DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Simpan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Simpan »

Användarvisningsbild
bbjs

DIF i Media

Inlägg av bbjs »

Krüger i New York Times / The Athletic från mars i år...

https://www.nytimes.com/athletic/621101 ... jurgarden/
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF i Media

Inlägg av Henkos »

Kul läsning!
Användarvisningsbild
bbjs

DIF i Media

Inlägg av bbjs »

Ja manifesterar verkligen hans storhet (om någon tvivlat..) att få en sån artikel idag i amerikansk media.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
Praetori

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Helt sinnes artikel i Expressen om Grewe. Eller inte artikeln utan snarare Grewes bild av vad andra och media har för åsikt om honom. Jag har aldrig sett honom som en spelare som går över gränsen ("psykopat") nämns i artikeln.

Jag anser snarare att han är totalt övertolkad/överdrivet analyserad eller kulturellt vantolkad.

Snarare ett symptom på problemet som Svensk hockey har. Han är inte en Tom Wilson även om Svensk hockey media nog gärna vill få det till det.

Faktiskt helt galet hur olika bild man kan ha om en hockeyspelare. Jag personligen vill se betydligt mer av Grewe takter (inklusive de insatser som han blivit justitiemördad för) inom Svensk hockey.
Det är en kulle jag är beredd att dö på.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se

DIF i Media

Inlägg av m0ng00se »

Praetori skrev: 2025-05-28 19:23:20 Helt sinnes artikel i Expressen om Grewe. Eller inte artikeln utan snarare Grewes bild av vad andra och media har för åsikt om honom. Jag har aldrig sett honom som en spelare som går över gränsen ("psykopat") nämns i artikeln.

Jag anser snarare att han är totalt övertolkad/överdrivet analyserad eller kulturellt vantolkad.

Snarare ett symptom på problemet som Svensk hockey har. Han är inte en Tom Wilson även om Svensk hockey media nog gärna vill få det till det.

Faktiskt helt galet hur olika bild man kan ha om en hockeyspelare. Jag personligen vill se betydligt mer av Grewe takter (inklusive de insatser som han blivit justitiemördad för) inom Svensk hockey.
Det är en kulle jag är beredd att dö på.
har inte läst artikeln men bilden i media är väl till stor del grundad i hur det såg ut förra sässen då han drog på sig tre matchstraff om jag inte missminner mig. Är man bara hockeyintresserad och inte djurgårdare så läser man bara vad media skriver, att han blev avstängd igen och igen. Vi som följt djuu å Grewe har sett honom gå från lite oborstad men inte direkt en ful spelare, förra sässen till fullblods hjärnkamin den här säsongen. nästan lite H.C. Andersen saga över honom:)
Användarvisningsbild
Henkos

DIF i Media

Inlägg av Henkos »

Användarvisningsbild
diftobbe89

DIF i Media

Inlägg av diftobbe89 »

Fina familjen Eklund
Spela fult
Användarvisningsbild
mårten

DIF i Media

Inlägg av mårten »

Challe tippar oss på kvalplats tillsammans med Leksand, alltid gillat karln men nu är han ute och cyklar :)

https://hockeynews.se/nyheter/challe-ha ... kvar-i-shl
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF i Media

Inlägg av Eriksson »

mårten skrev: 2025-08-09 20:00:31 Challe tippar oss på kvalplats tillsammans med Leksand, alltid gillat karln men nu är han ute och cyklar :)

Tack för länken! Det kan dock vara lite svårt att ta del av innehållet om det ligger bakom en betalvägg
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Nypovich

DIF i Media

Inlägg av Nypovich »

Eriksson skrev: 2025-08-09 21:33:27
mårten skrev: 2025-08-09 20:00:31 Challe tippar oss på kvalplats tillsammans med Leksand, alltid gillat karln men nu är han ute och cyklar :)

Tack för länken! Det kan dock vara lite svårt att ta del av innehållet om det ligger bakom en betalvägg
Säger typ ingenting… Djurgården och Leksand tippas kvala med anledning av att vi är nykomlingar. Stark målvakt men svag backsida.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
Buford

DIF i Media

Inlägg av Buford »

Nypovich skrev: 2025-08-09 22:55:21

Säger typ ingenting… Djurgården och Leksand tippas kvala med anledning av att vi är nykomlingar. Stark målvakt men svag backsida.
Dock nämner han inte vår forwardssida, lite synd då det hade varit intressant att läsa vad han tycker.
Användarvisningsbild
klintan85

DIF i Media

Inlägg av klintan85 »

Det är sjukt att man ska betala drygt 500 för att se SHL. Man får ju betala för otroligt mycket mer som man inte är intresserad av. Hade det varit så att man betalade 500 bara för DIFs matcher så man visste att allt gick till DIF var det en helt annan sak. Men nu är det inte många procent av det man betalar som går till dem. Man är ju inte jätteintresserad att bidra till konkurrenterna.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

DIF i Media

Inlägg av Jimmy Peterson »

klintan85 skrev: 2025-08-11 16:27:06 Det är sjukt att man ska betala drygt 500 för att se SHL. Man får ju betala för otroligt mycket mer som man inte är intresserad av. Hade det varit så att man betalade 500 bara för DIFs matcher så man visste att allt gick till DIF var det en helt annan sak. Men nu är det inte många procent av det man betalar som går till dem. Man är ju inte jätteintresserad att bidra till konkurrenterna.
Förstår dig och har känt samma sak när man betalar den de höga summan. Samtidigt, frågan är hur mycket som går till allt annat egentligen? Om jag förstår det rätt får klubbarna uppåt 70 miljoner kronor per säsong från SHL, vilket motsvarar 85 % av vår omsättning förra säsongen. Det här verksamhetsåret lär vi omsätta väsentligt mycket mer men det kommer likväl stå för en väsentlig del av våra intäkter. Så tänker att det ändå är rätt stora summor som går vidare till klubbarna.
Olon

DIF i Media

Inlägg av Olon »

Så svårt är det inte. Man scrollar ner till "Silly season 1 månad för 1 krona", trycker på Fortsätt, anger sina kortuppgifter och betalar en krona för en månad, och därefter kan man läsa båda den här och alla andra artiklar på Hockeynews.
Skriv svar