Jag blir lite nojig och tänker på Rene Bourque. Det var väl hem till Kanada någon vecka pga personliga problem som sedan blev någon månad för att sedan bli avhopp för gott…
Säsongen 2025/26: Återkomsten
Han svarade ju att tanken är att han ska vara med mot Leksand, om allt går som det ska. Tror inte han åker hem utan en bra anledning och då går inte hockeyn före.
In Wikegård we trust!
Blomgren borde väl gå före både Costmar och Brodin. Och även fast Ylönnen inte har varit jättebra så känns det som han har mycket högre potential än både Costmar och Brodin
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Donkels-3.0
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Brodda ska inte spela i en ledande kedja om han ens ska spela överhuvudtaget - utgår från att det er exit när säsongen är slut
-
Fragglepot
Nej nu har vi väl kanske landat lite i realismen. Det är väl ungefär här vi borde vara.
Jobbiga just nu är att tilltänkta bottenlag likt Malmö, Örebro och LHC har börjat varva igång lite. Samt de artificiella som Brynäs och Luleå.
Så hoppet ligger i att HV inte vinner mer än 4 matcher mer än oss under kvarvarande del av säsongen.
Min hållning är fortfarande att allt utanför kval är fullt godkänt. Trots vår truppbudget kanske borde hålla för övre halvan.
Jobbiga just nu är att tilltänkta bottenlag likt Malmö, Örebro och LHC har börjat varva igång lite. Samt de artificiella som Brynäs och Luleå.
Så hoppet ligger i att HV inte vinner mer än 4 matcher mer än oss under kvarvarande del av säsongen.
Min hållning är fortfarande att allt utanför kval är fullt godkänt. Trots vår truppbudget kanske borde hålla för övre halvan.
Handlar om att sprida riskerna. Pettersen har inte SHL att göra. Ylönen spelar bara för sig själv och ska inte förstöra övrig spets. Därmed placerad ihop med två gnuggare. Gett upp tanken på att han kommer chippa in. Låt honom snurra runt allena tills juniorerna är tillbaka.
Brodin visade som väntat sist att han fyller en tydlig roll i det här laget som killar som Pettersen och Salsten inte klarar av. Inte bara ett bra jobb, utan hockeyskallr också. Placera honom med sina gamla parhästar så har vi en kedja som tar pucken till anfallszonen varje gång.
Costmar hade en svag defensiv match sist, men kommer till fler vettiga chanser än Ylönen. Mest speltid i brist på annat.
Nu har inte jag det där 100% hockeyögat så borde inte uttala mig taktiskt egentligen så jag kan vara helt ute o cykla. Men min hobbyanalys är att Kimby strävar mot att vara ett spelförande lag och då inpränta det successivt med tiden. Nu inledde vi defensivt med snabba omställningar och sen när vi fick bra poängutdelning så vågade vi bli lite mer spelförande och sen ännu ett steg efter oktober när det gick så bra. Blev kanske naivt att satsa på det så pass tidigt.
Förhoppningsvis går vi tillbaka ett steg ner i banan nu efter jul. Spela likt Leksand borta senast där vi torskade skotten rejält men hade kontroll hela matchen.
Förhoppningsvis går vi tillbaka ett steg ner i banan nu efter jul. Spela likt Leksand borta senast där vi torskade skotten rejält men hade kontroll hela matchen.