Jag tycker att det spelar en djäkla roll om man förlorar med 2-3 eller 2-11. Moralen sjunker som en sten, var blir man mest uppgiven.... uddamål eller stortorsk.fryppe skrev: ↑2025-09-23 22:06:57 Man ska komma ihåg också att det spelar ingen roll om vi förlorar med 2-11 eller 2-3 efter fulltid så är det enbart 3 poäng ändå. Vi fick oss en lärorik läxa att man inte kan gå in i SHL och spela på 80% och vinna som i Allsvenskan. Vi kommer lösa detta är helt säker måste börja med att sätta defensiven sen kan man gå framåt.
SHL 25/26 Djurgårdens IF - Frölunda 23/9
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Övriga spelare?Knickedick skrev: ↑2025-09-23 22:54:26Vem ska forechecka?DagUggla skrev: ↑2025-09-23 22:00:54 Känns som att vi struntar i att forechecka högt för att slippa gå bort oss och istället faller tillbaka till mittzon.
Gott så.
Om det inte vore för att vi helt går bort oss så fort vi hamnar i mittzon.
Försvarszon är bara rakt genom klappusel. Total hönsgård hela tiden.
Eklund och Blomgren ramlar ju så fort någon tittar på dom.
Vilket mörker! Mot 17… mål i baken nästan. Att gå på någon enskild spelare känns larvigt då allt kollapsade. Däremot är det nog tvunget att ändra i ledarstaben om inte defensiven tar rejäla kliv framåt. Konstigt nog såg katastrofen bitvis rätt bra ut tycker jag. Det var under den sista tredjedelen av första och andra perioden som vi verkade tappa orken och straffades. Sedan var sista perioden skamlig. Hela perioden kändes som den gamla textraden med Soundgarden: I cant get any lower/Still I feel im sinking.
Hur många gånger tappade vi en något släpande pizzakartong krypandes från blå rätt in i slottet? Tror pizzakartong nummer sju fick åtminstone fyra-fem sådana AAA-lägen....
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Var någonstans finns presskonferensen egentligen? Det var våran hemmamatch så den bör väl legat på våran hemsida. Men finns varken där, på youtube, på SHL.se eller på fisk hemsida.
Hoppade man den för den pinsamma siffran eller vad?
Hoppade man den för den pinsamma siffran eller vad?
Ja, var är presskonferensen? Har väntat på att den ska komma up.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Något som retar mig grymt efter matchen igår är den släta tredje period laget gör. Man får den publik man förtjänar heter det. Publiken gjorde verkligen avtryck trots den pinsamma underhållning som det bjöds på. Tredje perioden specifikt. Hatar när man står efter matchen o beklagar det bottenlöst usla spel man bjudit publiken på. Visa i stället att det här får inte ske men nu har vi skitit i det blå och vi lovar att vi ska ta tillbaka krigarandan. Är nu viktigt att laget verkligen ger allt de kommande matcherna. Risken finns annars att marginalpubliken sviker och vi hamnar i gnagetnivå på publiksiffror framöver. Är elitnivå vi jobbar i och finns ingen tid för gråt o offerkoftor utan ut o kriga, no mercy för att återvinna förtroendet hos fansen.
Älskar DIF-hockey men matchen igår sved så in i helvete i själen..
Älskar DIF-hockey men matchen igår sved så in i helvete i själen..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja Hellberg är en vinnarskalle men hade som resten av laget en nattsvart insats. Hoppas laget tar lärdom av detta och kommer igenDIF_Soldier skrev: ↑2025-09-23 21:54:20Att vi inte ska glömma det här, att vi måste se det för vad det är. Att de skäms.
Gillar Kimby starkt.
Det jag tar med mig, är att när Hellberg byttes ut åkte förbi bänken helt svart i ögonen och sa "Vi ger fan inte upp"
Berättade Kimby. Hellberg är bra.
Självklart var det ingen trevlig match att beskåda, och man får verkligen hoppas att det inte knäcker laget så mycket som det verkar ha knäckt majoriteten här på detta forum.
Någonting hände efter andra målet där det klassiska "rinner iväg" påbörjades. Vårat försvarsspel tycker jag kan se rörigt ut (och nu menar jag även under fjolårssäsongen) men utan att vara en expert på hockey så gör den något med motståndarlagen att dom tvingas ta skott i sämre lägen. Vi har (hade) färre avslut mot oss i farliga lägen än många andra lag. Frågan är om detta blev lusläst av Robban med sitt Frölunda eller om alla bara kollektivt hade en skitdålig dag på jobbet. Kanske en kombination av båda.
Men vi måste vara med på att vi kommer förlora matcher, vi kommer inte vara spelförande laget i majoriteten av matcherna. Men det får ju såklart inte se ut såhär, det är vi troligen alla överens om. Men detta var omgång 4, vi har tagit mer poäng än vad alla här inne hade räknat med. Vi fick en otroligt svår start på denna säsong i planeringen av matcher. Kommer vi ur denna start med en del poäng och sen kan hitta tillbaka till ett lugn och ett spelsystem där allt klaffar och alla hittar sin roll och även kanske fyller på laget på några delar så ska det kunna gå vägen detta.
Någonting hände efter andra målet där det klassiska "rinner iväg" påbörjades. Vårat försvarsspel tycker jag kan se rörigt ut (och nu menar jag även under fjolårssäsongen) men utan att vara en expert på hockey så gör den något med motståndarlagen att dom tvingas ta skott i sämre lägen. Vi har (hade) färre avslut mot oss i farliga lägen än många andra lag. Frågan är om detta blev lusläst av Robban med sitt Frölunda eller om alla bara kollektivt hade en skitdålig dag på jobbet. Kanske en kombination av båda.
Men vi måste vara med på att vi kommer förlora matcher, vi kommer inte vara spelförande laget i majoriteten av matcherna. Men det får ju såklart inte se ut såhär, det är vi troligen alla överens om. Men detta var omgång 4, vi har tagit mer poäng än vad alla här inne hade räknat med. Vi fick en otroligt svår start på denna säsong i planeringen av matcher. Kommer vi ur denna start med en del poäng och sen kan hitta tillbaka till ett lugn och ett spelsystem där allt klaffar och alla hittar sin roll och även kanske fyller på laget på några delar så ska det kunna gå vägen detta.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Förutom det totalt patetiska och obefintliga försvarsspelet, så reagerar jag på hur uddlösa vi är offensivt. Lite liknande förra året, men ännu sämre nu i och med bättre motstånd. Vi kommer inte in i de farliga ytorna och skapar lägen utan håller oss bekvämt på utsidan hela tiden. Ibland får vi snurr såklart och backskott. Men hela tiden på motståndarnas utsida i anfallen. Ingen som tar obekväma vägar in mot målet. Där känner jag också en oro faktiskt.
Igår var dock en total lag-kollaps som saknar motstycke även om första delen av första perioden är bra. Vet inte vad som händer sen...
Tillägger även att jag tycker att de flesta kör en-och-en. Det verkar vara vår enda anfallsstrategi. Inte ofta vi kommer samlade i anfall och spelar runt i anfallszonen. Möjligtvis att junis-kedjan och Hudon-JJ-Snively får till det ibland.
Igår var dock en total lag-kollaps som saknar motstycke även om första delen av första perioden är bra. Vet inte vad som händer sen...
Tillägger även att jag tycker att de flesta kör en-och-en. Det verkar vara vår enda anfallsstrategi. Inte ofta vi kommer samlade i anfall och spelar runt i anfallszonen. Möjligtvis att junis-kedjan och Hudon-JJ-Snively får till det ibland.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Varför prövade man inte från ledarsidan att göra en förändring igår? Det togs vad jag kommer ihåg ingen timeout, kedjorna var intakta och Brodin fick vad jag såg noll sekunder i speltid. Det måste väl ärligt talat åtminstone varit enkelt att bänka någon och låta Brodin få testa lyckan? (Egentligen borde väl halva laget ha bänkats)
Tyckte jag såg Brodin på isen i tredje. Enligt SHLs spelarstatistik har han dock 0 sekunders speltid, men -1 i +/-. Det måste vara rekord!DIF-DIF skrev: ↑2025-09-24 14:31:21 Varför prövade man inte från ledarsidan att göra en förändring igår? Det togs vad jag kommer ihåg ingen timeout, kedjorna var intakta och Brodin fick vad jag såg noll sekunder i speltid. Det måste väl ärligt talat åtminstone varit enkelt att bänka någon och låta Brodin få testa lyckan? (Egentligen borde väl halva laget ha bänkats)
Jodå, Kimby kände att vid 8-2 var det nog och dax för en förändring för att vända matchen, han tog sin TO där!DIF-DIF skrev: ↑2025-09-24 14:31:21 Varför prövade man inte från ledarsidan att göra en förändring igår? Det togs vad jag kommer ihåg ingen timeout, kedjorna var intakta och Brodin fick vad jag såg noll sekunder i speltid. Det måste väl ärligt talat åtminstone varit enkelt att bänka någon och låta Brodin få testa lyckan? (Egentligen borde väl halva laget ha bänkats)

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Frölunda gjorde 2-5 med typ 40sekunder kvar till periodpausen hade varit att vaska en timeout. Borde tagits vid 1-4 eller 2-6captcash skrev: ↑2025-09-24 15:11:49Jodå, Kimby kände att vid 8-2 var det nog och dax för en förändring för att vända matchen, han tog sin TO där!DIF-DIF skrev: ↑2025-09-24 14:31:21 Varför prövade man inte från ledarsidan att göra en förändring igår? Det togs vad jag kommer ihåg ingen timeout, kedjorna var intakta och Brodin fick vad jag såg noll sekunder i speltid. Det måste väl ärligt talat åtminstone varit enkelt att bänka någon och låta Brodin få testa lyckan? (Egentligen borde väl halva laget ha bänkats)Inte vid 5-2 elr något rimligt, nepp, 8-2, där kände han att det var dax att väcka laget.