Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Flunk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Flunk »

Doyle 1 skrev: 2025-12-21 09:42:24 Ja, något kryptiskt svar KRING Hudon??? Efter jul kan ju vara till vår..
Jag blir lite nojig och tänker på Rene Bourque. Det var väl hem till Kanada någon vecka pga personliga problem som sedan blev någon månad för att sedan bli avhopp för gott…
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

Flunk skrev: 2025-12-21 20:05:58
Doyle 1 skrev: 2025-12-21 09:42:24 Ja, något kryptiskt svar KRING Hudon??? Efter jul kan ju vara till vår..
Jag blir lite nojig och tänker på Rene Bourque. Det var väl hem till Kanada någon vecka pga personliga problem som sedan blev någon månad för att sedan bli avhopp för gott…
Han svarade ju att tanken är att han ska vara med mot Leksand, om allt går som det ska. Tror inte han åker hem utan en bra anledning och då går inte hockeyn före.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2025-12-21 14:24:29 Skulle spela:

Kylington - Lindström
Laleggia - Pettersson
Sissons - Berg
Holm

Snively - Josefson - Costmar
Grewe - Rensfeldt - Brodin
Palve - Krüger - Hudon
Blomgren - Salsten - Ylönen
Pettersen

Tung istid på de två första. Noll på Pettersen!
Blomgren borde väl gå före både Costmar och Brodin. Och även fast Ylönnen inte har varit jättebra så känns det som han har mycket högre potential än både Costmar och Brodin
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

klintan85 skrev: 2025-12-21 22:49:54

Kylington - Lindström
Laleggia - Pettersson
Sissons - Berg
Holm

Palve - Krüger - Hudon
Pettersen

Blomgren borde väl gå före både Costmar och Brodin. Och även fast Ylönnen inte har varit jättebra så känns det som han har mycket högre potential än både Costmar och Brodin
Brodda ska inte spela i en ledande kedja om han ens ska spela överhuvudtaget - utgår från att det er exit när säsongen är slut
Fragglepot

Inlägg av Fragglepot »

Nej nu har vi väl kanske landat lite i realismen. Det är väl ungefär här vi borde vara.
Jobbiga just nu är att tilltänkta bottenlag likt Malmö, Örebro och LHC har börjat varva igång lite. Samt de artificiella som Brynäs och Luleå.
Så hoppet ligger i att HV inte vinner mer än 4 matcher mer än oss under kvarvarande del av säsongen.
Min hållning är fortfarande att allt utanför kval är fullt godkänt. Trots vår truppbudget kanske borde hålla för övre halvan.
Manijock

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2025-12-21 22:49:54

Kylington - Lindström
Laleggia - Pettersson
Sissons - Berg
Holm

Palve - Krüger - Hudon
Pettersen

Handlar om att sprida riskerna. Pettersen har inte SHL att göra. Ylönen spelar bara för sig själv och ska inte förstöra övrig spets. Därmed placerad ihop med två gnuggare. Gett upp tanken på att han kommer chippa in. Låt honom snurra runt allena tills juniorerna är tillbaka.

Brodin visade som väntat sist att han fyller en tydlig roll i det här laget som killar som Pettersen och Salsten inte klarar av. Inte bara ett bra jobb, utan hockeyskallr också. Placera honom med sina gamla parhästar så har vi en kedja som tar pucken till anfallszonen varje gång.

Costmar hade en svag defensiv match sist, men kommer till fler vettiga chanser än Ylönen. Mest speltid i brist på annat.
Babek

Inlägg av Babek »

Nu har inte jag det där 100% hockeyögat så borde inte uttala mig taktiskt egentligen så jag kan vara helt ute o cykla. Men min hobbyanalys är att Kimby strävar mot att vara ett spelförande lag och då inpränta det successivt med tiden. Nu inledde vi defensivt med snabba omställningar och sen när vi fick bra poängutdelning så vågade vi bli lite mer spelförande och sen ännu ett steg efter oktober när det gick så bra. Blev kanske naivt att satsa på det så pass tidigt.
Förhoppningsvis går vi tillbaka ett steg ner i banan nu efter jul. Spela likt Leksand borta senast där vi torskade skotten rejält men hade kontroll hela matchen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Babek skrev: 2025-12-23 01:35:38 Nu har inte jag det där 100% hockeyögat så borde inte uttala mig taktiskt egentligen så jag kan vara helt ute o cykla. Men min hobbyanalys är att Kimby strävar mot att vara ett spelförande lag och då inpränta det successivt med tiden. Nu inledde vi defensivt med snabba omställningar och sen när vi fick bra poängutdelning så vågade vi bli lite mer spelförande och sen ännu ett steg efter oktober när det gick så bra. Blev kanske naivt att satsa på det så pass tidigt.
Förhoppningsvis går vi tillbaka ett steg ner i banan nu efter jul. Spela likt Leksand borta senast där vi torskade skotten rejält men hade kontroll hela matchen.
Jo, sedan får man inte glömma att alla andra lag försöker utvecklas och bli bättre. Viktigt att lära sig motståndarna också.
De flesta lag såg nog efter första mötet att vi sökte enkla spel längs sargerna.
Nu när vi börjar om i andra mötet och framåt i serien gäller det att komma på motdrag och lösningar.

Så jag tror du är rätt på det i din analys.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Babek skrev: 2025-12-23 01:35:38 Nu har inte jag det där 100% hockeyögat så borde inte uttala mig taktiskt egentligen så jag kan vara helt ute o cykla. Men min hobbyanalys är att Kimby strävar mot att vara ett spelförande lag och då inpränta det successivt med tiden. Nu inledde vi defensivt med snabba omställningar och sen när vi fick bra poängutdelning så vågade vi bli lite mer spelförande och sen ännu ett steg efter oktober när det gick så bra. Blev kanske naivt att satsa på det så pass tidigt.
100% enig. Jag tror också att man i vissa fall bör vara mindre naiv och spela tråk-hockey. Speciellt på bortaplan. Vi kommer inte föra matcherna mot majoriteten av lagen i den här serien, speciellt inte med stor frånvaro. Och då måste vi istället gneta till oss poäng. Jag vet att det inte är det flashiga moderna som många vill se där vi är "framåtlutade" men ibland måste man spela efter förutsättningarna och den trupp man har till förfogande.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev: 2025-12-23 11:55:06
100% enig. Jag tror också att man i vissa fall bör vara mindre naiv och spela tråk-hockey. Speciellt på bortaplan. Vi kommer inte föra matcherna mot majoriteten av lagen i den här serien, speciellt inte med stor frånvaro. Och då måste vi istället gneta till oss poäng. Jag vet att det inte är det flashiga moderna som många vill se där vi är "framåtlutade" men ibland måste man spela efter förutsättningarna och den trupp man har till förfogande.
Håller med, har precis 0 emot att bli Tråkiga/Svåra DIF

Nu är vi bara det före detta framåtlutade storlaget, som alla gillar att slå....och gör det dessutom ofta utan egen bra prestation, för vi fäller oss själva
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar