MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008
MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008
Chat
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Köp bortakortet så kan du se samtliga bortamatcher på Canal+ Web-TV.
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Köp bortakortet så kan du se samtliga bortamatcher på Canal+ Web-TV.
Re: MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008
Matchstart: 16:00
Hur många är det som åker upp till ö-vik? blir man ensam?
- Remy Lebeau
Tycker det ska bli väldigt intressant att se Danielsson tillsammans med Tim och Honken. Danielsson är en måltjuv, och det finns stor potential i honom. Känns skönt att Dick är tillbaka, han kan även han göra det oväntade. Lite synd att Figren ännu inte är spelklar dock.
Med tanke på spelet mot Färjestad är jag försiktigt optimistisk inför matchen. Bara vi håller koll på Zucarello så är mycket vunnet. Han är den spelaren som imponerat mest av dom matcherna med Modo som jag sett.
Tips: 1-3 till oss. Sista i öppet mål.
Danielsson
Dick
Tim
Med tanke på spelet mot Färjestad är jag försiktigt optimistisk inför matchen. Bara vi håller koll på Zucarello så är mycket vunnet. Han är den spelaren som imponerat mest av dom matcherna med Modo som jag sett.
Tips: 1-3 till oss. Sista i öppet mål.
Danielsson
Dick
Tim
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att Danielsson går in med Tim och Honken bör innebära att Linkan inte spelar...
Sjunger avgå Johnny...
Tyvärr blir det tufft där uppe. Modo är bra hemma, och spelar vi som gjorde i andra och tredje nu senast mot fbk så blir det kvalserien i vår. måste upp några snäpp dock väldigt bra första period av DIF, som kanske borde gjort något mål mer än 2.
Glöm fbk och kriga helvete i o-vik!
Glöm fbk och kriga helvete i o-vik!
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Börjar bli ruskigt sugen på en vinst igen nu, det smakar liksom lite bättre än den något beska eftersmaken som matchen igår kväll ändå gav.
Kommer bli grymt intressant imorgon. Vi torskade förvisso men trots att det rann iväg lite i slutet så känns det som vi föll med med äran i behåll. Hörde däremot att Modo spelade ganska tamt i ÖT-förlusten mot Frölunda.
Det ska dock tilläggas att vi inte vunnit uppe i Ö-vik sen lockouten 2004...
Kolla på laguppställningarna...
http://www.difhockey.se/match.php?id=1566
Det ska dock tilläggas att vi inte vunnit uppe i Ö-vik sen lockouten 2004...
Kolla på laguppställningarna...
http://www.difhockey.se/match.php?id=1566
Lycka är att vara djurgårdare
Svartbladet tippar 4,5-1 till modo. Får hoppas att det inte blir såna siffror, tror inte att dif släpper 5 kassar borta. Inte om man har samma fina bortaspel som förra säsongen i alla fall.
Född till sportchef.
-
- Säsongskort: Ja
Jag tycker Montén å Micke resonerar fel. Problemet är att man aldrig kommer få igång Anger. Tycker det är trist att skriva negativt om spelare, men Anger håller inte måttet enligt min mening.
Hur som helst, det kommer inte bli 5-1 till MoDo som Svartvadet förutspår, DIF:s laguppställning är rena rama bortamaterialet. Vi kommer få se liknande takter som ifjol, dvs mycket bra resultat borta, något sämre hemma. Framförallt forwardsbesättningen är rakt igenom tämligen skicklig defensivt sett, därför passar bortaspel synnerligen bra, då man kan spela kompakt och kontra. Att föra spelet och vara konstruktiv ala CCCP i anfallszon är inte DIF:s meldodi, bortsett om man toppar med Linkan Josefsson Å Dick...
Nyckeln är som vanligt att inte stöta för högt, hålla laget kort, göra mittzon kompakt, sen kör man en vändning å hugger som en kobra.
2-3 är mitt tips.
Hur som helst, det kommer inte bli 5-1 till MoDo som Svartvadet förutspår, DIF:s laguppställning är rena rama bortamaterialet. Vi kommer få se liknande takter som ifjol, dvs mycket bra resultat borta, något sämre hemma. Framförallt forwardsbesättningen är rakt igenom tämligen skicklig defensivt sett, därför passar bortaspel synnerligen bra, då man kan spela kompakt och kontra. Att föra spelet och vara konstruktiv ala CCCP i anfallszon är inte DIF:s meldodi, bortsett om man toppar med Linkan Josefsson Å Dick...
Nyckeln är som vanligt att inte stöta för högt, hålla laget kort, göra mittzon kompakt, sen kör man en vändning å hugger som en kobra.
2-3 är mitt tips.
Jag hoppas på vinst idag eller i alla fall ett oavgjort resultat. Men DIF kommer att få det svårt, det är inte bara att åka upp till Ö-vik och plocka tre poäng. Det borde vi djurgårdare veta om några... Inte en vinst där sedan november 2004 och jag tror tyvärr att den negativa trenden kommer att bli längre.
Sedan att Micke och Montén vaskar lite i kedjorna tycker jag bara är bra. Anser man att man inte fått ut allt ur Danielsson och Anger så bör man givetvis prova på något nytt, så jag tycker dom gör helt rätt. Men som sagt idag kommer DIF få det riktigt tufft.
Sedan att Micke och Montén vaskar lite i kedjorna tycker jag bara är bra. Anser man att man inte fått ut allt ur Danielsson och Anger så bör man givetvis prova på något nytt, så jag tycker dom gör helt rätt. Men som sagt idag kommer DIF få det riktigt tufft.
23:10 DIF Mål 2-1 Henrik Eriksson (Carl Gustafsson, Tero Konttinen) EQ
30:43 DIF Mål 2-2 Kristofer Ottosson (Christian Eklund) EQ
30:43 DIF Mål 2-2 Kristofer Ottosson (Christian Eklund) EQ
Niklas Andersson har gjort för många dåliga matcher nu.
Jag såg honom mot Helsingfors - bedrövlig, mot Färjestad - usel, mot Modo nu - en grym belastning för alla medspelare på isen. De andra matcherna jag sett med honom mot Luleå och även på försäsongen har han förstört PP med kladdande och duttande på blålinjen och spelat klent och framförallt ett himla dåligt markeingsspel.
Han håller inte i elitserien och det är dags att vi skickar honom till allsvenskan, Danmark eller Österrike där han platsar.
Jag såg honom mot Helsingfors - bedrövlig, mot Färjestad - usel, mot Modo nu - en grym belastning för alla medspelare på isen. De andra matcherna jag sett med honom mot Luleå och även på försäsongen har han förstört PP med kladdande och duttande på blålinjen och spelat klent och framförallt ett himla dåligt markeingsspel.
Han håller inte i elitserien och det är dags att vi skickar honom till allsvenskan, Danmark eller Österrike där han platsar.
Definitivt en uppryckning i den andra perioden. Synd bara att man drar på sig onödiga utvisningar. Printz utvisning var ju skandal, vad hade han för anledning att slasha Wernblom i knävecket? Illa!
Backuppställningen är ett skämt. Uhrbom, Printz, Andersson m.fl. är hästlängder från elitserieklass idag. Ridderwall också tyvärr