SHL 25/26 Djurgårdens IF - Frölunda 23/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

Vikas skrev: 2025-09-23 21:58:02 Det som man nästan stör sig mest av är den totala avsaknaden av moral som laget visar upp ikväll. Andra lag hade blivit förbannade när det rinner iväg på det här sättet - börja smälla på motståndarna i varje byte etc.

Vi verkar ge upp fullständigt och bara accepterar det. Är det Kruger som ska behöva mana på spelarna i båset? Har vi inga andra?
Vi skulle behöva haft Thore i båset
På samma sätt som när det gick tungt mot tälje

Och Kruger på isen kombon arg Thore smart Kruger
The DIF ONE
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Man ska komma ihåg också att det spelar ingen roll om vi förlorar med 2-11 eller 2-3 efter fulltid så är det enbart 3 poäng ändå. Vi fick oss en lärorik läxa att man inte kan gå in i SHL och spela på 80% och vinna som i Allsvenskan. Vi kommer lösa detta är helt säker måste börja med att sätta defensiven sen kan man gå framåt.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

För övrigt känns Pulli som en sämre variant av Hammarlund. Kladdig, långsam och slarvig.

Det enda han har är storleken - men den används knappt.

Blir inte förvånad om han försvinner snart.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Pulli håller inte måttet. Den som vill ha ett talande exempel titta 12.00 i första perioden. Vad gör människan? Och det är bara ett i raden av totala kortslutningar i markeringsspelet. Han är överallt utom där han ska vara. Låt han vila nästa match och låt Hugo Blix få chansen. Det kan inte bli sämre.

Nog med självplågeri nu, dags att sova. Solen går upp imorgon också.
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av thelinho »

Vikas skrev: 2025-09-23 22:11:02 För övrigt känns Pulli som en sämre variant av Hammarlund. Kladdig, långsam och slarvig.

Det enda han har är storleken - men den används knappt.

Blir inte förvånad om han försvinner snart.
Ja han hamnar fel, screenar ju Hellberg på sista målet också.

Men ibland kan en spelare hamna fel några matcher. Vi får jobba med det vi har, bara hoppas att det finns en styrka i gruppen.

Första 10 är inte dåliga; dom är tom väldigt bra.
Sväva i det blå
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

DagUggla skrev: 2025-09-23 22:00:54 Känns som att vi struntar i att forechecka högt för att slippa gå bort oss och istället faller tillbaka till mittzon.

Gott så.

Om det inte vore för att vi helt går bort oss så fort vi hamnar i mittzon.

Försvarszon är bara rakt genom klappusel. Total hönsgård hela tiden.
Vem ska forechecka?
Eklund och Blomgren ramlar ju så fort någon tittar på dom.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Inlägg av Disciplinnämnden »

fryppe skrev: 2025-09-23 22:06:57 Man ska komma ihåg också att det spelar ingen roll om vi förlorar med 2-11 eller 2-3 efter fulltid så är det enbart 3 poäng ändå. Vi fick oss en lärorik läxa att man inte kan gå in i SHL och spela på 80% och vinna som i Allsvenskan. Vi kommer lösa detta är helt säker måste börja med att sätta defensiven sen kan man gå framåt.
När det drog iväg sådär så kan man nog kalla det en 4-poängs förlust då vi kan peka på denna match som huvudorsak om det hänger på målskillnad i slutänden.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jaha, så det är Pulli som ska bli hackkycklingen nu? Titta på Holms agerande, eller JPs bristande spelförståelse i mittzon, eller LaLeggias obefintliga spel i egen zon. Listan kan göras lång.

Återigen, det är inte enskilda spelare som ska bära skulden här, utan det är så mycket störrre än så. Vi har absolut ingen aning om vad vi ska göra i i lägen utan puck. Jag har följt hockey i 37 år och tror inte jag kan minnas en sämre defensiv insats (OK, Rögle i Globen var väl kanske ungefär samma nivå ...). Något måste hända med vår defensiv. Ytterst ansvariga måste ta ansvar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Rub it in ...

Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: 2025-09-24 05:56:41 Jaha, så det är Pulli som ska bli hackkycklingen nu? Titta på Holms agerande, eller JPs bristande spelförståelse i mittzon, eller LaLeggias obefintliga spel i egen zon. Listan kan göras lång.

Återigen, det är inte enskilda spelare som ska bära skulden här, utan det är så mycket störrre än så. Vi har absolut ingen aning om vad vi ska göra i i lägen utan puck. Jag har följt hockey i 37 år och tror inte jag kan minnas en sämre defensiv insats (OK, Rögle i Globen var väl kanske ungefär samma nivå ...). Något måste hända med vår defensiv. Ytterst ansvariga måste ta ansvar.
Det är väldigt enkelt att peka på en individ eller en särskild grupp i stort och skylla alla problem på just det. Enkla svar till komplexa frågor.

Igår kväll (och matchen mot Växjö) var en kollektiv kollaps vilket jag personligen aldrig sett oss prestera tidigare. Mängden farliga lägen i eget slott, odd man rushes och frilägen som vi samlat ihop på två matcher har jag inte sett någon tidigare gång. Då går det inte att peka på någon enskild individ utan det är ett gemensamt ansvar för hela gruppen med ledning.

Som att påstå att Frölunda skulle släppt in 11 igår om Pulli hade bytt sida.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Av våra 7 backar så har två spelat för DIF förra säsongen. Berg och Sissons. Och jag vet fan inte om de ens varit på isen samtidigt.
Det är ett sånt jävla underbetyg att inte kunna sätta ett ordentligt försvarsspel i egen zon över försäsongen även om varenda jävla spelare är ny.

Är det rimligt att vi får torsk av guldfavoriten Frölunda? Ja. Är det rimligt att torska med 2-11? Nej. Det är för fan inte pingis vi spelar.

Med det sagt ska vi inte bli något jävla LHC som efter 4 matcher skriker sig hesa och t.o.m Jockiboi är ute i media och vevar. Vi är bättre än så.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev: 2025-09-24 06:25:18
-daniel- skrev: 2025-09-24 05:56:41 Jaha, så det är Pulli som ska bli hackkycklingen nu? Titta på Holms agerande, eller JPs bristande spelförståelse i mittzon, eller LaLeggias obefintliga spel i egen zon. Listan kan göras lång.

Det är väldigt enkelt att peka på en individ eller en särskild grupp i stort och skylla alla problem på just det. Enkla svar till komplexa frågor.

Igår kväll (och matchen mot Växjö) var en kollektiv kollaps vilket jag personligen aldrig sett oss prestera tidigare. Mängden farliga lägen i eget slott, odd man rushes och frilägen som vi samlat ihop på två matcher har jag inte sett någon tidigare gång. Då går det inte att peka på någon enskild individ utan det är ett gemensamt ansvar för hela gruppen med ledning.

Som att påstå att Frölunda skulle släppt in 11 igår om Pulli hade bytt sida.
Ja, precis. Det är som vanligt lätt att hacka på enskilda spelare när ett kollektiv havererar, varit där själv ett antal gånger, men vid en sådan här monumental uppvisning i brist på grundförsvarsspel är det oerhört viktigt att man zoomar ut och ser till helheten. Igår hade det inte spelat någon större roll om vi hade kastat in Makar / Hughes istället för 2 valfria DIF-backar. Återigen. Det är inte enbart backar som förväntas spela hockey även utan puck. Vad gör exempelvis våra nordamerikanska forwardsförvärv i egen zon ...?

Vi har en ledartrio som ansvarar för att detta ska sitta vid den här tiden på året. Sen kan förstås detaljer behöva slipas på men här var det rent genant genomuselt.
Användarvisningsbild
Philly Flu

Inlägg av Philly Flu »

Ska man se det från den positiva sidan så fick vi en rejäl knäpp på näsan när det fortfarande återstår 48 omgångar. Djurgården är en stark grupp och vi har goda förutsättningar att få ordning på vårt spel mot SHL-motstånd. Klacken, långsidan, tränare, sportchef och spelare kommer inte vika ner sig.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Av någon konstig anledning tog inte förlusten igår så hårt på mig.

Skönt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev: 2025-09-24 08:03:41 Av någon konstig anledning tog inte förlusten igår så hårt på mig.

Skönt.
Personlig utveckling, grattis :D

Yes, på något märkligt sätt gick solen upp idag igen

Och som någon var inne på.
Det finns ju tid att rätta till detta till ett eventuellt kommande kval i vår.
Målet för 2025/26 är ju att hänga kvar i SHL, allt annat är en bonus
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar