Silly Season 2025/26
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Klasen är igång i löpspåren i Huddinge
Skönt då är det ju inte så illa med honom
Skönt då är det ju inte så illa med honom
The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Mycket möjligt men han är bäst som vinge man får ut mer av honom där, vore inte dåligt med snivley hudon holtz i första femman.GULD skrev: ↑2025-07-24 12:56:32Centrade inte han i J20 ?fryppe skrev: ↑2025-07-24 12:51:50Ja läste någonstans att deadlinen hade gått ut så vet inte vad som händer efter det, men ja det är föga troligt att han kommer tillbaka redan nu.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:48:32Vegas har gett honom ett qualifying offer som han ännu inte har skrivit på. Förmodligen vill han ha mer lön eller en annan roll? Han har varit i två NHL-organisationer och misslyckats som ett relativt högt draft-pick.fryppe skrev: ↑2025-07-24 12:38:26Precis problemet är att han har ju inte varit iväg så länge han hoppas nog på en ny chans, gissar att han blir mesta delen bosatt i AHL i år.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:20:54
Om jag var Holtz skulle jag ta ett omtag i SHL, göra ett riktigt starkt år och hoppas på ett envägskontrakt i NHL eller ett långt kontrakt i Schweiz som en av de bäst betalda spelarna där.
Massa byråkrati och rättigheter där borta så jag tror inte att han skulle hamna här ändå eftersom Vegas äger hans rättigheter tills dom antingen släpper honom pga för höga lönekrav eller han skriver på. Om han inte hellre spelar i Sverige än i AHL som RFA i hopp om ett bättre kontrakt med Vegas säsongen efter denna.
Men någon mer kunnig får gärna utveckla hur det kan gå till, ska erkänna att jag inte har full koll på det.
Hade varit en grym värvning dock
Silly Season 2025/26
Vegas har gett honom ett "qualifying offer", dvs lägsta möjliga för att inte släppa honom till Free Agency och behålla kontrollen. Däremot har Holtz inte tackat ja till erbjudandet ännu, och det står Vegas fritt att bättra på det för att nå en överenskommelse.fryppe skrev: ↑2025-07-24 12:51:50Ja läste någonstans att deadlinen hade gått ut så vet inte vad som händer efter det, men ja det är föga troligt att han kommer tillbaka redan nu.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:48:32Vegas har gett honom ett qualifying offer som han ännu inte har skrivit på. Förmodligen vill han ha mer lön eller en annan roll? Han har varit i två NHL-organisationer och misslyckats som ett relativt högt draft-pick.fryppe skrev: ↑2025-07-24 12:38:26Precis problemet är att han har ju inte varit iväg så länge han hoppas nog på en ny chans, gissar att han blir mesta delen bosatt i AHL i år.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:20:54Om jag var Holtz skulle jag ta ett omtag i SHL, göra ett riktigt starkt år och hoppas på ett envägskontrakt i NHL eller ett långt kontrakt i Schweiz som en av de bäst betalda spelarna där.
Massa byråkrati och rättigheter där borta så jag tror inte att han skulle hamna här ändå eftersom Vegas äger hans rättigheter tills dom antingen släpper honom pga för höga lönekrav eller han skriver på. Om han inte hellre spelar i Sverige än i AHL som RFA i hopp om ett bättre kontrakt med Vegas säsongen efter denna.
Men någon mer kunnig får gärna utveckla hur det kan gå till, ska erkänna att jag inte har full koll på det.
Silly Season 2025/26
Okej tack för svaret det va det jag va ute efter.Puckey skrev: ↑2025-07-24 14:02:36Vegas har gett honom ett "qualifying offer", dvs lägsta möjliga för att inte släppa honom till Free Agency och behålla kontrollen. Däremot har Holtz inte tackat ja till erbjudandet ännu, och det står Vegas fritt att bättra på det för att nå en överenskommelse.fryppe skrev: ↑2025-07-24 12:51:50Ja läste någonstans att deadlinen hade gått ut så vet inte vad som händer efter det, men ja det är föga troligt att han kommer tillbaka redan nu.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:48:32Vegas har gett honom ett qualifying offer som han ännu inte har skrivit på. Förmodligen vill han ha mer lön eller en annan roll? Han har varit i två NHL-organisationer och misslyckats som ett relativt högt draft-pick.fryppe skrev: ↑2025-07-24 12:38:26Precis problemet är att han har ju inte varit iväg så länge han hoppas nog på en ny chans, gissar att han blir mesta delen bosatt i AHL i år.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:20:54
Om jag var Holtz skulle jag ta ett omtag i SHL, göra ett riktigt starkt år och hoppas på ett envägskontrakt i NHL eller ett långt kontrakt i Schweiz som en av de bäst betalda spelarna där.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Då har Holtz några val - antingen låta sin agent och Vegas förhandla upp kontraktet själva. Kommer dom inte överens kan en domstol ta åt sig fallet och då måste Holtz acceptera det kontraktet som en opartisk domstol bedömer skäligt. Det blir bindande.
Alternativt ta sig till Europa och spela medan Vegas behåller hans rättigheter i NHL för att komma med ett nytt erbjudande säsongen efter denna.
Eller hur?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2025/26
Alltså det är extremt diffust men han kan få ett offer cheat från en annan NHL-klubb också väl om han är RFA? Hela systemet är hemskt egentligen inte ens slavar behandlades såhär illa.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 14:30:11Då har Holtz några val - antingen låta sin agent och Vegas förhandla upp kontraktet själva. Kommer dom inte överens kan en domstol ta åt sig fallet och då måste Holtz acceptera det kontraktet som en opartisk domstol bedömer skäligt. Det blir bindande.
Alternativt ta sig till Europa och spela medan Vegas behåller hans rättigheter i NHL för att komma med ett nytt erbjudande säsongen efter denna.
Eller hur?
Silly Season 2025/26
Nåja, det är ju inte småpengar det handlar om.Galning1998 skrev: ↑2025-07-24 15:02:06Alltså det är extremt diffust men han kan få ett offer cheat från en annan NHL-klubb också väl om han är RFA? Hela systemet är hemskt egentligen inte ens slavar behandlades såhär illa.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 14:30:11Då har Holtz några val - antingen låta sin agent och Vegas förhandla upp kontraktet själva. Kommer dom inte överens kan en domstol ta åt sig fallet och då måste Holtz acceptera det kontraktet som en opartisk domstol bedömer skäligt. Det blir bindande.
Eller hur?
Kanske sunt att något håller tillbaka lönerna en smula.
Förstår att du absolut inte menar något illa, men det rimmar lite illa med slavjämförelsen.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2025/26
Man kanske avvaktar o ser hur det går med JJ. Hade inte förvånat mig om Thore skriver på om JJ inte kommer tillbaka.
Hoppas man lockar över honom till föreningen oavsett som spelare eller någon annan roll. Hans mentalitet är exakt så Djurgården ska vara och uppträda imo och känns nu som vi verkligen går mot en mer kravställande kultur igen med Wikegård i spetsen.
Silly Season 2025/26
Kan det va så att man ger honom ”extra lång semester” också. Låger honom rehaba ljumskarna och komma någon gång i okt-nov och fylla på när junisarna drar på jvm. Så blir det inte en lika lång säsong för honom och lättare att hantera privat. Hade varit något oavsett när/om han kommer.Babek skrev: ↑2025-07-24 15:51:27Man kanske avvaktar o ser hur det går med JJ. Hade inte förvånat mig om Thore skriver på om JJ inte kommer tillbaka.
Hoppas man lockar över honom till föreningen oavsett som spelare eller någon annan roll. Hans mentalitet är exakt så Djurgården ska vara och uppträda imo och känns nu som vi verkligen går mot en mer kravställande kultur igen med Wikegård i spetsen.
Silly Season 2025/26
Från Hockeynews:
De rapporter jag får från DIF-håll är att Jacob Josefson tränat på grymt bra och ser redo ut för att ta en topproll. Det finns inga tveksamheter om att han kommer stå på isen för DIF i höst.
De rapporter jag får från DIF-håll är att Jacob Josefson tränat på grymt bra och ser redo ut för att ta en topproll. Det finns inga tveksamheter om att han kommer stå på isen för DIF i höst.
Silly Season 2025/26
Kan man ju naturligtvis aldrig veta efter lite barbackaträning och skrotlyftning. Kan lika gärna ta tvärstopp i träningsmatch nr 2. Första överkörningen ute på isen visar huruvida det hela funkar eller inte.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Ja, allt handlar ju om hur han reagerar på smällar. Att han är i fysiskt topptrim är ju inte förvånade med tanke på vilket proffs han är.
Sedan vill jag också vänta till hur han ser ut mot toppmotstånd i SHL rent skicklighetsmässigt, han har ändå varit borta i flera år.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Inte riktigt, spelarna måste ansöka om skiljedomstol innan ett visst datum (brukar vara i början av juli strax efter att free agency öppnat) om de uppfyller kraven för det, vilket har med ålder och antal NHL-säsonger att göra. Holtz ansökte inte, så någon skiljedomstol kommer det inte bli i år. Vegas kommer behålla hans rättigheter oavsett om han signar eller inte eftersom de gav honom ett qualifying offer, såvida ingen ger honom ett offer sheet som han signar eller att de tradar hans rättigheter.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 14:30:11Då har Holtz några val - antingen låta sin agent och Vegas förhandla upp kontraktet själva. Kommer dom inte överens kan en domstol ta åt sig fallet och då måste Holtz acceptera det kontraktet som en opartisk domstol bedömer skäligt. Det blir bindande.
Eller hur?
Tror inte att Vegas kommer höja sitt bud, och hans värde på trade-marknaden har aldrig varit lägre, så förmodligen ligger beslutet helt i Holtz händer. Europa eller Vegas.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Större otursgubbe får man ju leta efter också (Svensson, Timrå eller Bertilsson, Brynäs kanske). Hjärnskakning x30, knäskada, och skridsko i skrevet...
Josefs karriär lär sluta med någon freak accident, typ en skallad kryssribba, ett klubbskaft i rövhålet eller nåt.
Visst, lite karma kan jag köpa för att han gillar Gyllene *spyr* Tider men kom igen, grabben har sotat nog för detta.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Tack för klargörandet. Blir alltså en intressant följetong och kanske inte så orimligt man först tänkt att det skulle vara med Holtz hos oss denna säsong. Schweiz är ju ett alternativ men dom har också ett tak för hur många utländska spelare som får finnas i respektive klubb.Olon skrev: ↑2025-07-24 18:48:30 Inte riktigt, spelarna måste ansöka om skiljedomstol innan ett visst datum (brukar vara i början av juli strax efter att free agency öppnat) om de uppfyller kraven för det, vilket har med ålder och antal NHL-säsonger att göra. Holtz ansökte inte, så någon skiljedomstol kommer det inte bli i år. Vegas kommer behålla hans rättigheter oavsett om han signar eller inte eftersom de gav honom ett qualifying offer, såvida ingen ger honom ett offer sheet som han signar eller att de tradar hans rättigheter.
Tror inte att Vegas kommer höja sitt bud, och hans värde på trade-marknaden har aldrig varit lägre, så förmodligen ligger beslutet helt i Holtz händer. Europa eller Vegas.
Sedan ska man komma ihåg att även ett lågt qualifying offer fortfarande är rätt mycket högre än en SHL lön och sedan finns allt annat som har med NHL drömmen att göra kvar.