SHL 25/26 Rögle - Djurgårdens IF 27/11
Tycker första linan varit sådär ett tag och direkt avgörande för 2-2 målet (tror jag det var), de är ju också med i pp1 som är en katastrof. Kan bara bli bättre...hoppas jag.
Marmenlind mycket bra i två perioder men sista var väl sådär, angående att inte göra avgörande räddningar...
Marmenlind mycket bra i två perioder men sista var väl sådär, angående att inte göra avgörande räddningar...
Ja jag håller med om att effektiviteten har blivit lite sämre men defensiven har blivit bättre däremot. Det är ju inte så att man är utspelade i någon match utan alla matcher är jämna. Och som jag sa förut förutom Skellefteå borta så känner jag att man kunde ha vunnit varje match med lite mer effektivitet och lite marginaler på sin sida.Praetori skrev: ↑2025-11-27 21:46:51Jag vet inte jag. Alltså nu är jag petig. Men man har ju blivit bortskämd.
Kolla på tajmingen och precisionen som leder fram till lägena som vi gör mål på tidigare i höst. Snively, Hudon, Frondell mfl nätade på serveringar som vi inte ens kommer i närheten av på senare. Det fanns en anledning till att vi hade bra effektivitet. En klocka går bara rätt om allt kuggar i.
Det syns även i vårat PP. Passen sitter inte på bladen, det går för långsamt och precisionen är så pass låg att pucken måste hanteras vilket eliminerar direktskott och drar ner tempot.
Det som stör är att båda matcherna mot Färjestad och denna mot Rögle är kaosartade tillställningar med puckar som studsar och massa ofrivilligt start/stop. Något som gjorde våra motståndare rätt dåliga de med. Hade vi spelat som innan uppehållet hade vi kunnat plocka poäng i samtliga 3 matcher.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Ahh nej sorry. Tänkte att du skrev lite allmänt framåt för säsongen.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Ja ni tungt som vanligt att förlora när vi spelar bra långa stunder, det vill sig inte riktigt vi blir hårt straffade när vi inte kan göra mål i pp längre det ser förjävligt ut. kul med en helt okej insats av marmenlind och kul för frondell att få en hyfsad match igen. nu glömmer vi och kör över malmö på lördag!
Finns det något klipp på tacklingen?
Det jag stör mig på är att Sanny gaggar om att i NHL är det ingenting, han måste lära sig osv.
Vad fan har NHL att göra med det här?
Ska Eklund bedömas med andra ögon för att han kanske ska spela NHL snart eller?
Bedöm konsekvent, enligt de riktlinjer som finns för SHL. Sen kan NHL ha sina regler bäst de vill, det är totalt irrelevant i det här fallet.
Bedöm konsekvent, enligt de riktlinjer som finns för SHL. Sen kan NHL ha sina regler bäst de vill, det är totalt irrelevant i det här fallet.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
RBG #17117
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Och Jonas Andersson i Hockeykväll ansåg att det skulle vara matchstraff på Bristedt. Inte hans första för säsongen isf. Illustrerar bara hur olika bedömningar olika ”experter” och domare gör gång efter gång. Jag tycker att det är obegripligt att Enroth som bevisligen ser hela situationen inte väljer att åtminstone ta en femma på armen och sedan granska. Tyvärr blev denna situation matchavgörande när det inte blev en utvisning på Bristedt och en minut senare gör Bristedt avgörande målet under en sinnessjuk utvisning på Snively för en slashing där Röglespelaren faller tre skär senare för att han sträcker sig efter pucken.
Tycker att Bristedts tackling är både sen och ful iom att den träffar Eklund i ansiktet och i jämförelse mot Ylönens missade tackling mot Lodin borde straffas minst lika hårt.
Sanny yrar ju om att båda skridskorna i isen jada jada jada...DIFLuWi skrev: ↑2025-11-28 11:10:39 Det jag stör mig på är att Sanny gaggar om att i NHL är det ingenting, han måste lära sig osv.
Man ser tydligt i klippet att båda skridskorna är högt över isen.
Boven skrev: ↑2025-11-28 11:44:42Sanny yrar ju om att båda skridskorna är i isen jada jada jada...DIFLuWi skrev: ↑2025-11-28 11:10:39 Det jag stör mig på är att Sanny gaggar om att i NHL är det ingenting, han måste lära sig osv.
Man ser tydligt i klippet att båda skridskorna är högt över isen.
-
STINGRAY71
Trist förlust men hyfsat bra svar på var Marmelind står..visst hackar det rejält i PP men även uppspelen så det finns att jobba med i detta dystra November..en reflektion är hur Sanny pantade in sig fullständigt.. nog är väl både skridskorna i luften och en tydlig uppåtrörelse exponerad !? Hoppas det blir en situationsrums "or whatever" det nu ska kallas.. bedömning nu efter..
Om vi nu är så mediokra som många vill påstå.. så är jag mer glad då för vad vi lyckats skrapa ihop iform av poäng men såklart måste vi snart börja sätta dessa Pp och uppspel..mycket spännande med dessa 2 matcher framför oss..Malmö som vi förväntas slå !? och "Fesk" som vi förväntas ha lärt oss läxan av från sist..rvå riktigt bra mätstationer..lev väl
Om vi nu är så mediokra som många vill påstå.. så är jag mer glad då för vad vi lyckats skrapa ihop iform av poäng men såklart måste vi snart börja sätta dessa Pp och uppspel..mycket spännande med dessa 2 matcher framför oss..Malmö som vi förväntas slå !? och "Fesk" som vi förväntas ha lärt oss läxan av från sist..rvå riktigt bra mätstationer..lev väl
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Först och främst är det en hopp-tackling, bara där är det väl en 5:a?
Svårt att se bland pixlarna var det tar i först men i huvudet tar den ju. Domarna är de som gjort bort sig med att inte ens kolla situationen och bör stängas av.
-Det är ingen slump!
Det finns två vägar att bli avstängd för en sådan tackling.
1) Domarna tar matchstraff på isen och skickar anmälan efter match.
2) Om domarna missar/släpper den så måste media blåsa upp det tillräckligt mycket så att en andra instans anmäler.
Det är därför vi aldrig kommer undan med sånt - media skriver alltid spaltmeter så fort det händer och det finns ett STORT Stockholms-förakt bland mediafigurer.
1) Domarna tar matchstraff på isen och skickar anmälan efter match.
2) Om domarna missar/släpper den så måste media blåsa upp det tillräckligt mycket så att en andra instans anmäler.
Det är därför vi aldrig kommer undan med sånt - media skriver alltid spaltmeter så fort det händer och det finns ett STORT Stockholms-förakt bland mediafigurer.