Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av diftobbe89 »

Sen är ju LaLeggias styrkor i offensiven och därför han är värvad, varför pratas det om defensiven där hela tiden, lite som att vara negativ till Ahlén för att han är en dålig framspelare..

Om LaLeggia är så jävla risig defensivt (vilket jag inte tror) så sätt honom i ett välkomponerat backpar med Lindström så är den saken klar. Han ska ju inte spela med nån Linus Hultström förstår väl alla.
Spela fult
mb81
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Osten östlund skrev: 2025-07-23 14:41:00
diftobbe89 skrev: 2025-07-23 14:25:37 Personligen tror jag inte Holm är bättre än Sissons. Men vad vet jag. Där kostar det mer än det smakar är känslan och killen börjar komma upp i åldern.
Kan vi uppgradera backsidan, så ska vi inte tveka. Hockeynews tyckte bl a att vi är risiga där. Laleggia värdelös defensivt. Pettersson 8:e back i rögle.
Samtliga förutom Lindström är chansningar i SHL ( enligt HN ). Visst kan ju bli jävligt bra med?

Gällande kostnad, om det nu blir risigt? Vad kostar det inte då att kriga i botten ( publik tapp ). Samt åka ur.

Men visst, då behöver någon/några befintliga backar hitta ny klubbadress.
Ja men vi kan inte ha hur hög budget som helst bara för vi inte ska åka ut. Tycker ändå vi har maxat truppen rätt bra. Den är klart bättre än vad jag hoppades och trodde på.

Personligen hade jag inte värvat Jeppe P. Men verkar fått till bra pris och jag har stort förtroende för Wiken&co.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

mb81 skrev: 2025-07-23 15:41:18
Osten östlund skrev: 2025-07-23 14:41:00
diftobbe89 skrev: 2025-07-23 14:25:37 Personligen tror jag inte Holm är bättre än Sissons. Men vad vet jag. Där kostar det mer än det smakar är känslan och killen börjar komma upp i åldern.
Kan vi uppgradera backsidan, så ska vi inte tveka. Hockeynews tyckte bl a att vi är risiga där. Laleggia värdelös defensivt. Pettersson 8:e back i rögle.
Samtliga förutom Lindström är chansningar i SHL ( enligt HN ). Visst kan ju bli jävligt bra med?

Gällande kostnad, om det nu blir risigt? Vad kostar det inte då att kriga i botten ( publik tapp ). Samt åka ur.

Men visst, då behöver någon/några befintliga backar hitta ny klubbadress.
Ja men vi kan inte ha hur hög budget som helst bara för vi inte ska åka ut. Tycker ändå vi har maxat truppen rätt bra. Den är klart bättre än vad jag hoppades och trodde på.

Personligen hade jag inte värvat Jeppe P. Men verkar fått till bra pris och jag har stort förtroende för Wiken&co.
Självklart hoppa man på det bästa!

Ovan var vad experterna på HN tyckte.

Sedan vill man ju givetvis ha så bra spelare som möjligt.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Jeppe kanske steppar upp nu vem vet, jag är som sagt nöjd med det vi har nu, jag litar på att Wikegård kommer agera om det inte skulle funka
Vilshion

Silly Season 2025/26

Inlägg av Vilshion »

fryppe skrev: 2025-07-23 15:55:22 Jeppe kanske steppar upp nu vem vet, jag är som sagt nöjd med det vi har nu, jag litar på att Wikegård kommer agera om det inte skulle funka
Jeppe får komma hem och man får ändå se till att man kan ha sämre säsonger. Han va ju bra både hos oss och i Linköping? Ändå en tidigare VM back, så tror han blir otroligt nyttig. Kommer han tillbaks i nivå så kan de ju vara årets fynd
B.I.B.A

Silly Season 2025/26

Inlägg av B.I.B.A »

Vilshion skrev: 2025-07-23 16:10:41
fryppe skrev: 2025-07-23 15:55:22 Jeppe kanske steppar upp nu vem vet, jag är som sagt nöjd med det vi har nu, jag litar på att Wikegård kommer agera om det inte skulle funka
Jeppe får komma hem och man får ändå se till att man kan ha sämre säsonger. Han va ju bra både hos oss och i Linköping? Ändå en tidigare VM back, så tror han blir otroligt nyttig. Kommer han tillbaks i nivå så kan de ju vara årets fynd
När spelade han VM?
Avgå Jocke.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

:oops:
Vilshion skrev: 2025-07-23 16:10:41
Genotropin så blir han topp back !
The DIF ONE
Osten östlund

Silly Season 2025/26

"Första målet, så äter Erik Karlssonen god korv på vip läktaren"!

Klipp på "Kanada Challe"!

Donkels-3.0

Silly Season 2025/26

Inlägg av Donkels-3.0 »

Vad hockeynewssnubbarna tycker ger jag inte mycket för bara det att dom hade Ajk som favoriter att gå upp förra året säger väl det mesta
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Där rök nog Klasens plats i PP1 till och med.
Hudon är klass!

Jag var övertygad om att Pettersen var sista man in, men nu börjar det likna något. Costmar lär få en ny vända utlåning.

Men vem ska centra? Tänkte att EP var tänkt som vinge men så kanske inte blir fallet?

Sen är det ju väldigt många leftare för vänstersidan i PP. Ylönen är den enda med klubban rättvänd.
Säg den glädje som varar
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Madhawk säger att Hammarlund har erbjudits till HA klubbar.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Osten östlund skrev: 2025-07-23 20:19:17 Madhawk säger att Hammarlund har erbjudits till HA klubbar.
Ja vi kan inte sitta med 9 backar.
SkallePer

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

DIF_Soldier skrev: 2025-07-23 17:35:25 Där rök nog Klasens plats i PP1 till och med.
Hudon är klass!

Jag var övertygad om att Pettersen var sista man in, men nu börjar det likna något. Costmar lär få en ny vända utlåning.

Men vem ska centra? Tänkte att EP var tänkt som vinge men så kanske inte blir fallet?

Sen är det ju väldigt många leftare för vänstersidan i PP. Ylönen är den enda med klubban rättvänd.
Förhoppningsvis har vi en R fattad Center på ingång ?
Räknar kallt med att vi plockar in en ny 1a C. Det behöver vi. JJ är INTE tänkt som topp 2 C inför säsongen. Truppbygget måste och kommer ske med honom som bonus/joker. Alltså måste en ny 1a C in. Jobba på wiken ! Snart hemma !
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

SkallePer skrev: 2025-07-23 20:29:57
DIF_Soldier skrev: 2025-07-23 17:35:25 Där rök nog Klasens plats i PP1 till och med.
Hudon är klass!

Räknar kallt med att vi plockar in en ny 1a C. Det behöver vi. JJ är INTE tänkt som topp 2 C inför säsongen. Truppbygget måste och kommer ske med honom som bonus/joker. Alltså måste en ny 1a C in. Jobba på wiken ! Snart hemma !
Tror faktiskt inte vi plockar någon mer, Hudon eller Pettersen kommer centra.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

fryppe skrev: 2025-07-23 20:39:52
SkallePer skrev: 2025-07-23 20:29:57
Hudon är klass!

Tror faktiskt inte vi plockar någon mer, Hudon eller Pettersen kommer centra.
Madhawk påstår även i dagens podd med Sanny. Att det finns många bra namn kvar på marknaden. Hans personliga åsikt är, att vi var för snabba med Jesse. Pga hur marknaden ser ut nu ( lätt med facit i hand, att säga så ).
Skriv svar