Ja! Fjällby platsar ju iaf i SHL. Just nu har vi en jävla massa sjundebackar och en jävla massa SHL-oprövade forwards för fjärdekedjan.
Så alla som platsar i shl ska vi betala 300 för? TREJÄVJAHUNDRATUSEN är spets, inte AJF.
Poängen är att de 100k + som nu går till JP, en roll som August Berg redan fyller, hade vi kunnat lägga på AJF eller en toppback.
Han är inte värd det nej, men ska vi spendera pengar måste det läggas på något bättre än LHC-Jeppe. Det är slöseri med pengar.
Om de sista backarna in blir LaLeggia, Lindström och en åldrad Holm är vi väldigt illa ute
Exakt detta!
+ att 235k för förmodligen SHLs bästa energispelare och definitivt bästa Jägare. Att folk inte fattar att rollspelare är värda mycket för ett lag är okunnigt. Med det sagt har vi tyvärr spelare i den rollen, vilket gör det rätt att hoppa Fjällby. Men de pengarna vi inte la på Fjällby gör sig definitivt inte Bättre på Jeppe och Krogdahl för typ samma peng, när vi redan har Berg där.
Men om ni tänker längre än den lilla pinnen ni har i skrevet så kanske 135k där, och 75k där, och 105k där ger oss 2 spetsspelare (inte fjällby) som gör 35-45p, och ser till att vi håller oss på rätt sida om sträcken detta år.
Så 310k på sista spelande rightarback är bra?
Kontra om vi tagit Fjällby på 235k minus typ Grewes lön eftersom de förmodligen konkurrerade om samma roll?
Då säger jag inte att jag hellre har Fjällby en Grewe, utan bara att 310k är mycket för backar som är 6-9 i SHL i jämförelse
Senast redigerad av Knickedick den 2025-05-24 16:26:15, redigerad totalt 1 gånger.
Så alla som platsar i shl ska vi betala 300 för? TREJÄVJAHUNDRATUSEN är spets, inte AJF.
Poängen är att de 100k + som nu går till JP, en roll som August Berg redan fyller, hade vi kunnat lägga på AJF eller en toppback.
Han är inte värd det nej, men ska vi spendera pengar måste det läggas på något bättre än LHC-Jeppe. Det är slöseri med pengar.
Om de sista backarna in blir LaLeggia, Lindström och en åldrad Holm är vi väldigt illa ute
Exakt detta!
+ att 235k för förmodligen SHLs bästa energispelare och definitivt bästa Jägare. Att folk inte fattar att rollspelare är värda mycket för ett lag är okunnigt. Med det sagt har vi tyvärr spelare i den rollen, vilket gör det rätt att hoppa Fjällby. Men de pengarna vi inte la på Fjällby gör sig definitivt inte Bättre på Jeppe och Krogdahl för typ samma peng, när vi redan har Berg där.
Men om ni tänker längre än den lilla pinnen ni har i skrevet så kanske 135k där, och 75k där, och 105k där ger oss 2 spetsspelare (inte fjällby) som gör 35-45p, och ser till att vi håller oss på rätt sida om sträcken detta år.
Kontra om vi tagit Fjällby på 235k minus typ Grewes lön eftersom de förmodligen konkurrerade om samma roll?
Då säger jag inte att jag hellre har Fjällby en Grewe, utan bara att 310k för backar som inte är topp i SHL
Vad är källan på att vi betalar 110 för Berg?
Isåfall hoppas jag vi hittar en ny arbetsgivare åt honom.
Artikeln som hockeynews la upp när Berg blev klar förra året,
80’/mån i hockeyallsvenskan
110’/mån i Shl
300’ bonus vid avancemang till shl
(Hade 60’ i Modo)
Och Modo ville inte ge honom en krona i SHL för de inte tyckte han platsade?
Dock många Modo-supportrar som anser att de var ett av hinkens större misstag att släppa Berg
Dom åkte ju ut så möjligt supportrarna har rätt.
Men för 110k vet jag inte. Vad har Krogdahl?
Snittlönen i SHL är 120k så 110k för Berg är inte alls så extremt. Back som kan bära 15-16min istid i ett tredje backpar + BP med bravur. Spelare som aldrig klagar och driver på som faaaan på träningarna. Flyger lite under radarn hos många men skulle inte alls vara förvånad om det är en framtida lagkapten i Djurgården.
Exakt detta!
Då säger jag inte att jag hellre har Fjällby en Grewe, utan bara att 310k för backar som inte är topp i SHL
Vad snackar du om?
Att du tycker det är bra att vi bränner 350k på back 6, 8 och 10 men 235k för Fjällby är dumt.
Felix.32 skrev: ↑2025-05-24 13:26:59
Artikeln som hockeynews la upp när Berg blev klar förra året,
80’/mån i hockeyallsvenskan
110’/mån i Shl
300’ bonus vid avancemang till shl
(Hade 60’ i Modo)
Dock många Modo-supportrar som anser att de var ett av hinkens större misstag att släppa Berg
Snittlönen i SHL är 120k så 110k för Berg är inte alls så extremt. Back som kan bära 15-16min istid i ett tredje backpar + BP med bravur. Spelare som aldrig klagar och driver på som faaaan på träningarna. Flyger lite under radarn hos många men skulle inte alls vara förvånad om det är en framtida lagkapten i Djurgården.
Berg är inte snittetspelaren i SHL
Dessutom tror jag inte snittet är riktigt så högt.
Senast redigerad av Knickedick den 2025-05-24 16:39:34, redigerad totalt 1 gånger.
Jag tror Berg absolut kan utvecklas, han är trots allt bara 26 år. Men man ska ha i åtanke att han var 7-8 back MoDo förra året och Modo hade heller ingen plats för honom. Modo åkte sen ut HA. Så därför ser jag inte honom som en topp sexa i dagsläget, och att en sån som JP ligger lite före. JP å andra sidan var heller ingen stjärna i Rögle, spelade i tredjekedjan och gjorde öht en dålig säsong, och därför vill också Rögle göra sig av med honom.
LaLeggia spelade i en andra kedja i HV71, och dom valde heller inte att gå vidare med honom utan istället satsade de på andra offensiva (bättre?) spelare till nästa säsong.
Sammantagetvis så är varken Berg eller JP våra topp fyra backar men LaLeggia kan ev vara en spelare i en andra kedja. Därför tror jag också att vi fortfarande inte nöjer oss med Lindström eller Holm (som jag heller inte ser i en första kedja), utan vi kommer behöva ett ännu starka namn som vår förste (offensive) back.
Senast redigerad av Rutger den 2025-05-24 16:38:45, redigerad totalt 1 gånger.
Rutger skrev: ↑2025-05-24 16:33:58
Jag tror Berg absolut kan utvecklas, han är trots allt bara 26 år. Men man ska ha i åtanke att han var 7-8 back MoDo förra året och Modo hade heller ingen plats för honom. Modo åkte sen ut HA. Så därför ser jag inte honom som en topp sexa i dagsläget, och att en sån som JP ligger lite före. JP å andra sidan var heller ingen stjärna i Rögle, spelade i tredjekedjan och gjorde öht en dålig säsong, och därför vill också Rögle göra sig av med honom.
LaLeggia spelade i en andra kedja i HV71, och dom valde heller inte att gå vidare med honom utan istället satsade de på andra offensiva (bättre?) spelare till nästa säsong.
Sammantagetvis så är varken Berg eller JP våra topp fyra backar men LaLeggia kommer troligen vara en spelare i en andra kedja, enligt mig. Därför tror jag också att vi fortfarande inte nöjer oss med Lindström eller Holm (som jag heller inte ser i en första kedja), utan vi kommer behöva ett ännu starka namn som vår förste (offensive) back. Tror jag.
Sammantagetvis så är varken Berg eller JP våra topp fyra backar men LaLeggia kommer troligen vara en spelare i en andra kedja. Därför tror jag vi heller inte endast nöjer oss med Lindström eller Holm (som jag heller inte ser i en första kedja), utan vi kommer behöva ett ännu starka namn som vår förste (offensive) back.
Sammantagetvis så är varken Berg eller JP våra topp fyra backar men LaLeggia kan mycket väl vara en spelare i en andra kedja, enligt mig. Därför tror jag också att vi fortfarande inte nöjer oss med Lindström eller Holm (som jag heller inte ser i en första kedja), utan vi kommer behöva ett ännu starka namn som vår förste (offensive) back. Tror jag.
Berg var 5e back i modo och valde själv att lämna när modo tog in Norlinder sent för att inte riskera vara 7e back. Berg var en av modos bästa backar den säsongen enligt supportar också. Hade bra siffror för att spela i ett bottenlag med. Tror Berg kommer göra det bra i SHL denna sejour med.
Det är inte spelare som Emil Sylvegård, Petter Granberg, Christian Folin osv heller men ack så viktiga spelare för sina lag och bra på det de gör bäst.
Edit: menade Cristian Folin såklart inte Niklas
Senast redigerad av Galning1998 den 2025-05-24 16:45:54, redigerad totalt 1 gånger.
Ryktades tidigare om Lycksell, där vi var en av många SHL klubbar som var intresserade, nu börjar många av de ”intresserade” lagen fylla på deras trupp, bör möjligtvis öppna upp för oss, kanske Växjö?
Bemström har det vart tyst om, Leksand har inte råd vilket borde öppna upp för oss, om man får vara lite optimistisk.
Felix.32 skrev: ↑2025-05-24 13:37:36
Det är inte spelare som Emil Sylvegård, Petter Granberg, Niklas Folin osv heller men ack så viktiga spelare för sina lag och bra på det de gör bäst.
Vad snackar du om?
Att du tycker det är bra att vi bränner 350k på back 6, 8 och 10 men 235k för Fjällby är dumt.
Vill du ge en medelmåtta 300k i månaden? Fjällby är en medelmåtta.
Hur vet du det? Fjällby har vi inte sett på den här nivån sen han var pojke. JP däremot är en etablerad sjundeback på SHL-nivå.
Fjällby kan mycket väl vara en stjärna i Brynäs nästa säsong.
Ja! Fjällby platsar ju iaf i SHL. Just nu har vi en jävla massa sjundebackar och en jävla massa SHL-oprövade forwards för fjärdekedjan.
Jaa sjukt att folk tar för givet att Fjällby är som han var sist. Har gått många år och han har varit relativt given i världens bästa liga. Mycket troligt så är han en toppspelare i SHL.
Vi får väl se, men du verkar ju ha facit på allt, (vi ger AJF det han vill ha, han är säkert en toppspelare nu), kamma dig för helvete.
Skit du i min frisyr Hooja. Full och osäker ikväll eller
Vi behöver tydlighet och smartness i defensiven nästa säsong. JP är typ motsatsen! Inte supernöjd! Bra ersättare till Ragge om han släpps, men det kommer ju inte hända. Blixt har större uppsida.