SHL 25/26 Djurgårdens IF - Timrå 27/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

kh31d4r skrev: 2025-09-27 19:35:26
Janzoo skrev: 2025-09-27 19:31:51
kh31d4r skrev: 2025-09-27 19:29:09
MarcusDaze skrev: 2025-09-27 19:25:12
captcash skrev: 2025-09-27 19:19:28 0 PP, Timrå gör en perfekt match utan ett enda misstag… AS IF!!! fuck u domarn!
Tycker ändå domarnivån hittills i matcherna är trevlig, där det mesta tillåts så länge det inte är direkt spelförstörande eller farligt. Frustrerande ibland men ändå miltals bättre än HA.
Förutom (dubbel)utvisningen så höll de ändå jämn nivå idag, men när de tar den utvisningen så blir det konstigt när de inte tar crossen åt andra hållet minuten senare.
Kollade om crosscheckingen på oss nu i efterhand och det ser mer ut som att han faller på egen hand. Är nog dunket i sargen som får oss att reagera, men är redo att säga att det faktiskt inte var någon utvisning
Jag är okej med att inte ta den, det var en liknande situation där Sissons klarade sig tidigare i matchen. Är mest att det smakar lite illa efter den andra utvisningen som de tar. Hade hellre sett att de inte tog någon av dem.
Instämmer i att det ska vara dubbelt eller inget där. Hade vi inte haft ledning hade det nog sett annorlunda ut...
BigJ

Inlägg av BigJ »

#10 skrev: 2025-09-27 19:20:00 10000000% bättre i egen zon idag
Ja största skillnaden
Simpan

Inlägg av Simpan »

Nu såg inte jag andra perioden, missade mycket pga ej hemma, men gjorde inte Lindström en av sina bättre matcher hittills? Kändes väldigt trygg i egen zon jämfört med våra tidigare matcher.
Karlander

Inlägg av Karlander »

Janzoo skrev: 2025-09-27 19:33:25 Hudon och Hellberg verkar ha hittat varandra, i och med deras koordinerade segerdans efter avblåsningen :lol:
Våra inför säsongen mest utstickande MVPs. Otroligt viktigt att Hudon får pilla in ett mål och assist idag.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Är folk helt med på att vi som nykomlingar i serien med ett nederlagstippat lag tämligen tidigt verkar ha hittat vägar att vinna och gnetar till oss poäng mot lag som legat ovanför oss i tabell och förväntningar?

Att vi till skillnad från tidigare säsonger, inklusive senaste sejouren i SHL, inte dominerar matcher och förlorar utan krigar igenom matcher där vi ligger under i överliggande statistik men ändå vinner?

Det betyder inte så mycket egentligen men det betyder EN viktig sak. Det finns en vinnarmentalitet i Djurgården som inte funnits på väldigt länge. OM/NÄR spelarmaterial och/eller lagspel/system kommer upp i nivå så finns det urkraft att tanka från som vi inte haft på ett decennium eller mer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev: 2025-09-27 19:49:18 Är folk helt med på att vi som nykomlingar i serien med ett nederlagstippat lag tämligen tidigt verkar ha hittat vägar att vinna och gnetar till oss poäng mot lag som legat ovanför oss i tabell och förväntningar?

Att vi till skillnad från tidigare säsonger, inklusive senaste sejouren i SHL, inte dominerar matcher och förlorar utan krigar igenom matcher där vi ligger under i överliggande statistik men ändå vinner?

Det betyder inte så mycket egentligen men det betyder EN viktig sak. Det finns en vinnarmentalitet i Djurgården som inte funnits på väldigt länge. OM/NÄR spelarmaterial och/eller lagspel/system kommer upp i nivå så finns det urkraft att tanka från som vi inte haft på ett decennium eller mer.
Ja, håller med dig helt.

Joel säger ungefär precis samma sak i studion, man har accepterat matchernas spelbild och utnyttjar det till 100%
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

Trots segern idag o stort HYLL till killarna så bävar man om ngt skräplag satsar på o skada Hellberg. Då kommer krisen vara här vänner. Vi måste se över målvaktssituationen. Tyvärr håller inte Hävelid i SHL..
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Praetori skrev: 2025-09-27 19:49:18 Är folk helt med på att vi som nykomlingar i serien med ett nederlagstippat lag tämligen tidigt verkar ha hittat vägar att vinna och gnetar till oss poäng mot lag som legat ovanför oss i tabell och förväntningar?

Också att vi vunnit fyra av sex matcher i en tuff inledning där vi mött fyra lag som definitivt ska tillhöra toppen. Jag tror dock att det fortfarande finns folk som förväntar sig att vi ska göra en Brynäs à la 2024/2025.

Min största besvikelse hittills är resultatet mot Frölunda. Inte för att det var den största förlusten sedan 1993, vem fan bryr sig innan vi börjar prata målskillnad, utan för att de inte kunde hålla sig till att torska med 1-5 så att mitt bet som skulle betala strax under 8 000 gick in.

Vi har bara spelat strax över en tiondel av säsongen, men vi är på rätt väg.
Klyftig
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Klyftig »

Doyle 1 skrev: 2025-09-27 19:58:00 Trots segern idag o stort HYLL till killarna så bävar man om ngt skräplag satsar på o skada Hellberg. Då kommer krisen vara här vänner. Vi måste se över målvaktssituationen. Tyvärr håller inte Hävelid i SHL..
Jag förstår vad du menar. Men ska vi alltså ta in typ Mantas framför allt annat? Framför en ny forward? En ny back?
BigJ

Inlägg av BigJ »

Simpan skrev: 2025-09-27 19:46:02 Nu såg inte jag andra perioden, missade mycket pga ej hemma, men gjorde inte Lindström en av sina bättre matcher hittills? Kändes väldigt trygg i egen zon jämfört med våra tidigare matcher.
Jo, stor förbättring, varit ganska medioker innan...
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Hade någon sagt att vi skulle ligga 4:a efter 6 omgångar, hade jag frågat hur fulla de varit. Minus den horribla "we give up" insatsen mot Fisklunda så är vi med i alla matcher. Det är dock klart att vi räddas en del av att ha SHL's bästa målis men det är fan vår tur nu att känna sig trygg där bak, jag har inte haft den känslan sen Lindbom stod.

Vi kommer INTE landa bottom 2, troligtvis bottom half men vi slipper kval, så länge grabbarna inte tummar på kämpar-andan, det är allt som behövs så löser vi denna säsongen.

Tack för 3p idag, skön lördag!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori

Inlägg av Praetori »

Doyle 1 skrev: 2025-09-27 19:58:00 Vi måste se över målvaktssituationen. Tyvärr håller inte Hävelid i SHL..
Hävelid håller för SHL. Han kan dock inte ensam bära Djurgården som vi ser ut i år i SHL. Det kan inte Hellberg heller, om vi skall vara ärliga, även om han är en mer meriterad VM-guldvinnande slips som är längre fram och bättre än en n00b som Hävelid.
För målvaktspar är just det. Ett team. Får vi en skada på någon av dem måste en tredjespade in. Det är inget unikt för Djurgården. Alla lag har samma svaghet.

Jag förstår psykologin bakom hur folk tänker. Hellberg är en snuttefilt och det skulle vara sjukt bekvämt med en ny lika bra snuttefilt medan mamma tvättar/lagar den andra. Men så funkar det inte. Det finns ingen etablerad slips att plocka in som kan agera mentalt bandage, ens från NHL. Ingenting kommer nämligen motsvara förväntningarna på Hellberg. Inte ens Hellberg själv.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

captcash skrev: 2025-09-27 20:10:12 Vi kommer INTE landa bottom 2, troligtvis bottom half men vi slipper kval, så länge grabbarna inte tummar på kämpar-andan, det är allt som behövs så löser vi denna säsongen.
Det tror inte jag heller. Men det finns lag som legat där vi ligger (och faktiskt ännu högre upp) vid novemberuppehållet som sedan åkt ur till våren. Men det ser jäkligt bra ut särskilt när vi hade två-tre lag som bara förlorar och förlorar 8)
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2025-09-27 20:15:00
captcash skrev: 2025-09-27 20:10:12 Vi kommer INTE landa bottom 2, troligtvis bottom half men vi slipper kval, så länge grabbarna inte tummar på kämpar-andan, det är allt som behövs så löser vi denna säsongen.
Det tror inte jag heller. Men det finns lag som legat där vi ligger (och faktiskt ännu högre upp) vid novemberuppehållet som sedan åkt ur till våren. Men det ser jäkligt bra ut särskilt när vi hade två-tre lag som bara förlorar och förlorar 8)
10% spelat av säsongen. Vi bör nog sitta ner i båten ja.
Men det ser onekligen inte så illa ut som det kunde gjort.
BigJ

Inlägg av BigJ »

captcash skrev: 2025-09-27 20:10:12 Hade någon sagt att vi skulle ligga 4:a efter 6 omgångar, hade jag frågat hur fulla de varit. Minus den horribla "we give up" insatsen mot Fisklunda så är vi med i alla matcher. Det är dock klart att vi räddas en del av att ha SHL's bästa målis men det är fan vår tur nu att känna sig trygg där bak, jag har inte haft den känslan sen Lindbom stod.

Vi kommer INTE landa bottom 2, troligtvis bottom half men vi slipper kval, så länge grabbarna inte tummar på kämpar-andan, det är allt som behövs så löser vi denna säsongen.

Tack för 3p idag, skön lördag!
Som sagt, SHL:a bästa målvakt, en stark offensiv bevisligen. Får vi ordning på defensiven finns goda chanser på en bra placering och de sista 2 matcherna visar tecken på en rejäl förbättring av defensiven. Kan bli bra.
Skriv svar