Shl är såklart en nivå upp i spel, men det är inte samma fläng och släng heller. Krüger, Rensfeldt och Klasen kommer gynnas av det betydligt. Frondell och Eklund kommer ha lyft sitt spel och kommer även där göra sig bättre i shl. Med det har vi en bra grund bland dom. Spetsen börjar ju trilla in nu och tänk att få en riktigt bra playmaker mellan dom två junisarna. Krävs lite för att lyfta en hel lina där.mb81 skrev: ↑2025-05-29 17:03:02Tycker nog vårt lag nu ser vassare ut än det vi hade när vi gick upp senast. Väldigt få som producerade speciellt mycket då. Vi hade fyra forwards då som gjorde över 15 poäng. Satan va blekt lag vi hade då ändå. Sen svårt se någon få Sörensen genombrott i vår trupp nu men våra tre junnar kommer vara bra sin sista säsong I sverige.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-29 15:41:49 Ganska oroväckande silly än så länge va?
Idel HA-spelare, en poängback, Lindström JP på dekis och två oprövade finländare?
Hellberg är väl den enda som är klassgaranti. Vi behöver få in en eller två riktiga stjärnor, som Micke Samuelsson senast.
Det som räddade oss förra gången var knappast Markus Nordlund (Pulli) utan mycket stark utveckling i Marcus Sörensen och Marcus Högström. Den potentialen har vi inte riktigt i truppen denna gång; Frondell och Eklund är för unga för att leda offensiven
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Den du talar om kan vi redan ha. Faller det väl ut med Josefson är det för mig givet att han ska centra dem i en tredjeline.Nypovich skrev: ↑2025-05-29 17:32:55Shl är såklart en nivå upp i spel, men det är inte samma fläng och släng heller. Krüger, Rensfeldt och Klasen kommer gynnas av det betydligt. Frondell och Eklund kommer ha lyft sitt spel och kommer även där göra sig bättre i shl. Med det har vi en bra grund bland dom. Spetsen börjar ju trilla in nu och tänk att få en riktigt bra playmaker mellan dom två junisarna. Krävs lite för att lyfta en hel lina där.mb81 skrev: ↑2025-05-29 17:03:02Tycker nog vårt lag nu ser vassare ut än det vi hade när vi gick upp senast. Väldigt få som producerade speciellt mycket då. Vi hade fyra forwards då som gjorde över 15 poäng. Satan va blekt lag vi hade då ändå. Sen svårt se någon få Sörensen genombrott i vår trupp nu men våra tre junnar kommer vara bra sin sista säsong I sverige.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-29 15:41:49 Ganska oroväckande silly än så länge va?
Idel HA-spelare, en poängback, Lindström JP på dekis och två oprövade finländare?
Hellberg är väl den enda som är klassgaranti. Vi behöver få in en eller två riktiga stjärnor, som Micke Samuelsson senast.
Det som räddade oss förra gången var knappast Markus Nordlund (Pulli) utan mycket stark utveckling i Marcus Sörensen och Marcus Högström. Den potentialen har vi inte riktigt i truppen denna gång; Frondell och Eklund är för unga för att leda offensiven
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Exakt! Att ha en Josefsson (som kommer upp i nivå) och Krüger i laget är få förunnat. Speciellt när dom slipper leda en förstalina. Rent generellt har vi en bra grund. Enda farhågan och prioriteringen bör ju vara att satsa mestadels på backsidan och målvakten. Får vi det stabilt där så löser sig offensiven.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-29 17:36:23Den du talar om kan vi redan ha. Faller det väl ut med Josefson är det för mig givet att han ska centra dem i en tredjeline.Nypovich skrev: ↑2025-05-29 17:32:55Shl är såklart en nivå upp i spel, men det är inte samma fläng och släng heller. Krüger, Rensfeldt och Klasen kommer gynnas av det betydligt. Frondell och Eklund kommer ha lyft sitt spel och kommer även där göra sig bättre i shl. Med det har vi en bra grund bland dom. Spetsen börjar ju trilla in nu och tänk att få en riktigt bra playmaker mellan dom två junisarna. Krävs lite för att lyfta en hel lina där.mb81 skrev: ↑2025-05-29 17:03:02Tycker nog vårt lag nu ser vassare ut än det vi hade när vi gick upp senast. Väldigt få som producerade speciellt mycket då. Vi hade fyra forwards då som gjorde över 15 poäng. Satan va blekt lag vi hade då ändå. Sen svårt se någon få Sörensen genombrott i vår trupp nu men våra tre junnar kommer vara bra sin sista säsong I sverige.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-29 15:41:49 Ganska oroväckande silly än så länge va?
Silly Season 2025/26
Problemet med Josefson är just skador. Hela hans karriär har varit förföljd av skador, och att han ska hålla en hel säsong vore ett mirakel.
Silly Season 2025/26
Fördelen med 4 års vila är väl att kroppen har fått vila så att alla skador och skavanker fått läka ordentligt. Håller knoppen tror jag kroppen håller.
Silly Season 2025/26
Tommy Albelin får kicken i NHL. Tyvärr står väl inte riktigt stjärnorna rätt för en återkomst. Hade varit spännande att se honom i svensk hockey.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Silly Season 2025/26
Minns när media rapporterade honom som klar för oss och sen gick Jocke och presenterade Barry Smith. En sorglig tid i vår historia.
Avgå Jocke.
Silly Season 2025/26
Ja. Det var nog den största besvikelsen i modern historia.
Wikegårds järnkaminer
Silly Season 2025/26
Jag tror att om Thore får familjen att vilja hänga lite mer i Sthlm, nån slags deal överlag så att säga så kommer den galningen att ta ett år till med DIF.
Jag hoppas ju lite på det också, jag vill inte att sagan tar slut nu. Även om den kunde tagit slut för 10 år sedan.
Jag hoppas ju lite på det också, jag vill inte att sagan tar slut nu. Även om den kunde tagit slut för 10 år sedan.
Silly Season 2025/26
Som Habs fan är jag jävligt pepp på Ylönen.
Var oftast bra när han kom upp och spelade och blev i princip utkonkurrerad av svenska landslagsmannen Emil Heinemann plus att Montreal har ett gägn yngre spelare på väg in.
Lite förvånad att Ylönen lämnade nordamerika ändå, bara att tacka och ta emot!
Var oftast bra när han kom upp och spelade och blev i princip utkonkurrerad av svenska landslagsmannen Emil Heinemann plus att Montreal har ett gägn yngre spelare på väg in.
Lite förvånad att Ylönen lämnade nordamerika ändå, bara att tacka och ta emot!
Silly Season 2025/26
Har han guldhjälm i några av klippen? Det är väl skytteligaledaren som brukar ha det? Eller är den en i varje lag?Osten östlund skrev: ↑2025-05-28 19:10:09 Wiken plockar in spännande och oväntat. Som ngn sa inget läcker, grymt!
Lite video, med "nya skogsjätten"!
Ser lovande ut om han har lite offensiv utöver storleken.
Silly Season 2025/26
Vi kan alltså räkna med att backsidan nu är fastslagen ? Vi har 8 seniora backar även om/När hammarn och krogen drar.
Pulli, Lindström, La leggia och JP är våra 4 topp backar...?
Känns lite trubbigt
Pulli, Lindström, La leggia och JP är våra 4 topp backar...?
Känns lite trubbigt
Silly Season 2025/26
Klocka, nu borde de väl ändå vara Laleggia? Men man har ju blivit överraskad förr
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Han följer DIF på Instagram så mest troligen, ja.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.