MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008

Inlägg av pekka21 »

odburt skrev:Niklas Andersson har gjort för många dåliga matcher nu.

Jag såg honom mot Helsingfors - bedrövlig, mot Färjestad - usel, mot Modo nu - en grym belastning för alla medspelare på isen. De andra matcherna jag sett med honom mot Luleå och även på försäsongen har han förstört PP med kladdande och duttande på blålinjen och spelat klent och framförallt ett himla dåligt markeingsspel.

Han håller inte i elitserien och det är dags att vi skickar honom till allsvenskan, Danmark eller Österrike där han platsar.

Allt är Andersson´s fel...

Tror jag ahr skrivit 3-4 ggr att värvningen av Andersson måste ses på lång sikt, ge honom lite tid så kommer han att växa in i elitseriekostymen det är jag övertygad om.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Att klaga på Ridderwall är bara patetiskt, han är riktigt bra. Han kan inte spela skit bra jämt.
Annars så var det utvisningarna som sänkte DIF i dagens match. man tog åt h*lvete för många onödiga utvisningar idag.

Dessutom så spelade backarna som jag vet inte vad. Är det någon som ska få godkänt så är det väl som vanligt Ragnarsson, resten vet jag inte vad de höll på med, inte spelade dom hockey i alla fall.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Japp, idag märks det att DIF är kort om folk samtidigt som Printz gör en riktigt dålig match, riktigt dålig.
Niklas Andersson har däremot inte gjort något bra sedan han kom till DIF.
DIF behöver få tillbaka spelare nu, på Tisdag sluter vi upp och ger DIF extra med energi.

Dick & Ragge bäst i ett svagt DIF.
Senast redigerad av Caveman den 2008-09-27 17:34:04, redigerad totalt 1 gånger.
vickan23

Inlägg av vickan23 »

ja vad kan man säga lite halv taskigt. ingenting funkade riktigt :? men vi får ta ny tag tills på tis när säcken kmr på besök.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Extremt svagt försvarspel i denna match. Kontinen är bedrövlig och Andersson nästan ännu värre. Det är bara att inse att vi har en exeptionellt svag backuppsättning i dagsläget. Hoppas Pettersson x 2 kommer tillbaka snart, att Ridderwall / Weslau kommer upp några snäpp och att Montén lyckas få in linjerna i spelet, annars kommer detta att bli en riktigt tung vinter.

Många spelare har mycket kvar att bevisa. Anger, Tim Eriksson, Eklund m.fl. ser riktigt bleka ut.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det här kändes som en förbannat onödig förlust. Efter 2-2 i andra perioden så MÅSTE man kunna hantera situationen och spela en aning mer disciplinerat. Kändes verkligen som vi hade matchen i egna händer vid den tidpunkten...

Märkte att det inte alls var något bra Go i grabbarna i 3:e (efter MoDo's 2 skitmål i slutet på andra), men när det väl blev 3-5 så tändes det till igen. Dick var riktigt grym i 3:e och kunde själv sett till att vi var med i matchen på riktigt igen. Tyckte dock att det var ett helt åt helskotta fel beslut att plocka ut Riddarn när vi hade fem-mot-tre, hade väl varit bättre att ge det ett ärligt försök till och plocka ut honom om det varit resultatlöst när MoDo's 4:e gubbe hade kommit in...? Samma misstag begicks i våras också i någon av kvartarna mot Linköping (kan herrar Montén / Johansson legat bakom det beslutet då också?). Usel coaching om jag får säga mitt.

Annars var väl matchen so-so... vad i helvete händer i egna zonen i första perioden? Printz, snälla...Snälla...SNälla...SNÄLla....SNÄLLa....SNÄLLLLLLLA sluta dräll med pucken. Spela det spel du kan; dvs fysiskt tufft och resolut och städa framför kassen. Gör inga jävla idiotindianare i egen zon och försök definitivt inte att dribbla eller något mer avancerat. Har sagt det förut men tål att upprepas: Du behärskar inte den typen av hockeyn.

Skall man gnälla på någon mer så är det ju Konttinen... ser ut som en yr höna som inte riktigt vet vad han ska göra.

Nä fy fan, nu krävs det uppryckning mot Saik på tisdag, annars kan det här börja se jobbigt ut hastigt och (o)lustigt.
Senast redigerad av -daniel- den 2008-09-27 17:43:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Varför tar man ut målvakten när det är 3 min kvar och har 5 mot 3 , särskilt när vi hade det trycket på dom som vi hade

Deilert och Uhrbom ska absolut inte ha så mycket istid som dom hade i 1:a perioden det blev panik hela tiden , dom borde bara vara inne som avlastning då och då de är inte redo för elitserien ännu

Nej vi måste börja få tillbaka våra ordinarie spelare illa kvickt detta håller inte

Riktigt roligt är ändå att se Dick vara så jävla bra som han var idag han kommer bli något riktigt stort
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Är lite sorgligt att se Dif ge bort matchen i andra perioden. Kunde vart Djugårn som gått fram till 2 - 4. Känns lite tungt med alla skador som plågar laget. Med några spelare tillbaka så tror jag det vänder. Känns som att vi två matcher i rad tappat matchen i 2 perioden.

Nu jäklar vill jag se ett supertaggat Djugårn på hovet på tisdag, upp till bevis nu guys...
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Kvalar DIF i år, det är frågan. Släppt in 11 mål på två matcher.
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Jag håller med föregående talare. Varför plocka "Riddarn" när man redan är fem mot tre. Varför inte vänta och försöka sätta en puck, och sedan plocka Ridderwall i hopp om ett till mål?
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Ingen vidare match ikväll vad jag hört, både via radion och polare som sett på TV. Mycket onödiga utvisningar. Ska bli kul att höra vad Johansson / Montén har att säga i intervju senare. Radiosportens kommentator tyckte Konttinen spelade bra, vad såg han som inte ni andra såg? :|

Känns tungt ikväll, men vi får sikta på tisdagens match!!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
arunja

Inlägg av arunja »

Det var oerhört odiciplinerad av Eklund i andra. Sen kan man kräva ett mål i fem mot tre. Vi måste vara bättre på att ta vara på PP. Annars kan man ju säga att mitzonen var ett stort skämt och enligt mig stor anledning till förlusten. Konti gjorde inte en bra match, men var långt i från ensam om det. Stöd på tisdag. HELA matchen. Så går de vägen
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev: Niklas Andersson har däremot inte gjort något bra sedan han kom till DIF
Dagens underdrift, tycker nästan lite synd om killen

Printz ja, han tacklas ibland....men sen då.

Det som startade så hoppfullt, kan bli en tuff resa tills Pettersson x2 + Schneider ansluter.
Saik känns som en ganska så viktig hemmamatch, hoppas alla fattar det & släpar sina tunga rumpor mot Hovet på Tisdag

Men men, MoDo & Luleå borta har nästan alltid oavsett DIF:s slagstyrka betytt smisk där bak
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev: Niklas Andersson har däremot inte gjort något bra sedan han kom till DIF
Dagens underdrift, tycker nästan lite synd om killen

Printz ja, han tacklas ibland....men sen då.

Det som startade så hoppfullt, kan bli en tuff resa tills Pettersson x2 + Schneider ansluter.
Saik känns som en ganska så viktig hemmamatch, hoppas alla fattar det & släpar sina tunga rumpor mot Hovet på Tisdag

Men men, MoDo & Luleå borta har nästan alltid oavsett DIF:s slagstyrka betytt smisk där bak
Jag säger det igen, Printz var kass idag, men i matcherna innan har han varit grymt bra och då menar jag förutom hans fysiska spel. Timmy provade väl ut ett skydd idag, Oscar Eklund är väl 2 veckor från match. Schneider bara längtar vi efter.
Själv så hade jag kalkylerat med förlust i Ö-vik (som vanligt) men sättet vi förlorade på var inte roligt. Det finns några matcher som alltid är "svåra" för DIF, MoDo, Luleå & Frölunda på bortais...
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Djurgårns backbestånd börjar ge mig gråa hår. Ärligt talat känns det toktunnt runt "Riddarn" och vi släpper till luckor som bara inte får ske

Konstigt, konstigt att det skall vara så svårt att få fram en riktig sann hockeyfrälst SPONSOR med ett riktigt Djurgårdshjärta utöver Anschuts som kan bidra till ytterligare en backtalang :(
Skriv svar