Silly Season 2025/26
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Rätt väntat men Hammarlund på g ut enligt madhawk i sin podd. Erbjudits till en del allsvenska klubbar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
AHLs poängkung den gångna säsongen är fortfarande kontraktslös och verkar va Center i första hand enligt Eliteprospects, Wikegård slå till!Osten östlund skrev: ↑2025-07-23 20:53:56Madhawk påstår även i dagens podd med Sanny. Att det finns många bra namn kvar på marknaden. Hans personliga åsikt är, att vi var för snabba med Jesse. Pga hur marknaden ser ut nu ( lätt med facit i hand, att säga så ).fryppe skrev: ↑2025-07-23 20:39:52Tror faktiskt inte vi plockar någon mer, Hudon eller Pettersen kommer centra.SkallePer skrev: ↑2025-07-23 20:29:57Förhoppningsvis har vi en R fattad Center på ingång ?DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-23 17:35:25 Där rök nog Klasens plats i PP1 till och med.
Hudon är klass!
Jag var övertygad om att Pettersen var sista man in, men nu börjar det likna något. Costmar lär få en ny vända utlåning.
Men vem ska centra? Tänkte att EP var tänkt som vinge men så kanske inte blir fallet?
Sen är det ju väldigt många leftare för vänstersidan i PP. Ylönen är den enda med klubban rättvänd.
Räknar kallt med att vi plockar in en ny 1a C. Det behöver vi. JJ är INTE tänkt som topp 2 C inför säsongen. Truppbygget måste och kommer ske med honom som bonus/joker. Alltså måste en ny 1a C in. Jobba på wiken ! Snart hemma !

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... poturalski
-
Silly Season 2025/26
Fan hade varit häftigt, köra en insamling.Difjs skrev: ↑2025-07-23 21:14:25AHLs poängkung den gångna säsongen är fortfarande kontraktslös och verkar va Center i första hand enligt Eliteprospects, Wikegård slå till!Osten östlund skrev: ↑2025-07-23 20:53:56Madhawk påstår även i dagens podd med Sanny. Att det finns många bra namn kvar på marknaden. Hans personliga åsikt är, att vi var för snabba med Jesse. Pga hur marknaden ser ut nu ( lätt med facit i hand, att säga så ).fryppe skrev: ↑2025-07-23 20:39:52Tror faktiskt inte vi plockar någon mer, Hudon eller Pettersen kommer centra.SkallePer skrev: ↑2025-07-23 20:29:57Förhoppningsvis har vi en R fattad Center på ingång ?DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-23 17:35:25 Där rök nog Klasens plats i PP1 till och med.
Hudon är klass!
Jag var övertygad om att Pettersen var sista man in, men nu börjar det likna något. Costmar lär få en ny vända utlåning.
Men vem ska centra? Tänkte att EP var tänkt som vinge men så kanske inte blir fallet?
Sen är det ju väldigt många leftare för vänstersidan i PP. Ylönen är den enda med klubban rättvänd.
Räknar kallt med att vi plockar in en ny 1a C. Det behöver vi. JJ är INTE tänkt som topp 2 C inför säsongen. Truppbygget måste och kommer ske med honom som bonus/joker. Alltså måste en ny 1a C in. Jobba på wiken ! Snart hemma !
- Folk bygger linor med JJ, men både Kimby och Wiken har sagt att han räknas inte in i truppen ännu ( självklart hoppas man att kan spela, samt är lika bra som innan skadehelvetet ).
- Kimby sa även häromdagen att juniorerna behöver förmodligen växa in i SHL. Vi kan inte tro att dom ska leverera direkt.
Silly Season 2025/26
IMHO så ser jag ingen värvning jag är tveksam till, alla har sin roll och bra odds för fylla den.
Grymt jobb av Due Boije och Tegner (antar jag) att gallra ut kandidater efter de kriterier staben sagt...
.. sen måste ju Wiken ha ett av hockeyvärldens bästa munläder som snackar in alla på rekordtid.
Ta Emilio t.ex så har Liljander jagat honom ett par år, liknande med resten av AHL spelarna och sen Hudon...
Wiken är gud, amen.
Utifrån budget borde vi nog vara klara nu och jag känner ingen tvekan att gå in i SHL med det här laget.
Men min magkänsla (gubbgissning) är att det kommer minst en till... något är på gång när flera "experter"
plötsligt ändrar sig å säger att vi inte är klara.
Nån av de kontraktslösa där borta som "alla" sagt nej nej nej han ska spela i NHL/AHL/NL som vill hem ?
Grymt jobb av Due Boije och Tegner (antar jag) att gallra ut kandidater efter de kriterier staben sagt...
.. sen måste ju Wiken ha ett av hockeyvärldens bästa munläder som snackar in alla på rekordtid.
Ta Emilio t.ex så har Liljander jagat honom ett par år, liknande med resten av AHL spelarna och sen Hudon...
Wiken är gud, amen.
Utifrån budget borde vi nog vara klara nu och jag känner ingen tvekan att gå in i SHL med det här laget.
Men min magkänsla (gubbgissning) är att det kommer minst en till... något är på gång när flera "experter"
Nån av de kontraktslösa där borta som "alla" sagt nej nej nej han ska spela i NHL/AHL/NL som vill hem ?
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
Silly Season 2025/26
Bra ändå att man drar ner förväntningarna. Junisarna bar ju oss i perioder förra säsongen och kan lätt bli att dom själva och vi supportrar förväntar oss liknande.Osten östlund skrev: ↑2025-07-23 21:30:36Fan hade varit häftigt, köra en insamling.Difjs skrev: ↑2025-07-23 21:14:25AHLs poängkung den gångna säsongen är fortfarande kontraktslös och verkar va Center i första hand enligt Eliteprospects, Wikegård slå till!Osten östlund skrev: ↑2025-07-23 20:53:56Madhawk påstår även i dagens podd med Sanny. Att det finns många bra namn kvar på marknaden. Hans personliga åsikt är, att vi var för snabba med Jesse. Pga hur marknaden ser ut nu ( lätt med facit i hand, att säga så ).fryppe skrev: ↑2025-07-23 20:39:52Tror faktiskt inte vi plockar någon mer, Hudon eller Pettersen kommer centra.SkallePer skrev: ↑2025-07-23 20:29:57
Förhoppningsvis har vi en R fattad Center på ingång ?
- Folk bygger linor med JJ, men både Kimby och Wiken har sagt att han räknas inte in i truppen ännu ( självklart hoppas man att kan spela, samt är lika bra som innan skadehelvetet ).
- Kimby sa även häromdagen att juniorerna behöver förmodligen växa in i SHL. Vi kan inte tro att dom ska leverera direkt.
Tror dock både kommer vara bra nästan direkt. Bättre medspelare också nu.
Silly Season 2025/26
Hade inte tackat nej, men han bröt med SJS/Barracuda för att han ville ha mer istid i NHL nästa säsong. SJS har ett hav av prospects som går före eftersom de fortfarande är i rebuild. Gissar att han väntar in ett envägskontrakt när camperna är över och klubbarna inventerat vilka prospects som får stå på tillväxt ett år till.Difjs skrev: ↑2025-07-23 21:14:25AHLs poängkung den gångna säsongen är fortfarande kontraktslös och verkar va Center i första hand enligt Eliteprospects, Wikegård slå till!Osten östlund skrev: ↑2025-07-23 20:53:56Madhawk påstår även i dagens podd med Sanny. Att det finns många bra namn kvar på marknaden. Hans personliga åsikt är, att vi var för snabba med Jesse. Pga hur marknaden ser ut nu ( lätt med facit i hand, att säga så ).fryppe skrev: ↑2025-07-23 20:39:52Tror faktiskt inte vi plockar någon mer, Hudon eller Pettersen kommer centra.SkallePer skrev: ↑2025-07-23 20:29:57Förhoppningsvis har vi en R fattad Center på ingång ?DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-23 17:35:25 Där rök nog Klasens plats i PP1 till och med.
Hudon är klass!
Silly Season 2025/26
Uppdatering Wikegård???
Dags att berätta läget va?
Ska det in nåt mer?
Hur är status på Eklund och Frondell?
Klasen? Josef?
Hur ser vi på Björk nästa år? Utlåning eller speltid i shl?
Finns mycket att prata om tycker jag.
Dags att berätta läget va?
Ska det in nåt mer?
Hur är status på Eklund och Frondell?
Klasen? Josef?
Hur ser vi på Björk nästa år? Utlåning eller speltid i shl?
Finns mycket att prata om tycker jag.
Silly Season 2025/26
Tror det är föga troligt att vi plockar någon till om inte någon av kylington/bemström/holtz verkligen vill hit då löser man det nog men annars är nog butiken stängd för nu.bbjs skrev: ↑2025-07-23 21:54:08 IMHO så ser jag ingen värvning jag är tveksam till, alla har sin roll och bra odds för fylla den.
Wiken är gud, amen.
Silly Season 2025/26
Undra vad som händer med vår hjälte KUNG Thore? Är det bokslut o sista kapitlet är gjort eller väntar sagan på ett ytterligare kapitel.
Känns lite som truppen är spikad och var finns isf den öppna platsen….
Känns lite som truppen är spikad och var finns isf den öppna platsen….
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Om jag var Holtz skulle jag ta ett omtag i SHL, göra ett riktigt starkt år och hoppas på ett envägskontrakt i NHL eller ett långt kontrakt i Schweiz som en av de bäst betalda spelarna där.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Precis problemet är att han har ju inte varit iväg så länge han hoppas nog på en ny chans, gissar att han blir mesta delen bosatt i AHL i år.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:20:54Om jag var Holtz skulle jag ta ett omtag i SHL, göra ett riktigt starkt år och hoppas på ett envägskontrakt i NHL eller ett långt kontrakt i Schweiz som en av de bäst betalda spelarna där.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Vegas har gett honom ett qualifying offer som han ännu inte har skrivit på. Förmodligen vill han ha mer lön eller en annan roll? Han har varit i två NHL-organisationer och misslyckats som ett relativt högt draft-pick.fryppe skrev: ↑2025-07-24 12:38:26Precis problemet är att han har ju inte varit iväg så länge han hoppas nog på en ny chans, gissar att han blir mesta delen bosatt i AHL i år.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:20:54Om jag var Holtz skulle jag ta ett omtag i SHL, göra ett riktigt starkt år och hoppas på ett envägskontrakt i NHL eller ett långt kontrakt i Schweiz som en av de bäst betalda spelarna där.
Massa byråkrati och rättigheter där borta så jag tror inte att han skulle hamna här ändå eftersom Vegas äger hans rättigheter tills dom antingen släpper honom pga för höga lönekrav eller han skriver på. Om han inte hellre spelar i Sverige än i AHL som RFA i hopp om ett bättre kontrakt med Vegas säsongen efter denna. Puljujärvi gjorde väl så?
Men någon mer kunnig får gärna utveckla hur det kan gå till, ska erkänna att jag inte har full koll på det.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2025-07-24 12:51:57, redigerad totalt 2 gång.
Silly Season 2025/26
Ja läste någonstans att deadlinen hade gått ut så vet inte vad som händer efter det, men ja det är föga troligt att han kommer tillbaka redan nu.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:48:32Vegas har gett honom ett qualifying offer som han ännu inte har skrivit på. Förmodligen vill han ha mer lön eller en annan roll? Han har varit i två NHL-organisationer och misslyckats som ett relativt högt draft-pick.fryppe skrev: ↑2025-07-24 12:38:26Precis problemet är att han har ju inte varit iväg så länge han hoppas nog på en ny chans, gissar att han blir mesta delen bosatt i AHL i år.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:20:54Om jag var Holtz skulle jag ta ett omtag i SHL, göra ett riktigt starkt år och hoppas på ett envägskontrakt i NHL eller ett långt kontrakt i Schweiz som en av de bäst betalda spelarna där.
Massa byråkrati och rättigheter där borta så jag tror inte att han skulle hamna här ändå eftersom Vegas äger hans rättigheter tills dom antingen släpper honom pga för höga lönekrav eller han skriver på. Om han inte hellre spelar i Sverige än i AHL som RFA i hopp om ett bättre kontrakt med Vegas säsongen efter denna.
Men någon mer kunnig får gärna utveckla hur det kan gå till, ska erkänna att jag inte har full koll på det.
Hade varit en grym värvning dock
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Han själv hade kanske sett det som ett misslyckande även om det nog hade varit ett smart omtag att ta för att bevisa sig själv för andra igen och slippa hamna i ett fack.
Likt Jesse Puljujärvi gjorde när han gick till Kärpät 19/20 som RFA för att kunna få ett bättre kontrakt och roll.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Centrade inte han i J20 ?fryppe skrev: ↑2025-07-24 12:51:50Ja läste någonstans att deadlinen hade gått ut så vet inte vad som händer efter det, men ja det är föga troligt att han kommer tillbaka redan nu.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:48:32Vegas har gett honom ett qualifying offer som han ännu inte har skrivit på. Förmodligen vill han ha mer lön eller en annan roll? Han har varit i två NHL-organisationer och misslyckats som ett relativt högt draft-pick.fryppe skrev: ↑2025-07-24 12:38:26Precis problemet är att han har ju inte varit iväg så länge han hoppas nog på en ny chans, gissar att han blir mesta delen bosatt i AHL i år.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-24 12:20:54Om jag var Holtz skulle jag ta ett omtag i SHL, göra ett riktigt starkt år och hoppas på ett envägskontrakt i NHL eller ett långt kontrakt i Schweiz som en av de bäst betalda spelarna där.
Massa byråkrati och rättigheter där borta så jag tror inte att han skulle hamna här ändå eftersom Vegas äger hans rättigheter tills dom antingen släpper honom pga för höga lönekrav eller han skriver på. Om han inte hellre spelar i Sverige än i AHL som RFA i hopp om ett bättre kontrakt med Vegas säsongen efter denna.
Hade varit en grym värvning dock
The DIF ONE