Torpeden skrev: ↑2025-11-26 21:15:36
Hugo på väg mot ny nolla! Hoppas det håller hela vägen!
Äej vad surt men måste va längsta 0an i karriären? 119 minuter och 40 sekunder. Kul!
Sen funderar jag lite på vad planen är för Hugo hos oss? Säg att han får ett genombrott nu i HA. Ska han fortsätta sin utveckling som tydlig andreslips bakom en Hellberg som inte kan konkurreras bort? Spela typ var 4e match är ju inte optimalt i den åldern.
Personligen tror jag han kommer få permanent plats i ett HA-lag. Ja han har kontrakt till nästa säsong också i DIF, men jag tror på antingen utlåning igen eller att man kommer överens om att byta kontrakt, så kan han ta förstaslips i ett medelbra/bra HA-lag och briljera.
Vi fortsätter trumma på med Marmelad och Hellberg.
Torpeden skrev: ↑2025-11-26 21:15:36
Hugo på väg mot ny nolla! Hoppas det håller hela vägen!
Äej vad surt men måste va längsta 0an i karriären? 119 minuter och 40 sekunder. Kul!
Sen funderar jag lite på vad planen är för Hugo hos oss? Säg att han får ett genombrott nu i HA. Ska han fortsätta sin utveckling som tydlig andreslips bakom en Hellberg som inte kan konkurreras bort? Spela typ var 4e match är ju inte optimalt i den åldern.
Var väl mer än så? Han släppte väl inte in en puck på slutsignalen innan Modonollan?
Vi får väl utvärdera Hugo under året nu. Fortsätter han göra det bra eller är det bara tillfälligt? Hur presterar Marmenlind? Vad finns för andra alternativ.
Men den här förändringen var nödvändig. Viktigast att Hugo får bygga självförtroende nu. Han är fortfarande väldigt ung för att vara målvakt.
Blomman är bara 22 men måste väl vara uppe i 200 seniormatcher vid det här laget? Känns som han har precis rätt nivå för att kunna bli karriärsspelare i DIF, kan han utmana Falken?
dr111DIF skrev: ↑2025-11-27 16:07:36
Blomman är bara 22 men måste väl vara uppe i 200 seniormatcher vid det här laget? Känns som han har precis rätt nivå för att kunna bli karriärsspelare i DIF, kan han utmana Falken?
Det trodde jag om Markus Ljungh när han närmade sig 300 matcher i DIF också, eller Philip Holm för den delen. Blomgren har en bit upp till 200 och en bra bit upp till Falken på 751.
klintan85 skrev: ↑2025-11-26 10:35:02
Jag får lite känslan när man ser Hudon på senare tid att han inte tycker det är jättekul. Tycker ofta han har negativt kroppsspråk eller inge känslor alls. Till skillnad från Snivley som har ett helt annat kroppsspråk. Hoppas man bara ser fel och att det inte är så. Ser man också i går när han lätt tappde humöret och tog en dålig utvisning. Han verkar inte vara i balans.
Sören var/är likadan.
Där dementerar jag skarpt! Hudon brinner för DIF och det uppdraget han har. Visst han ser inte nöjd ut jämt, men kolla Thoresen förra säsongen, han såg både arg och besviken ut i båset pga av spelet. Nä, Hudon älskar DIF och han och familjen älskar Stockholm.
klintan85 skrev: ↑2025-11-26 10:35:02
Jag får lite känslan när man ser Hudon på senare tid att han inte tycker det är jättekul. Tycker ofta han har negativt kroppsspråk eller inge känslor alls. Till skillnad från Snivley som har ett helt annat kroppsspråk. Hoppas man bara ser fel och att det inte är så. Ser man också i går när han lätt tappde humöret och tog en dålig utvisning. Han verkar inte vara i balans.
Sören var/är likadan.
Där dementerar jag skarpt! Hudon brinner för DIF och det uppdraget han har. Visst han ser inte nöjd ut jämt, men kolla Thoresen förra säsongen, han såg både arg och besviken ut i båset pga av spelet. Nä, Hudon älskar DIF och han och familjen älskar Stockholm.
Tror verkligen folk Hudon brinner för DIF på ett sätt Sören inte gjorde? Hudon är fantaistiskt bra hockeyspelare. Men är ju ren legoknekt. Sören älskar Djurgården och var helt knäckt och orkade inte kaptensskapet på slutet. Det är nå annat.
dr111DIF skrev: ↑2025-11-27 16:07:36
Det trodde jag om Markus Ljungh när han närmade sig 300 matcher i DIF också, eller Philip Holm för den delen. Blomgren har en bit upp till 200 och en bra bit upp till Falken på 751.
Ville inte lägga någon press på grabben. Men han har ju valt bort "bättre" alternativ flera säsonger, är lagom bra för att inte bli för dålig för SHL men samtidig kanske kanske inte bryter igenom tillräckligt mycket för NHL eller NLA. Ljungh kom till DIF typ i samma ålder som Blomman är nu om jag inte minns fel? Menade bara att han måste ju vara bästa chansen på att bli en klättrare på mycket länge.
Avstängningar borde vara lite annorlunda. Ta tex Bristedt ikväll. Blir han avstängd nu så gagnar det alla andra lag som ska möta Rögle. Borde det inte vara så att om han nu får tex tre matcher. Så blir han avstängd nästa match plus de två som Rögle har mot oss den här säsongen?
AlltidOavsett skrev: ↑2025-11-27 21:39:03
Börjar väl bli dags att sära på Hudon och Snively snart va? Tyckte exempelvis att Björck-JJ-Hudon funkade bra
Tycker det med. Hockeynews hade för ngn vecka sedan. Vilken typ av spelare Palve behöver. Målskytt och en som jobbar hårt. Låter som Hudon och Ylönen.
Andspe skrev: ↑2025-11-27 21:35:43
Avstängningar borde vara lite annorlunda. Ta tex Bristedt ikväll. Blir han avstängd nu så gagnar det alla andra lag som ska möta Rögle. Borde det inte vara så att om han nu får tex tre matcher. Så blir han avstängd nästa match plus de två som Rögle har mot oss den här säsongen?
Eller på något sätt iaf.
Handlar väl inte om att det är fördel för dom andra lagen, utan att det blir en sämre situation för rögle som har en spelare avstängd. Men förstår att det blir enligt det i praktiken också.
Efter torsk. Mår man alltid lite bättre av att "gotta sig" i andra lags elände. Såg bl a:
- Att SSK släppte Bogren, pga att han ville ha 10k/mån mer i lön.
- Hv är laget jag blir mest fascinerad av. Gällande göra mer fel än rätt. Släppte sin norska center till råtta. T om 15 februari ( istället för att kunna kalla hem vid behov).
Köper en center ifrån nybro som går sönder direkt. Lira med en back som center istället mot Örebro.
Tänk om Wiken hade lånat ut Salsten till 15 februari. Palve går sönder direkt. Vi får lira med Laleggia till årsskiftet. Visserligen så kanske Laggeia hade blivit en top center i ligan?
Getögat ikväll tillägnas Brodda vs Fjällräven, samt se om Hävelid håller nollan i derbyt!