Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Fragglepot

Inlägg av Fragglepot »

Janzoo skrev: 2025-09-28 23:25:20 Har försökt ignorera matchen mot Frölunda och var på plats när mordet skedde, så missade alla TV-grejer. Ser nu i efterhand en längre highlight från matchen, där RO blir intervjuad. Började gråta, och fy fan vad hemskt behandlad han blev hos oss. Mår lite bra över att han nu har det så bra, men mår jävligt dåligt över att han nog aldrig kommer vilja sätta sin fot hos oss.

På det så tog han oss till final ett år där vi nog som bäst hörde hemma en bra bit utanför slutspelet. Jag var nästan arg att vi tog oss till final mot Frölunda då. Minns hur vi satt flera DIF-supportrar och drack öl med Frölundafans efter att de vunnit guld, för att vi inte kunde hitta någon som helst hets mot dem. I det glömde man också bort magin som RO hade skapat. På det så kan jag inte se hans ansikte och inte tänka DIF. Det svider att han står i Frölundas bås, nu när vi möter dem. Sorgligt.

Edit: han har ju också bästa läget någonsin att igen säga att han skiter i supportrarna, men ändå få pluspoäng i det, för att han i en extrem våldtäkt rövknullade laget som satt honom där han här
För egen del har jag bara positiva känslor angående RO. Och hans facit efter att ha lämnat oss, för bättre skötta föreningar, talar för sig själv.
Vi hade säkert klarat oss utanför kval om han hade varit kvar den där jävla katastrofsäsongen. Med en naturlig ledare, typ Krüger eller Josef, som kapten så hade vi kanske till och med armbågat oss upp på en 10-plats.

Oavsett vad, det har ett helt sjukt drev mot honom på slutet. ”Tintin” som han så skämtsamt kallades.
Som du säger är det märkligt hur kort minnet är då vi hade kommit tvåa i serien, samt final under hans ledning.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Patric Hörnqvist slutar i landslaget. Vill Wikegård ha in honom i organisationen? Känns som han skulle kunna bli sportchef på sikt. Var förövrigt på Hovet i lördags.
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av klintan85 »

Osten östlund skrev: 2025-09-29 12:35:52 Patric Hörnqvist slutar i landslaget. Vill Wikegård ha in honom i organisationen? Känns som han skulle kunna bli sportchef på sikt. Var förövrigt på Hovet i lördags.
Känns mer som han kommer fortsätta som en scout som många gamla nhl spelare är.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Praetori

Inlägg av Praetori »

Det är på tok för långt mellan matcherna för min smak. Nu har man ju jobbat upp suget. Fann mig tittandes på MoDo Almtuna igår. Misär! Tur det är fotboll idag annars hade man ju gått upp i limningen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2025-09-29 14:14:09 Det är på tok för långt mellan matcherna för min smak. Nu har man ju jobbat upp suget. Fann mig tittandes på MoDo Almtuna igår. Misär! Tur det är fotboll idag annars hade man ju gått upp i limningen.
Yes, Misär är ordet :D .
A-tuna hade typ 2-3st 5-3 lägen utan att skapa något vettigt, ändå hade MoDo uppenbara problem :lol:.

Njuter av SHL (oavsett ovälkommet uppfostringsmisk med 2-11) 8)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

"Har varken ett tränar öga, eller är opartisk".

Jävligt starkt att vi vunnit matcher. Men som nu senast 35-21 i skott till Timrå. Tycker inte vi har varit bäst någon match, spelmässigt. PP har sett bra ut!
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Lite fascinerande ändå att Frölunda gjorde typ lika många mål mot oss som Örebro, Linköping och HV71 har gjort totalt på sina inledande sex matcher. Och alla tre lagen har sämre målskillnad trots våra 2-11 och 0-4.

De får gärna fortsätta hacka så bygger vi buffert nedåt.
It's easier to be an asshole to words than to people
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2025-09-29 15:50:50 "Har varken ett tränar öga, eller är opartisk".

Jävligt starkt att vi vunnit matcher. Men som nu senast 35-21 i skott till Timrå. Tycker inte vi har varit bäst någon match, spelmässigt. PP har sett bra ut!
Känslan är att alla andra lag har haft bättre grundspel/passningsspel. Det vi vunnit på är ett grymt jobb att inte släppa till farliga lägen samt att vi varit riktigt effektiva. Samt att alla bidrar med poäng. Både Pulli och Jeppe ligger ju topp i poängligan och där Jeppe leder antal mål (hade jag aldrig sagt innan säsongen).
In Wikegård we trust!
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

Krüger är med till Örebro med sin trunk, syns på Difs story på Instagram i alla fall.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Har nån grävt i underliggande statistik från våra inledande matcher? Kan inte riktigt skaka av mig känslan att vi är humlan som lyckats ta skapligt med poäng när vi kanske inte förtjänat det.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

supreme skrev: 2025-10-01 08:23:15 Har nån grävt i underliggande statistik från våra inledande matcher? Kan inte riktigt skaka av mig känslan att vi är humlan som lyckats ta skapligt med poäng när vi kanske inte förtjänat det.
Såg någonstans att vi ligger i botten av det mesta så du har rätt
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

DIF
PP 16,77%
BP 56,52%

Växjö
PP 44,44%
BP 94,44%
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

7 relativt mediokra insatser över 60 minuter. Räddas av Hellberg och skyhög effektivitet framåt. Men man kanske får nöja sig med det som nykomling och jag klagar inte så läge poängen kommer in.

Centersidan förmodligen för tunn. Verkar inte bli många matcher med både Krüger och Josef på plan samtidigt och Salsten/Rensfeldt är i bästa fall tillräckliga för fjärde.

Petersen, Pulli, Salsten, Hävelid och Brodin klara besvikelser. Kanske Blomgren och Lindström också, iallafall små besvikelser. Hoppades på mer utveckling där.

Ylönen, Björk, Pettersson, Grewe, Snively positiva överraskningar. Resten ungefär som förväntat. Hudon lär bli bättre när kedjorna sitter och han börjar lära känna ligan.
DjurgårdareiNorrland

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

DRC skrev: 2025-10-01 12:21:12 7 relativt mediokra insatser över 60 minuter. Räddas av Hellberg och skyhög effektivitet framåt. Men man kanske får nöja sig med det som nykomling och jag klagar inte så läge poängen kommer in.

Centersidan förmodligen för tunn. Verkar inte bli många matcher med både Krüger och Josef på plan samtidigt och Salsten/Rensfeldt är i bästa fall tillräckliga för fjärde.

Petersen, Pulli, Salsten, Hävelid och Brodin klara besvikelser. Kanske Blomgren och Lindström också, iallafall små besvikelser. Hoppades på mer utveckling där.

Ylönen, Björk, Pettersson, Grewe, Snively positiva överraskningar. Resten ungefär som förväntat. Hudon lär bli bättre när kedjorna sitter och han börjar lära känna ligan.
Håller med i allt.

Säsongen är lång och någonstans så kommer turen att ta slut, så jag oroar mig för hur det kommer se ut längre fram, men jag är också väldigt nöjd med poängen för jag vet hur viktigt det är i slutändan.

Oavsett om Krüger och Josefson är med i laguppställningen samtidigt eller ej så känns den fortfarande för tunn, ärligt talat.
Vi hade behövt få in en offensivt skicklig center, gärna en toppcenter, men var hittar vi det nu ens?

Samtidigt otroligt veka framåt. Saknar tyngden och det tuffa. Allt det försvinner med Grewe.
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-10-01 12:47:38
DRC skrev: 2025-10-01 12:21:12 7 relativt mediokra insatser över 60 minuter. Räddas av Hellberg och skyhög effektivitet framåt. Men man kanske får nöja sig med det som nykomling och jag klagar inte så läge poängen kommer in.

Håller med i allt.

Säsongen är lång och någonstans så kommer turen att ta slut, så jag oroar mig för hur det kommer se ut längre fram, men jag är också väldigt nöjd med poängen för jag vet hur viktigt det är i slutändan.

Oavsett om Krüger och Josefson är med i laguppställningen samtidigt eller ej så känns den fortfarande för tunn, ärligt talat.
Vi hade behövt få in en offensivt skicklig center, gärna en toppcenter, men var hittar vi det nu ens?

Samtidigt otroligt veka framåt. Saknar tyngden och det tuffa. Allt det försvinner med Grewe.
En offensiv mellan Snively och Hudon hade behövts. Kruger är grym, men inte den offensiva spetsen vi behöver.
In Wikegård we trust!
Skriv svar