Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
joppe79

Silly Season 2025/26

Inlägg av joppe79 »

Såg i norska tidningen att Thore fortfarande står mellan tre alternativ. Storhamar, DIF eller sluta.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Andspe »

joppe79 skrev: 2025-05-29 11:25:16 Såg i norska tidningen att Thore fortfarande står mellan tre alternativ. Storhamar, DIF eller sluta.
Han hade fortfarande gjort det bra i SHL.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Tabarnak

Silly Season 2025/26

Inlägg av Tabarnak »

Andspe skrev: 2025-05-29 11:41:21
joppe79 skrev: 2025-05-29 11:25:16 Såg i norska tidningen att Thore fortfarande står mellan tre alternativ. Storhamar, DIF eller sluta.
Har det kommit någon info om vad det var för skada som störde under slutet? Var det triceps bara (som jag antar var en tillfällig muskelskada) eller något annat också. Hörde pratas om ljumskar och sånt brukar ju kunna bli efterhängset.
AndersDIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av AndersDIF »

Tror backarna är helt spikad efter Laleggia och lindström,
Men nu till anfallet så blir det väl Ylönen i första kedjan och det är väl den billigaste spelaren i första som dom tänkt där.
Kanske bomba till med Caggiula och en till riktigt bra vinge helst från tidigare DIF
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

AndersDIF skrev: 2025-05-29 13:49:52 Tror backarna är helt spikad efter Laleggia och lindström,
Men nu till anfallet så blir det väl Ylönen i första kedjan och det är väl den billigaste spelaren i första som dom tänkt där.
Kanske bomba till med Caggiula och en till riktigt bra vinge helst från tidigare DIF
Caggiula För sent Har kontrakt !
The DIF ONE
joppe79

Silly Season 2025/26

Inlägg av joppe79 »

Tabarnak skrev: 2025-05-29 11:48:29
Har det kommit någon info om vad det var för skada som störde under slutet? Var det triceps bara (som jag antar var en tillfällig muskelskada) eller något annat också. Hörde pratas om ljumskar och sånt brukar ju kunna bli efterhängset.
Jag uppfattade det som om ljumskarna tog kål på honom.
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

joppe79 skrev: 2025-05-29 14:25:58
Han sa det efter säsongen. Dom var så förstörda att han hade svårt att ligga ner till slut.
Windio

Silly Season 2025/26

Inlägg av Windio »

Nypovich skrev: 2025-05-29 14:36:59
joppe79 skrev: 2025-05-29 14:25:58
Han sa det efter säsongen. Dom var så förstörda att han hade svårt att ligga ner till slut.

Svårt att se honom lyckas få ljumskarna att fungera en hel säsong i SHL ifall dom går sönder på detta sätt redan i Hockeyallsvenskan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Ganska oroväckande silly än så länge va?

Idel HA-spelare, en poängback, Lindström JP på dekis och två oprövade finländare?

Hellberg är väl den enda som är klassgaranti. Vi behöver få in en eller två riktiga stjärnor, som Micke Samuelsson senast.

Det som räddade oss förra gången var knappast Markus Nordlund (Pulli) utan mycket stark utveckling i Marcus Sörensen och Marcus Högström. Den potentialen har vi inte riktigt i truppen denna gång; Frondell och Eklund är för unga för att leda offensiven
Säg den glädje som varar
Vilshion

Silly Season 2025/26

Inlägg av Vilshion »

DIF_Soldier skrev: 2025-05-29 15:41:49 Ganska oroväckande silly än så länge va?

Idel HA-spelare, en poängback, Lindström och två oprövade finländare?

Hellberg är väl den enda som är klassgaranti. Vi behöver få in en eller två riktiga stjärnor, som Micke Samuelsson senast.

Det som räddade oss förra gången var knappast Markus Nordlund (Pulli) utan mycket stark utveckling i Marcus Sörensen och Marcus Högström. Den potentialen har vi inte riktigt i truppen denna gång; Frondell och Eklund är för unga för att leda offensiven
Oroande i Maj? Knappast va? Tycker backsidan ser okej ut, såklart inte bäst i ligan men en duglig. Såklart handlar mycket om sista 3 forwardsnamnen. Ylönen tror jag ej ett riktigt bra namn, såklart drömmen är att han går in i andraline men de är lite väl copium
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

Vilshion skrev: 2025-05-29 15:48:16

Idel HA-spelare, en poängback, Lindström och två oprövade finländare?

Oroande i Maj? Knappast va? Tycker backsidan ser okej ut, såklart inte bäst i ligan men en duglig. Såklart handlar mycket om sista 3 forwardsnamnen. Ylönen tror jag ej ett riktigt bra namn, såklart drömmen är att han går in i andraline men de är lite väl copium
Håller med. Tycker det börjar se lovande ut och mycket mer kommer nog komma, om jag tolkade Wiken rätt. Lindström är fortfarande ung ocj lovande och absolut en väldigt bra förstärkning. LaLeggia är såklart också ett lyft om han dyker upp. Saknar möjligtvis en till offensiv back förutom dessa. Hellberg lär dyka upp som målvakt, och troligtvis en tredjemålvakt. Sen tycker jag att vi skulle behöva åtminstone 4 st toppforwards till. Wikegård har koll och vet vad som krävs, tror jag.
SkallePer

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

Bara så jag hänger med.
Är vi klara med backsidan nu ?
Fyra nya in : Pulli, Lindström, La Leggia och JP.
Ska dessa 4 bilda våra 2 första backpar?
Eller siktar Wikegård på att tex göra Berg till 7e back och göra sig av med en av Ragge och Blixt? För inte behöver vi 9 seniora backar?

Om vi är klara så är det tveksamt om våra topp 4 backar är bra nog.
mb81

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Idel HA-spelare, en poängback, Lindström JP på dekis och två oprövade finländare?

Tycker nog vårt lag nu ser vassare ut än det vi hade när vi gick upp senast. Väldigt få som producerade speciellt mycket då. Vi hade fyra forwards då som gjorde över 15 poäng. Satan va blekt lag vi hade då ändå. Sen svårt se någon få Sörensen genombrott i vår trupp nu men våra tre junnar kommer vara bra sin sista säsong I sverige.
Zpy65

Silly Season 2025/26

Inlägg av Zpy65 »

Herre gud
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

SkallePer skrev: 2025-05-29 16:29:10 Bara så jag hänger med.
Är vi klara med backsidan nu ?Ä
Fyra nya in : Pulli, Lindström, La Leggia och JP.
Ska dessa 4 bilda våra 2 första backpar?
Eller siktar Wikegård på att tex göra Berg till 7e back och göra sig av med en av Ragge och Blixt? För inte behöver vi 9 seniora backar?

Om vi är klara så är det tveksamt om våra topp 4 backar är bra nog.
Det ser tyvärr ut så. Om man inte letar efter ny adress till Blixt (eller den back som presterar sämst på försäsongen). Blixt kan ha svårast att hänga med även om han i grunden är bättre än Ragge.

Jag tycker backsidan har potential om man värvar en back till. Ett namn till som dessutom inte behöver vara överjävligt bra utan jämnbra med övriga. Kan vi krydda detta med Philip Holm ser det plötsligt bra ut. Utan honom, not so much.

Kan man dessutom behålla djupet på backsidan vore det ju toppen. Det är väl dock uteslutet att Ragge och Blixt kan tänka sig att vara sjunde. Det är om man kapar båda och låter Edvin vara sjunde.

Har också kikat en del på AHL-slutspelet och Texas, och där sticker Kole Lind ut positivt. Producerar dock kanske lite för mycket för att välja SHL.

Den "stora stjärnan" på marknaden vore ju Jesse Puljujärvi. Även om chansen är ytterst liten så är den väl större nu med alla finska tillskott. Vi behöver något riktigt bra på högersidan i förstalinan.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-05-29 17:34:45, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Skriv svar