsida pratar du om? Vad exakt är det som du tycker att många av våra forwards bidrar med som inte Brodda gör? Både offensivt och defensivt? Det som bidrar mest negativt till vårt lag just nu är att de som ska bidra med offensiv produktion inte bidrar ett skit just nu.
Sen vet jag inte vad du noterar när du ser en match och vad du anser vara defensiva och offensiva uppsidor. Men spelare i vissa roller behöver knappt ha någon ”offensiv” uppsida.

Men du väljer att ge dig på Brodda efter två ärliga chanser i line upen, när det finns spelare som absolut inte har en större offensiv uppsida och som dessutom absolut har sämre defensiv uppsida och dessutom har fått nästan en halv säsong på sig att bevisa det.

Snark
Senast redigerad av Knickedick den 2025-12-26 22:49:26, redigerad totalt 1 gånger.
thelinho
Säsongskort: Ja

Inlägg av thelinho »

captcash skrev: 2025-12-26 22:22:22 Det som störde mig mest idag var hur hysteriskt slarvigt vi spelade, knappt en puck satt på bladet utan låg några 20cm fel eller bakom lirarna.. allt blev segt för inga passningar funkade och det var nog 25 felpass eller pass-missar som ledde direkt till en lif kontring eller frispelning. Det är ett under vi inte förlorade med 11-0 idag och då var Leksand ändå SKITKASS, de hade ingenting på hela matchen utan levde lugnt och enkelt på alla våra 20-tals total missar.

Jag har nog aldrig sett en sämre match när det kommer till passningar... worst shit ever! Och sen sitta och höra det där mongobarnet banka på trumman hela matchen.. fyfan vilken plåga! När det var 1min kvar satt jag och min stackars son i stort sett ensamma, 3 rader framför och bakom var i stort helt tömda och allt medan Leksands klacken hånade oss med "ska ni gå hem nu" i feltakt med trummandet... worst hockey game ever!
Inte en tackling/överkörning på 60 min trots att vi är utspelade av ett konkursande haverigäng från Dalarna. Vi är så tunna så att till och med Vejdemo såg bitig ut. Riktigt risigt och är trött på meseriet från Kimby.

Eld och lågor nu, inga ursäkter bara våld och sylvassa mål framåt.
Sväva i det blå
Karlander

Inlägg av Karlander »

Vikas skrev: 2025-12-26 20:14:16
Karlander skrev: 2025-12-26 20:12:26 Naturligtvis kommer det att se bättre ut när vi är mer fulltaliga mot vårkanten och en strid i nedre delen av tabellen kommer inte hända, men bottennivån mot HV och idag mot Leksand är ändå pinsam.
Vilken verklighet lever du i? Vi har 10 poäng ner till kvalplats. 8-9 matcher utan juniorerna.

Vi kan mycket väl ligga på kvalplats när JVM är över då vi inte kommer ta en enda poäng till.
Verkligheten jag lever i är att jag inte tror att det kommer att se ut som det har gjort mot HV och Leksand i varenda match framöver (vare sig det beror på tillfrisknande, form, osv.), och jag tror inte heller att de nyss nämnda kvallagen kommer att börja rada upp vinster - för de har trots allt en lika skitig resultatrad som vi har på sistone.

Jag vet inte vilket schema du har kikat på eller om du menar matcher som redan har spelats, men JVM är väl över för Juniorkronorna mellan 4-6 januari beroende på om man tar sig till final eller ej, så det är väl en 4 (max. 5) matcher till.
Senast redigerad av Karlander den 2025-12-26 22:46:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

tobo skrev: 2025-12-26 22:23:29
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-12-26 21:03:19

Just så.

Har läst om mitt inlägg. Menar inte att jag inte är stolt över vår historia. Tvärtom. Jag är otroligt stolt Djurgårdare.
Poängen jag försöker få fram är att vi inte hjälps av historien nu, vi måste spotta i nävarna, ta fram järnkaminen i oss, och köra.
Men med sättet du argumenterar gissar jag mitt svar är lönlöst.
Jag läste också om och var hård, förlåt. Vi måste tillbaka till att kriga. Skrev i affekt, sorry!
Jag accepterar ursäkten.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Diffen

Inlägg av Diffen »

Ska vi inte alla sätta oss i ring och sjunga we shall overcome
"Hellre en syl i stjärten än en brynäsare i huset"
Manijock

Inlägg av Manijock »

Knickedick skrev: 2025-12-26 22:39:46
#10 skrev: 2025-12-26 22:19:37
Manijock skrev: 2025-12-26 22:10:55
Knickedick skrev: 2025-12-26 21:19:36
#10 skrev: 2025-12-26 21:18:25

Vafan, är ju nu Brodin din favorit får chansen att visa upp sig, för när dom kommer tillbaka lär han inte vara ombytt en ända match
Brodda och Viggo i samma line, Viggo kan centra Brodda. Då jävlar.
Brodin åstadkommer ju klart mer än Ylönen, Salsten och Pettersen. Men Wikegårds helsatsningar måste ju få chansen ordentligt....

Palve kan också ta båten.
Ja det är ju enligt dig, respekterar det, men brodins och costmar uppsida offensivt är lika med noll med dom du jämför med, sen är ju deras defensiv bedrövlig just nu oxå, så dom bidrar bara negativt till laget just nu, costmar har nog kostat oss 4 baklängesmål sista 2 matcherna, och det håller inte.
Men vilken offensiv uppsida pratar du om? Vad exakt är det som du tycker att många av våra forwards bidrar med som inte Brodda gör? Både offensivt och defensivt? Det som bidrar mest negativt till vårt lag just nu är att de som ska bidra med offensiv produktion inte bidrar ett skit just nu.
Sen vet jag inte vad du noterar när du ser en match och vad du anser vara defensiva och offensiva uppsidor. Men spelare i vissa roller behöver knappt ha någon ”offensiv” uppsida.

Men du väljer att ge dig på Brodda efter två ärliga chanser i line upen, när det finns spelare som absolut inte har en större offensiv uppsida och som dessutom absolut har sämre defensiv uppsida och dessutom har fått nästan en halv säsong på sig att bevisa det.

Snark
Det är lönlöst. Tian är som att lyssna på Pistvakts gamla album på repeat. Han har bara två tre låtar och efter 20 år blir det rätt tjatigt.

Att skylla på Brodin är som att skylla på Tommy Söderström för att han inte knep ihop benskydden... Det har inget med dagens problem att göra.
tobo

Inlägg av tobo »

Diffen skrev: 2025-12-26 22:52:44 Ska vi inte alla sätta oss i ring och sjunga we shall overcome
Enligt Kimby så ska vi det
Användarvisningsbild
agne

Inlägg av agne »

Ska vi inte skeppa Hellberg?
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Rigge56

Inlägg av Rigge56 »

agne skrev: 2025-12-26 23:49:12 Ska vi inte skeppa Hellberg?
Absolut, eller så låter vi Marmenlind få lira lite, som faktiskt har gjort det jävligt bra sedan han kom...
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

captcash skrev: 2025-12-26 22:22:22 Det som störde mig mest idag var hur hysteriskt slarvigt vi spelade, knappt en puck satt på bladet utan låg några 20cm fel eller bakom lirarna.. allt blev segt för inga passningar funkade och det var nog 25 felpass eller pass-missar som ledde direkt till en lif kontring eller frispelning. Det är ett under vi inte förlorade med 11-0 idag och då var Leksand ändå SKITKASS, de hade ingenting på hela matchen utan levde lugnt och enkelt på alla våra 20-tals total missar.

Satt ett par gånger och räknade tejp-tejp för rött. Det var inte många gånger jag räknade förbi tre. Det säger en hel del..
25/4-2025
Wishes

Inlägg av Wishes »

Manijock skrev: 2025-12-26 20:39:32 Dessutom ni äckliga horungar till as som delar med er av era förturer till våra sektioner kan dränka er. Leksingar i våran jävla klack till och med. En krympling som med publikvärdar tvingade folk på våra läktare att sitta ner för att hon skulle se bättre.

Skäms fan idag
Bajare = leksingar = ledsen säga det
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes

Inlägg av Wishes »

tobo skrev: 2025-12-26 22:28:34
SkallePer skrev: 2025-12-26 20:57:34

Just så.

Haha :lol:
""Vidrig och inte en kamin""

Vem tror du att du är ?
Lär dig att folk kan ha andra åsikter. Och du vinner definitivt inga diskussioner genom att förlöjliga dig själv och kasta epitet omkring dig. Så ofantligt töntigt.
Du har rätt, jag ber om ursäkt rakt av
Vi är vidriga människor, och vi håller på DIF. ALLTID OAVSETT!
Stolt, men aldrig nöjd
Skriv svar