Jag är inget fan av Mantas, tycker att han är ojämn och sämst när det gäller. Men i det prekära läge vi är i så kan han vara en lösning. Han har inget förhandlingsläge att tala om. Kontraktslös i oktober, då är man inte het på marknaden. Varför inte erbjuda ett try-out-kontrakt. Skriv absolut inte ett kontrakt över nästa säsong, då riskerar vi att sitta i samma skit igen.GULD skrev: ↑2025-10-17 10:39:30Fler som tycker så
https://hockeysverige.se/kronikor/robin ... s-armalis/
MEN
Absolut inget kontrakt som är längre än Säsongen ut
1+1 så man kan utvärdera eft säsong OMhan inte går med på ett 4 månaders kontakt f o m Dec
Någon som har uppgifter om vad han fick betalt förra
Säsongen
Mantas är 1år yngre än Hellberg
Mantas lön förra året 872 000 kr
Vi betalar Hävelid 64 250 kr/m
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Till nästa säsong är mitt drömnamn Filip Larsson. Djurgårdare sedan juniortiden. Riktigt fin spelstil, mjuk, tät och följsam. Får han ingen fortsättning ”over there” hade han varit perfekt. Vi får inte spara pengar på målvaktssidan. Vi måste ha två stabila alternativ. Och sedan behöver vi en ny målvaktstränare.
Silly Season 2025/26
Väntat med Ragge, får se om vi nu gör ett direkt byte mot Oliver!
Det vore lite sexigt även om det kommer kosta en del.

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Tror dock inte vi kommer ha två toppavlönade målvakter som båda förväntar sig vara etta.rikkard skrev: ↑2025-10-17 12:22:16 Till nästa säsong är mitt drömnamn Filip Larsson. Djurgårdare sedan juniortiden. Riktigt fin spelstil, mjuk, tät och följsam. Får han ingen fortsättning ”over there” hade han varit perfekt. Vi får inte spara pengar på målvaktssidan. Vi måste ha två stabila alternativ. Och sedan behöver vi en ny målvaktstränare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Vi hade väl en back "för mycket" efter vi signat Holm? Men om man kan hitta en ny klubb för Pulli öppnas det en plats och lite mer utrymme i lönebudgeten.
Silly Season 2025/26
Sant, tar gärna den trade:n även om jag tror Pulli kommer växa in in SHL rollen med lite tid så är ju Oliver en hel värld bättre.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2025/26
Brodin har ingen hög lön, ca 140K bara, väl investerade pengar …Osten östlund skrev: ↑2025-10-17 11:23:42Vad ligger Broddas lön på?
Fan han får köra en fejk skada, om han vill vara kvar ( Försäkringkassan tar kostnaden)? Så vi kan lägga dom pengarna på slips. Timrå har ju hållit på i flera år, "så vi kan ju köra en grej".
Silly Season 2025/26
Enligt uppgifter till Hockeynews har Kylington och Djurgården kommit överens, och han kommer göra comeback i SHL. Backen, som de senaste säsongerna tillhört Calgary Flames i NHL, väntas ansluta till laget inom kort och blir en tung förstärkning i jakten på en topplacering.
ojojoj klocka idag då!
In med en målvakt också så är Wikegård goated
Silly Season 2025/26
Samma här. Trodde Pulli skulle komma in och vara defensivt robust, stor & starkt och spela enkelt. Tyvärr är det inte mycket där som infriats - än. Nu känns det som Blixt skulle kunna fylla den rollen till betydligt lägre peng och samtidigt öppna en plats för Kylington.captcash skrev: ↑2025-10-17 15:06:37Sant, tar gärna den trade:n även om jag tror Pulli kommer växa in in SHL rollen med lite tid så är ju Oliver en hel värld bättre.
Sett till underliggande siffror har vi överpresterat i antalet poäng och jag är fortsatt nervös för när verkligheten kommer ikapp om vi inte agerar när tillfälle ges. Kylington och Mantas verkar finnas tillgängliga, har vi verkligen råd att bomma dessa?
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
The DIF ONE
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Ärligt talat har vi varit rätt dåliga i samtliga matcher men vi har haft en otrolig tur/effektivitet samt en bra målvakt. När Hugo har stått tycker jag vi visat vår egentliga nivå snarare än att han är den stora akilleshälen, om ni förstår hur jag resonerar.
Till min poäng så har ju backsidan varit den största anledningen till att vi har varit svaga, som många oroade sig inför, och där tror jag Kylington kommer vara enormt viktig om han kommer upp i nivå.
Till min poäng så har ju backsidan varit den största anledningen till att vi har varit svaga, som många oroade sig inför, och där tror jag Kylington kommer vara enormt viktig om han kommer upp i nivå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Såja wiken!!!
-
Silly Season 2025/26
Fint! Lär väll Pulli försvinna inom kort?GULD skrev: ↑2025-10-17 15:31:29 Kylington klar !
https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... djurgarden
Silly Season 2025/26
Gillar verkligen värvningen av kylington, men bara det inte kommer på bekostnad av en ny andre slips, kylington är en grym offensiv spelare men inte direkt extra trygghet bakåt. Kommer det en till målvakt så är denna värvningen grym!!