Bema har väl dessutom sagt att om han ska spela i Sverige igen så finns det bara en klubb. Men mycket kan ju ha ändrats sedan dess.vincent1891 skrev: ↑2025-05-24 16:42:16 Ryktades tidigare om Lycksell, där vi var en av många SHL klubbar som var intresserade, nu börjar många av de ”intresserade” lagen fylla på deras trupp, bör möjligtvis öppna upp för oss, kanske Växjö?
Bemström har det vart tyst om, Leksand har inte råd vilket borde öppna upp för oss, om man får vara lite optimistisk.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Yhaey mannen, nykter å klar i knoppen utan kola, och kan dock då inte förstå att vi ska betala det AJF begärde, som du tyckteManijock skrev: ↑2025-05-24 16:53:50Skit du i min frisyr Hooja. Full och osäker ikväll eller#10 skrev: ↑2025-05-24 15:49:23Vi får väl se, men du verkar ju ha facit på allt, (vi ger AJF det han vill ha, han är säkert en toppspelare nu), kamma dig för helvete.Manijock skrev: ↑2025-05-24 15:47:19Jaa sjukt att folk tar för givet att Fjällby är som han var sist. Har gått många år och han har varit relativt given i världens bästa liga. Mycket troligt så är han en toppspelare i SHL.Knickedick skrev: ↑2025-05-24 15:41:03Ja! Fjällby platsar ju iaf i SHL. Just nu har vi en jävla massa sjundebackar och en jävla massa SHL-oprövade forwards för fjärdekedjan.
Vi behöver tydlighet och smartness i defensiven nästa säsong. JP är typ motsatsen! Inte supernöjd! Bra ersättare till Ragge om han släpps, men det kommer ju inte hända. Blixt har större uppsida.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Wikegård upprepar sitt mönster och startar med en svag backsida. Arvid Bergström, Elias Degnell, Adrian Carnebo ut,Mattias Hävelid, August Berg, Max Krogdahl in under säsong.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-24 16:51:07 Tror man ser det som en möjlighet att fynda lite grann då Rögle är villiga att äta en del av lönen och därmed frigöra mer pengar till toppspelare.
NY - Lindström
LaLeggia - Pettersson
Sissons - Berg
Ragge - Blixt
Skillnaden denna gång att det inte finns en enkel högre hylla att plocka från för att lösa problemen. Dessutom en ännu svagare forwardssida, ett problem vi inte hade sist.
JP är första spiken i kvalkistan. Jag förväntar mig en kofot av rang nu, helst flera.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-05-24 17:52:50, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Då har vi inte samma syn, läs hans inlägg igenKnickedick skrev: ↑2025-05-24 16:54:07Det är ju det som är vårt resonemang från början som du opponerar dig emot.#10 skrev: ↑2025-05-24 16:48:24Var har jag skrivit det?Knickedick skrev: ↑2025-05-24 16:30:21Att du tycker det är bra att vi bränner 350k på back 6, 8 och 10 men 235k för Fjällby är dumt.#10 skrev: ↑2025-05-24 16:26:10Vad snackar du om?Knickedick skrev: ↑2025-05-24 16:24:45
Så 310k på sista spelande rightarback är bra?
Kontra om vi tagit Fjällby på 235k minus typ Grewes lön eftersom de förmodligen konkurrerade om samma roll?
Då säger jag inte att jag hellre har Fjällby en Grewe, utan bara att 310k för backar som inte är topp i SHL
Som soldaten skriver i ursprungsinlägget.
Att vi lägger pengar på Jeppe för en roll där vi redan har liknande spelare.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Sedan har det funnits ryckten om Norell
Troligtvis tog JP den posten ?
Troligtvis tog JP den posten ?
The DIF ONE
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Haha, det hoppas jag verkligen.
Om JP känns lite passé känns ju Norell uråldrig i jämförelse.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2025/26
Ja Norell gled in på en räkmacka i generationen Ollas Mattson och EnglundJim Morrison skrev: ↑2025-05-24 17:56:54Haha, det hoppas jag verkligen.
Förstår inte riktigt vad Öbro såg i honnom
The DIF ONE
Silly Season 2025/26
AOM är en bärande back i Färjestad medan Englund är ordinarie i NHL. Norell ansågs av många här på forumet gå före de båda.GULD skrev: ↑2025-05-24 18:07:39Ja Norell gled in på en räkmacka i generationen Ollas Mattson och EnglundJim Morrison skrev: ↑2025-05-24 17:56:54Haha, det hoppas jag verkligen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Silly Season 2025/26
Praetori skrev: ↑2025-05-24 19:18:58AOM är en bärande back i Färjestad medan Englund är ordinarie i NHL. Norell ansågs av många här på forumet gå före de båda.GULD skrev: ↑2025-05-24 18:07:39Ja Norell gled in på en räkmacka i generationen Ollas Mattson och EnglundJim Morrison skrev: ↑2025-05-24 17:56:54Haha, det hoppas jag verkligen.
Oj första som jag hört säga det !!!
The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Vilka då? Fullständiga dårar. Både AOM och Englund var overkligt bra som så unga backar när de kom upp. Spelade som 30åringar från dag 1.Praetori skrev: ↑2025-05-24 19:18:58AOM är en bärande back i Färjestad medan Englund är ordinarie i NHL. Norell ansågs av många här på forumet gå före de båda.GULD skrev: ↑2025-05-24 18:07:39Ja Norell gled in på en räkmacka i generationen Ollas Mattson och EnglundJim Morrison skrev: ↑2025-05-24 17:56:54Haha, det hoppas jag verkligen.
- diftobbe89
Silly Season 2025/26
Men lugna dig. Backsidan ser ju lovande ut, vi är nykomlingar och har redan landat namn som LaLeggia och Lindström, Sissons blir sjukt intressant som en 3-4, jag ser egentligen inga hinder för att han kan vara en toppback även i SHL. Svårbedömd. Det var inte längesen JP var uttagen i landslaget, var en eftertraktad back och marknadsvärdet steg och fick en hög lön i Rögle, där gick det mindre bra men det har handlat om en säsong? Innan dess stabil och nu vänder han hem, har han inte skyhög lön ser jag verkligen inte hur man kan kritisera den värvningen. Befängt att sätta honom i samma fack som Ragge och Blixt som någon gjorde, bara för att dom har liknande spelstil. Jeppe är också en extrem kravställare och har samlat på sig mycket rutin och erfarenhet av ligan vilket ger honom trovärdighet och respekt när han tar ton. Underskatta inte yttre omständigheter. Gillar att Wiken fortsätter bygga med starka defensiva pjäser, med en stabil keeper längst bak. Inga invändningar alls på defensiven såhär långt. Bra fördelning av leftare/rightare också vilket alltid är en fördel även om det inte är avgörande.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-24 17:50:10Wikegård upprepar sitt mönster och startar med en svag backsida. Arvid Bergström, Elias Degnell, Adrian Carnebo ut,Mattias Hävelid, August Berg, Max Krogdahl in under säsong.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-24 16:51:07 Tror man ser det som en möjlighet att fynda lite grann då Rögle är villiga att äta en del av lönen och därmed frigöra mer pengar till toppspelare.
NY - Lindström
LaLeggia - Pettersson
Sissons - Berg
Ragge - Blixt
Skillnaden denna gång att det inte finns en enkel högre hylla att plocka från för att lösa problemen. Dessutom en ännu svagare forwardssida, ett problem vi inte hade sist.
JP är första spiken i kvalkistan. Jag förväntar mig en kofot av rang nu, helst flera.
Framåt däremot. Låt se vad vi hittar där, men efter en såhär solid säsong kan jag omöjligt kritisera Wiken redan nu, litar på hans tänk och process tills motsatsen bevisas.
Spela fult
-
Silly Season 2025/26
André Petersson 1 års kontrakt. Han är väll inte slut?
https://www.eliteprospects.com/player/7 ... -petersson
https://www.eliteprospects.com/player/7 ... -petersson
-
Silly Season 2025/26
Så vi hjälper alltså Rögle att få in Klas Dahlbäck också.
Gabriel Carlsson och Klas Dahlbäck känns ju som namn man önskar att vi gick efter.
Men hoppet står till att Victor Söderström inte får NHL-Kontrakt och att Brynäs därmed inte har råd med både Hägg och Adam Boqvist utan att vi kan norpa den sistnämnde.
Gabriel Carlsson och Klas Dahlbäck känns ju som namn man önskar att vi gick efter.
Men hoppet står till att Victor Söderström inte får NHL-Kontrakt och att Brynäs därmed inte har råd med både Hägg och Adam Boqvist utan att vi kan norpa den sistnämnde.
-
Silly Season 2025/26
Linden Vey (Fribourg) och Philippe Maillet (Ambri-Piotta) är två centrar i Schweiz som inte verkar få förlängt, första har flera år bakom sig i KHL med bra säsonger och lämnade under säsongen för Fribourg, vilket verkar vara ett signum för honom, flera flyttar senaste åren.
Maillet har flera bra säsonger i AHL, två säsonger i KHL och nu senast en säsong i NL, 38 poäng på 43 matcher. Tycker Maillet känns som en bra förstacenter om inte för dyr.
Maillet har flera bra säsonger i AHL, två säsonger i KHL och nu senast en säsong i NL, 38 poäng på 43 matcher. Tycker Maillet känns som en bra förstacenter om inte för dyr.
Silly Season 2025/26
När det finns konkreta rykten om Hellberg, Lindström, Holm och LaLeggia tycker då jag att det känns riktigt lovande bakåt. Är betydligt mer oroad över att vi bara har 5-6 gubbar som kan hålla SHL-klass på forwardssidan.