Hudon såg jag nog faktiskt när han spelade i Lausanne men jag kan inte komma ihåg att han stack ut så pass att jag minns något speciellt. OM värvningen nu blir av så är det åtminstone 1 fördel att han är prövad på stor rink och har presterat. Annars är transatlanter alltid lite grisen i säcken när det kommer till stor rink. De kan vara mycket bättre, eller plötsligt se valpiga ut.Burvaktarn skrev: ↑2025-07-22 08:50:38 Såg på Twitter/X att någon gjort spaningen att Hudon följer DIF på instagram. Bör väl vara rätt klart antar jag, spännande namn om inte annat.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Silly Season 2025/26
Holm börjar bli lite till åren. Jag tror inte att han är så superattraktiv på marknaden och att han är väldigt sugen på att ”komma hem.” Tror däremot att vi tvekat tidigare (i våras) då Holm ville ha ett längre kontrakt.
Känslan är i vilket fall att vi kommer ta in en till spetsigare back och isf göra oss av med Hammarlund el Ragnarsson.
Dessutom tror jag vi tar in en tredje backup målis.
Mao en back, en målis och en forward (Hudon), därefter stänger vi fönstret.
Känslan är i vilket fall att vi kommer ta in en till spetsigare back och isf göra oss av med Hammarlund el Ragnarsson.
Silly Season 2025/26
Truppen börjar se bra ut.
Jämförde med truppen som Modo hade när de gick upp i SHL 23/24. Då tycker jag att vi har en bättre stomme med spelare som Kruger, Josefson, Grewe, Rensfeldt, Blomgren, Eklund, Frondell, Sissons (dock hade nog Modo något bättre backar som följde med från HA). Sen tycker jag att värvningar på pappret ser klart bättre ut än Modos värvningar.
Nu verkar dock många av de förväntade sämre lagen i SHL också satsar rejält i år.
Jämförde med truppen som Modo hade när de gick upp i SHL 23/24. Då tycker jag att vi har en bättre stomme med spelare som Kruger, Josefson, Grewe, Rensfeldt, Blomgren, Eklund, Frondell, Sissons (dock hade nog Modo något bättre backar som följde med från HA). Sen tycker jag att värvningar på pappret ser klart bättre ut än Modos värvningar.
Nu verkar dock många av de förväntade sämre lagen i SHL också satsar rejält i år.
-
Silly Season 2025/26
Är det ngn sanning i Holm?Rutger skrev: ↑2025-07-22 11:16:48 Holm börjar bli lite till åren. Jag tror inte att han är så superattraktiv på marknaden och att han är väldigt sugen på att ”komma hem.” Tror däremot att vi tvekat tidigare (i våras) då Holm ville ha ett längre kontrakt.
Så tror jag som dig. Wiken erbjuder 1 max 2 år. Medans Holm förmodligen velat ha längre?
Ska man fortsätta gissa?
- Så frigjordes det säkert lite pengar, när Max hittade ny SHL klubb omgående.
- SSK letar backar, kanske klart med Hammarlund, Ragge eller Blixt dit. Ifall vi hittar ersättare?
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Tror du är nära i det du skriver !Osten östlund skrev: ↑2025-07-22 12:08:01Är det ngn sanning i Holm?Rutger skrev: ↑2025-07-22 11:16:48 Holm börjar bli lite till åren. Jag tror inte att han är så superattraktiv på marknaden och att han är väldigt sugen på att ”komma hem.” Tror däremot att vi tvekat tidigare (i våras) då Holm ville ha ett längre kontrakt.
Så tror jag som dig. Wiken erbjuder 1 max 2 år. Medans Holm förmodligen velat ha längre?
Ska man fortsätta gissa?
- Så frigjordes det säkert lite pengar, när Max hittade ny SHL klubb omgående.
- SSK letar backar, kanske klart med Hammarlund, Ragge eller Blixt dit. Ifall vi hittar ersättare?
I början när Holm var uppe i articklar HN Afton/mm
Så ryckte figurerade
DIF erbjöd ett 1+1
Agent ( Holm ). 3år första lite lögre lön
OBS ! Inget jag vet utan något som mummlades lite i hockey Agent kretsar !
Vad dom står idag ???
Men efter som Holm inte presenteras för någon klubb och vill hem ( Ryckte ) så kan det finnas substans i rycktet att vi fortfarande förhandlar !
Och att han lyfter vår backuppsättning är jag övertygad om
Ingen logik i årets rykten talar emot
Wiken går utanför ramarna där det brukar läcka

The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Trött på att spela i ett halvdassigt lag i Schweiz och kanske vill slippa Åberg som lagkamrat!tadaa123 skrev: ↑2025-07-22 10:24:50Varför förväntar du dig Holm? Ser inte detta rapporterad nånstans förutom 1 post i detta forum.captcash skrev: ↑2025-07-22 10:17:59 Med senaste förvärven (förväntar mig då Hudson och även Holm) känner jag att man kan skita i att snacka bottenstrid och slåss för att hänga kvar, tycker vi börjar närma oss ett stabilt tophalf lag (utanför top5 dock) OM man får alla dessa nya lirare att anamma vad DIF står för och kämpa tillsammans.
Wiken ftw!

Ärligt talat, känns som han hoppat runt en del, inte får kontinuitet, spelar inte i ett stekhett lag och något år i DIF skulle nog göra honom jävlig bra och till freds med tillvaron. Det som talar emot är ju endast (iof en stor puck), lönen.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2025/26
Är GULD som snackade om Holm till DIF. Med andra ord med största sannolikhet en gissning.
Kan inte minnas att han haft någon vidare träffprocent.
Kan inte minnas att han haft någon vidare träffprocent.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Använder Tarot kort eller snäckskal !
Singnaturen the dif one var väl ang Thore till dif
Någon satte datum exakt på dagen !
O Gidlöf osv osv
Har man varit med så här länge o sätt L Björn sissta match
Orkar man inte gissa
Vad har du gissat

The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Är väl därför du försöker så mycket. Du sätter värde i att vara ett orakel och känna folk.
Jag är en helt vanlig supporter. Trivs bra med det!
Silly Season 2025/26
Expressen snackade redan om Holm i april men sen har det varit tyst från alla. Stämmer nog inte tyvärr.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2025/26
The DIF One visste det hela tiden. Eller… började tro på det efter fjärde gissningenManijock skrev: ↑2025-07-22 15:15:29Är väl därför du försöker så mycket. Du sätter värde i att vara ett orakel och känna folk.
Jag är en helt vanlig supporter. Trivs bra med det!
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Silly Season 2025/26
HN idag om vårt lagbygge:
Det börjar ta sig nu för Djurgården. Lägger man till värvningen av Charles Hudon, som Expressen rapporterat om, så har man tagit in ett antal spetsspelare som är intressanta och ser spännande ut, spelare som har tydliga – olika – spetsegenskaper och med skicklighetsnivå som ligger på gränsen mellan NHL och AHL, vilket borde vara en bra nivå för att även kunna leverera i SHL. Men det är fortsatt en förstecenter som måste in, och den rekryteringen blir väldigt viktig givetvis. Men DIF värvar på en bra hylla, tror jag, och det är säkert den hyllan centern kommer komma från också.
..så de ser inte Hudon som 1C utan det ska fortfarande in.
Hmmm.... undrar vad de bygger det på ?
Det börjar ta sig nu för Djurgården. Lägger man till värvningen av Charles Hudon, som Expressen rapporterat om, så har man tagit in ett antal spetsspelare som är intressanta och ser spännande ut, spelare som har tydliga – olika – spetsegenskaper och med skicklighetsnivå som ligger på gränsen mellan NHL och AHL, vilket borde vara en bra nivå för att även kunna leverera i SHL. Men det är fortsatt en förstecenter som måste in, och den rekryteringen blir väldigt viktig givetvis. Men DIF värvar på en bra hylla, tror jag, och det är säkert den hyllan centern kommer komma från också.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
Silly Season 2025/26
Jag blir förvånad om vi plockar en spelare till, om vi nu plockar in hudon så är vi nog väldigt klara om det inte har kommit fram att vi inte får behålla eklund/frondellbbjs skrev: ↑2025-07-22 19:50:48 HN idag om vårt lagbygge:
Silly Season 2025/26
Tycker det här känns som ett lag vinnarskallar som dessutom är underdogs på förhand. Det luktar succé om skadefrekvensen sjunker och alla spelare går samman, ungefär som våra finalmotståndare helt plötsligt gjorde midseason. Tror nyckeln till kommande säsong är tränare/coacher och kanske lite fysioinsatser:)
Silly Season 2025/26
Delar samma tankar, inte utrymme för fler/mer kostnader.fryppe skrev: ↑2025-07-22 19:56:24Jag blir förvånad om vi plockar en spelare till, om vi nu plockar in hudon så är vi nog väldigt klara om det inte har kommit fram att vi inte får behålla eklund/frondellbbjs skrev: ↑2025-07-22 19:50:48 HN idag om vårt lagbygge:
Trodde Hudon var över budget (även om jag bara gissar vad han kostar) och kommer det in fler så... externa pengar.
HN kan ju vara lite hmmm men när de idag så tvärsäkert säger att en C ska in undrar jag vad de vet som vi inte vet...
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -