DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Simpan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Simpan »

Användarvisningsbild
bbjs

DIF i Media

Inlägg av bbjs »

Krüger i New York Times / The Athletic från mars i år...

https://www.nytimes.com/athletic/621101 ... jurgarden/
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF i Media

Inlägg av Henkos »

Kul läsning!
Användarvisningsbild
bbjs

DIF i Media

Inlägg av bbjs »

Ja manifesterar verkligen hans storhet (om någon tvivlat..) att få en sån artikel idag i amerikansk media.
Praetori

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Helt sinnes artikel i Expressen om Grewe. Eller inte artikeln utan snarare Grewes bild av vad andra och media har för åsikt om honom. Jag har aldrig sett honom som en spelare som går över gränsen ("psykopat") nämns i artikeln.

Jag anser snarare att han är totalt övertolkad/överdrivet analyserad eller kulturellt vantolkad.

Snarare ett symptom på problemet som Svensk hockey har. Han är inte en Tom Wilson även om Svensk hockey media nog gärna vill få det till det.

Faktiskt helt galet hur olika bild man kan ha om en hockeyspelare. Jag personligen vill se betydligt mer av Grewe takter (inklusive de insatser som han blivit justitiemördad för) inom Svensk hockey.
Det är en kulle jag är beredd att dö på.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se

DIF i Media

Inlägg av m0ng00se »

Praetori skrev: 2025-05-28 19:23:20 Helt sinnes artikel i Expressen om Grewe. Eller inte artikeln utan snarare Grewes bild av vad andra och media har för åsikt om honom. Jag har aldrig sett honom som en spelare som går över gränsen ("psykopat") nämns i artikeln.

Jag anser snarare att han är totalt övertolkad/överdrivet analyserad eller kulturellt vantolkad.

Snarare ett symptom på problemet som Svensk hockey har. Han är inte en Tom Wilson även om Svensk hockey media nog gärna vill få det till det.

Faktiskt helt galet hur olika bild man kan ha om en hockeyspelare. Jag personligen vill se betydligt mer av Grewe takter (inklusive de insatser som han blivit justitiemördad för) inom Svensk hockey.
Det är en kulle jag är beredd att dö på.
har inte läst artikeln men bilden i media är väl till stor del grundad i hur det såg ut förra sässen då han drog på sig tre matchstraff om jag inte missminner mig. Är man bara hockeyintresserad och inte djurgårdare så läser man bara vad media skriver, att han blev avstängd igen och igen. Vi som följt djuu å Grewe har sett honom gå från lite oborstad men inte direkt en ful spelare, förra sässen till fullblods hjärnkamin den här säsongen. nästan lite H.C. Andersen saga över honom:)
Skriv svar