Silly Season 2025/26
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Olof Lindbom har kontrakt fram till 1dec Karlskoga
Och har grymma % räddningar är 188cm 25år
Släpper väldigt få returer ldessutom uppfödd i DIF hjärta för klubben
Men är övertygad om att Karlskoga vill förlänga om dom får ihop det ekonomiskt
https://www.kt-kuriren.se/2025/10/08/ol ... una-8afea/
Inte nöjd med hur Musse sköter målvaktsfrågan heller
Saknar Öhman som dessutom inte värkar ha nått att göra
https://www.eliteprospects.com/staff/5047/jan-ohman
The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Det är inte många målvakter som haft en positiv utveckling hos oss under längre period (bortsett från råtalangen Lindbom). Vi går från den ena halvdana målvaktstränaren till den andra. Nuvarande målvaktstränare har jag absolut inget förtroende för överhuvudtaget. Den utveckling Reideborn hade under Öhmans ledning var imponerande. Han utvecklade sitt målvaktsspel, ändrade på detaljer, blev tryggare och gick ifrån att vara bespottad, till att vara en stark bidragande orsak till att vi nådde final.GULD skrev: ↑2025-10-17 02:14:07 Olof Lindbom har kontrakt fram till 1dec Karlskoga
Jag lider med Hävelid. Den här uppgiften är över hans förmåga, hans känns otrygg och utlämnad. För svåra utmaningar växer man inte av, utan bryts ner av. Det är så otroligt uppenbart att han behöver en annan miljö för att utvecklas i. Nu behöver vi hitta ett annat alternativ och till nästa säsong vill jag ha en annan målvaktstränare!
Silly Season 2025/26
Ingen som har kontaktuppgifter till Wiken och kan maila/SMSa/ringa och höra kring målvaktsproblematiken? Alltså på ett värdigt och sakligt vis. Vi supportrar bör väl få ställa frågor även om de är obekväma att svara på? Händer inget så är det nog kört. Vi har inte råd att ge bort poäng i SHL. Det handlar om överlevnad nu. Åker vi ur kommer vi aldrig ta oss upp igen. Många kontrakt som rivs då samt utgående på flertalet. Att då bygga ett nytt HA-lag med kass ekonomi vore döden för DIF Hockey...tyvärr.
Klarar vi oss kvar däremot så slipper vi de dyra kontrakten för bl.a. Brodin och Klasen och kan istället vara med och slåss om att värva klass. I det scenariot skulle det kunna bli en rolig säsong i SHL nästa år. Men vi måste hålla oss kvar!!!
Klarar vi oss kvar däremot så slipper vi de dyra kontrakten för bl.a. Brodin och Klasen och kan istället vara med och slåss om att värva klass. I det scenariot skulle det kunna bli en rolig säsong i SHL nästa år. Men vi måste hålla oss kvar!!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Silly Season 2025/26
Tror inte vi behöver maila dom ser problemet också, sen vad dom gör åt saken är en annan sak. Finns nog en del diskussioner hur dom ska göra inte jätte lätt att göra sig av med spelare och plocka in nya det kostar en hel del pengar.DIF#1 skrev: ↑2025-10-17 07:49:22 Ingen som har kontaktuppgifter till Wiken och kan maila/SMSa/ringa och höra kring målvaktsproblematiken? Alltså på ett värdigt och sakligt vis. Vi supportrar bör väl få ställa frågor även om de är obekväma att svara på? Händer inget så är det nog kört. Vi har inte råd att ge bort poäng i SHL. Det handlar om överlevnad nu. Åker vi ur kommer vi aldrig ta oss upp igen. Många kontrakt som rivs då samt utgående på flertalet. Att då bygga ett nytt HA-lag med kass ekonomi vore döden för DIF Hockey...tyvärr.
-
Silly Season 2025/26
Som ngn skrev i en annan tråd. Så ska vi gå för Mantas? Så sitter han i en bra situation. Vill förmodligen ha ett längre kontrakt, börjar bli till åren. Så förmodligen blir det ngt annat namn?
Hävelid behöver lånas ut nu. Blir han en topp slips framöver, så kanon! Finns absolut inget personligt mot honom. Handlar enbart om att DIF ska ha en ärlig chans att vinna varje match!
Kortsiktigt så bara hoppas att Hellberg är frisk idag.
Hävelid behöver lånas ut nu. Blir han en topp slips framöver, så kanon! Finns absolut inget personligt mot honom. Handlar enbart om att DIF ska ha en ärlig chans att vinna varje match!
Kortsiktigt så bara hoppas att Hellberg är frisk idag.
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
När vi åkte ner i HA förra gången (var det 2013?) så sas det att vi går från en omsättning på 100 MSEK till 50 i HA. Nu pratar Wikegård om att vi måste upp till 200 MSEK om vi ska utmana om guldet. Minns jag rätt att vi nu ligger på drygt 100 MSEK (120?). Då skulle det inte hänt så mycket på drygt tio år i pengafrågan för oss. Det är inte sunt. Man får ju ett helt annat lag för 200 än 120 MSEK. Allt går ju inte till spelarlöner såklart, men 66 % upp på nuvarande löner ger ett helt annat lag än idag.
-
Silly Season 2025/26
Mycket intressant avsnitt, med ordförande i hockeyn.Philly Flu skrev: ↑2025-10-17 08:03:01 När vi åkte ner i HA förra gången (var det 2013?) så sas det att vi går från en omsättning på 100 MSEK till 50 i HA. Nu pratar Wikegård om att vi måste upp till 200 MSEK om vi ska utmana om guldet. Minns jag rätt att vi nu ligger på drygt 100 MSEK (120?). Då skulle det inte hänt så mycket på drygt tio år i pengafrågan för oss. Det är inte sunt. Man får ju ett helt annat lag för 200 än 120 MSEK. Allt går ju inte till spelarlöner såklart, men 66 % upp på nuvarande löner ger ett helt annat lag än idag.
https://spotify.link/oscWQ4c7wXb
- -daniel-
Silly Season 2025/26
Om det där stämmer så måste vi också titta på inflationen som under de här 10 åren stundtals varit kraftig. Så jag skulle tippa på att 100 MSEK 2015 i sig är värt i runda slängar 30-40% mindre 2025, vilket naturligtvis är ett rejält jäkla tapp i förhållande till andra klubbar om de nu ökat sin omsättning i förhållande till KPI.Philly Flu skrev: ↑2025-10-17 08:03:01 När vi åkte ner i HA förra gången (var det 2013?) så sas det att vi går från en omsättning på 100 MSEK till 50 i HA. Nu pratar Wikegård om att vi måste upp till 200 MSEK om vi ska utmana om guldet. Minns jag rätt att vi nu ligger på drygt 100 MSEK (120?). Då skulle det inte hänt så mycket på drygt tio år i pengafrågan för oss. Det är inte sunt. Man får ju ett helt annat lag för 200 än 120 MSEK. Allt går ju inte till spelarlöner såklart, men 66 % upp på nuvarande löner ger ett helt annat lag än idag.
Jag tror dock kanske att vi slimmat vår organisation lite men det känns ändå som vi inte riktigt hänger med.
Dock har jag för mig jag läst att om man enkom tittar på spelarbudget så har vi den här säsongen absolut inte en budget för bottenskiktet i SHL utan någonstans i mitten. Någon som sitter inne på aktuella trovärdiga siffror här?
-
Silly Season 2025/26
Andreslipsfrågan måste lösas så snart som möjligt och av eventuella förstärkningar så borde en ny tvåa vara högsta prio
Silly Season 2025/26
Ragge klar för Finland som förväntat. Lycka till!
Nu vill vi ha Mantas in till helgen. Jobba Wiken!
Nu vill vi ha Mantas in till helgen. Jobba Wiken!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Fler som tycker så
https://hockeysverige.se/kronikor/robin ... s-armalis/
MEN
Absolut inget kontrakt som är längre än Säsongen ut
1+1 så man kan utvärdera eft säsong OMhan inte går med på ett 4 månaders kontakt f o m Dec
Någon som har uppgifter om vad han fick betalt förra
Säsongen
Mantas är 1år yngre än Hellberg
Mantas lön förra året 872 000 kr
Vi betalar Hävelid 64 250 kr/m
The DIF ONE
-
Silly Season 2025/26
.rikkard skrev: ↑2025-10-17 04:55:46Det är inte många målvakter som haft en positiv utveckling hos oss under längre period (bortsett från råtalangen Lindbom). Vi går från den ena halvdana målvaktstränaren till den andra. Nuvarande målvaktstränare har jag absolut inget förtroende för överhuvudtaget. Den utveckling Reideborn hade under Öhmans ledning var imponerande. Han utvecklade sitt målvaktsspel, ändrade på detaljer, blev tryggare och gick ifrån att vara bespottad, till att vara en stark bidragande orsak till att vi nådde final.GULD skrev: ↑2025-10-17 02:14:07 Olof Lindbom har kontrakt fram till 1dec Karlskoga
Jag lider med Hävelid. Den här uppgiften är över hans förmåga, hans känns otrygg och utlämnad. För svåra utmaningar växer man inte av, utan bryts ner av. Det är så otroligt uppenbart att han behöver en annan miljö för att utvecklas i. Nu behöver vi hitta ett annat alternativ och till nästa säsong vill jag ha en annan målvaktstränare!
Ja, det ska tilläggas att inget lag ens ville röra Reideborn, och Djurgården var i princip det enda laget som visade intresse – mest för att Janne såg något i Adam. Samma sak hände för ungefär tio år sedan med Mantas. Tyvärr har Janne slutat coacha sedan runt fem år tillbaka.
Silly Season 2025/26
Mest för att Jocke inte ville göra någon ordentlig scouting utan bara värvade första enklaste.wardo skrev: ↑2025-10-17 11:35:08.rikkard skrev: ↑2025-10-17 04:55:46Det är inte många målvakter som haft en positiv utveckling hos oss under längre period (bortsett från råtalangen Lindbom). Vi går från den ena halvdana målvaktstränaren till den andra. Nuvarande målvaktstränare har jag absolut inget förtroende för överhuvudtaget. Den utveckling Reideborn hade under Öhmans ledning var imponerande. Han utvecklade sitt målvaktsspel, ändrade på detaljer, blev tryggare och gick ifrån att vara bespottad, till att vara en stark bidragande orsak till att vi nådde final.GULD skrev: ↑2025-10-17 02:14:07 Olof Lindbom har kontrakt fram till 1dec Karlskoga
Ja, det ska tilläggas att inget lag ens ville röra Reideborn, och Djurgården var i princip det enda laget som visade intresse – mest för att Janne såg något i Adam. Samma sak hände för ungefär tio år sedan med Mantas. Tyvärr har Janne slutat coacha sedan runt fem år tillbaka.
Förövrigt har ingen målvakt leverat under Andreasson i DIF, trots att vi har "hans gubbar" i truppen. Bör hänga löst.
Avgå Jocke.