Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Buford

Silly Season 2025/26

Inlägg av Buford »

Klassvärvning... Bra Wiken!
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Hepsnastian »

Trevlig nyhet man får såhär på semestern i Malaga med en San miguel i handen 8)

Varmt välkommen till DIF! :D
Delägare
aljb10
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av aljb10 »

Lekte runt lite:

Förstakedjan
Charles Hudon – Jacob Josefson – Joe Snively

Andrakedjan
Victor Eklund – Marcus Krüger – Anton Frondell

Tredjekedjan
Mathias Emilio Pettersen – Arvid Costmar – Jesse Ylönen

Fjärdekedjan
Albin Grewe – Ludvig Rensfeldt – Daniel Brodin

Extra: David Blomgren, Håvard Østrem Salsten, Linus Klasen (hoppa in i PP men eventuellt skadad)
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

aljb10 skrev: 2025-07-23 11:37:31 Lekte runt lite:

Förstakedjan
Charles Hudon – Jacob Josefson – Joe Snively

Andrakedjan
Victor Eklund – Marcus Krüger – Anton Frondell

Tredjekedjan
Mathias Emilio Pettersen – Arvid Costmar – Jesse Ylönen

Fjärdekedjan
Albin Grewe – Ludvig Rensfeldt – Daniel Brodin

Extra: David Blomgren, Håvard Østrem Salsten, Linus Klasen (hoppa in i PP men eventuellt skadad)
Våra forwards kommer absolut hålla måttet (om importerna levererar som dom ska) samt Hellber i mål om han är hel och frisk. Det är backsidan som är ett stort frågetecken, där behövs nog ytterligare en trygg pjäs att luta sig mot när en sån som Lindström kanske blir skadad.
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

Tror att Wiken är tillräckligt smart att han kommer ta in minst en klassback till. Lindström och även Pulli känns klass, resten vettefan faktiskt även om Laleggia såklart är bra offensivt (men tyvärr värdelös i defensiven). Tar gärna in en tvåvägsklassback, precis som Holm ju är. Men ju mer man tänker på Holm så inser man att han inte kan vara aktuell, utan vi letar något ännu bättre (och yngre).
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

Rutger skrev: 2025-07-23 12:43:15 Tror att Wiken är tillräckligt smart att han kommer ta in minst en klassback till. Lindström och även Pulli känns klass, resten vettefan faktiskt även om Laleggia såklart är bra offensivt (men tyvärr värdelös i defensiven). Tar gärna in en tvåvägsklassback, precis som Holm ju är. Men ju mer man tänker på Holm så inser man att han inte kan vara aktuell, utan vi letar något ännu bättre (och yngre).
Nu sitter vi ändå med 9 backar på kontrakt, så börjar det inte tackas av/lånas ut så går vi nog in i säsongen och förstärker när det behövs. Men redan nu borde ju någon lånas ut, men blir väl vid seriestart när man ser var skador osv befinner sig.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2025/26

Inlägg av diftobbe89 »

Jag är helt fine med att spika truppen nu. Ta in något under säsongen eventuellt. Byggt laget bakifrån med en bra målvaktssidan, mer än godkänd backsida och intressant forwardssida. Ser inte oss som något givet bottengäng överhuvudtaget, snarare väldigt intressant trupp för en nykomling att gå in i SHL med.
Spela fult
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av #10 »

Känns skönt med en målvakt som kan vinna matcher åt oss på egen hand, har vi inte varit bortskämd med sista åren
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Alla säger att vi har en dålig backsida men har vi verkligen det? vi har värvat in en helt ny topp 4, och sissons och berg kommer inte göra bort sig det är jag helt säker på.
Användarvisningsbild
mårten

Silly Season 2025/26

Inlägg av mårten »

fryppe skrev: 2025-07-23 13:51:22 Alla säger att vi har en dålig backsida men har vi verkligen det? vi har värvat in en helt ny topp 4, och sissons och berg kommer inte göra bort sig det är jag helt säker på.
Håller med , känns mer än ok att starta säsongen med denna trupp. Sissons och Berg kommer visa att dom håller i SHL.
Användarvisningsbild
Andspe

Silly Season 2025/26

Inlägg av Andspe »

fryppe skrev: 2025-07-23 13:51:22 Alla säger att vi har en dålig backsida men har vi verkligen det? vi har värvat in en helt ny topp 4, och sissons och berg kommer inte göra bort sig det är jag helt säker på.
Den bygger lite på förhoppningar. Pettersson har lite att bevisa från en svag förra säsong. Kommer vi kunna stabilisera LaLeggias defensiva svagheter? Vem bortsett från Laleggia kommer stå för poäng?

Ponera att vi hade haft typ Holm & bytt Laleggia mot Nardella så hade vi haft en bra backsida. Så vi är väl en klassback kort samt har satsat på lite osäkra kort i år. Jag hoppas bara våran top4-5 backar har det som krävs för att kunna spela pucken snabbt.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2025/26

Inlägg av diftobbe89 »

Personligen tror jag inte Holm är bättre än Sissons. Men vad vet jag. Där kostar det mer än det smakar är känslan och killen börjar komma upp i åldern.
Spela fult
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

diftobbe89 skrev: 2025-07-23 14:25:37 Personligen tror jag inte Holm är bättre än Sissons. Men vad vet jag. Där kostar det mer än det smakar är känslan och killen börjar komma upp i åldern.
Kan vi uppgradera backsidan, så ska vi inte tveka. Hockeynews tyckte bl a att vi är risiga där. Laleggia värdelös defensivt. Pettersson 8:e back i rögle.
Samtliga förutom Lindström är chansningar i SHL ( enligt HN ). Visst kan ju bli jävligt bra med?

Gällande kostnad, om det nu blir risigt? Vad kostar det inte då att kriga i botten ( publik tapp ). Samt åka ur.

Men visst, då behöver någon/några befintliga backar hitta ny klubbadress.
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-07-23 14:53:28, redigerad totalt 2 gång.
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2025-07-23 14:41:00
diftobbe89 skrev: 2025-07-23 14:25:37 Personligen tror jag inte Holm är bättre än Sissons. Men vad vet jag. Där kostar det mer än det smakar är känslan och killen börjar komma upp i åldern.
Kan vi uppgradera backsidan, så ska vi inte tveka. Hockeynews tyckte bl a att vi är risiga där.

Gällande kostnad, om det nu blir risigt? Vad kostar det imte då att kriga i botten ( publik tapp ). Samt åka ur.

Exakt! Ska komma ihåg att Jeppe var utanför både 7-8 back förra året, och han ”ska stänga ner motståndarnas bästa” i år. Som defensiven är just nu så är den väl ändå Ok, men vad händer om Ragge, Hammarn eller Blixt måste gå in och svälja minuter. Då börjar det genast svaja.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2025/26

Inlägg av diftobbe89 »

Osten östlund skrev: 2025-07-23 14:41:00
Kan vi uppgradera backsidan, så ska vi inte tveka. Hockeynews tyckte bl a att vi är risiga där. Laleggia värdelös defensivt. Pettersson 8:e back i rögle.
Samtliga förutom Lindström är chansningar i SHL ( enligt HN ). Visst kan ju bli jävligt bra med?

Gällande kostnad, om det nu blir risigt? Vad kostar det inte då att kriga i botten ( publik tapp ). Samt åka ur.

Det är väl klart vi ska göra det men inte Philip Holm till en svindyr peng, han kommer inte göra mer än Sissons. LaLeggia och Jesper Pettersson är jag inte det minsta orolig för. Två riktigt bra värvningar.
Spela fult
Skriv svar