thelinho skrev: ↑2025-12-26 20:26:50
Ställer in mig på kval. Senaste 12 matcherna ligger vi sist i tabellen och inget talar för att vi är bättre än så.
Pinsamt!
Åker vi ur så åker vi ur. Vi har varit nere två gånger i relativ närtid och vissa föreningar har inte medel eller kompetensen att etablera sig i högstaligan oavsett historik kring klubben. Se bara på oss och Modo.
Känns som att det snarare kan vara en nackdel att luta sig för mycket på sin historia än att jobba stenhårt och se till att man inte blir ifrånsprungen som förening.
Bland annat så krympte vi ju organisationen när Josefson valde att börja spela igen och vi inte ersatte honom - sett till ambition och professionalitet tycker jag det var väldigt naivt.
Just så.
Vi har fastnat i vår historia. Den hjälper inte ett skit. Framgångsrika lag SKAPAR historia. Inte lever på den.
Djurgården förtjänar inte att spela SHL mer än någon annan klubb, vad vi än inbillar oss.
Så lika bra att sluta tycka synd om oss och se till att börja förtjäna vinster och framgång.
Visa ballar istället för röven helt enkelt.
Du är en vidrig människa och inte en kamin
Har läst om mitt inlägg. Menar inte att jag inte är stolt över vår historia. Tvärtom. Jag är otroligt stolt Djurgårdare.
Poängen jag försöker få fram är att vi inte hjälps av historien nu, vi måste spotta i nävarna, ta fram järnkaminen i oss, och köra.
Men med sättet du argumenterar gissar jag mitt svar är lönlöst.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori skrev: ↑2025-12-26 20:44:45
Vi torskar alltid efter uppehåll. Ju enklare motståndare desto mer given torsk. Vi torskar dessutom alltid jippomatcher i Globen numera. Det skall till spelare som Thoresen, Dick och Klasen för att prestera i dylika. Pressen att leverera på A-nivå i Globen för en Djurgårdsspelare inför hemmafansen är enorm. Pressen för en bonläpp är obefintlig. De kan bara åka in och njuta och ha roligt eftersom inga tänder riskerar att ryka, inga revben gå av eller näsor ryka.
Det är "kul" att möta Djurgården på Globen och då blir det såhär.
Kimbys snack om att inte ta utvisningar verkar ha satt signi huvudet och skapat en rädsla hos spelare som ska vara jobbiga att möta.
Vi har helt slutat tackla och gå i kamp
Misstagen i första perioden var inte värdiga division 2.
Struntar i att hänga ut namn, men hyffsat värdelösa passningar ×5, typ.
Några spelare gav bort denna match.
Men oj vad Josefsson krigade idag. Äkta järnkamin. Han kan se sig i spegeln ikväll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Håller nuvarande kollektiva kollaps i sig kan vi slå bottenrekordet från någon säsong innan vi åkte ur första gången, då hade vi 10-11 raka torsk de avslutande matcherna.
Vi har absolut potential att fixa det, Kämpa!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan