Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Difjs skrev: 2025-05-10 12:40:10 Grewe klar för två nya år enligt expressen,

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... jurgarden/

Verkar bli HV för Woods också enligt expressen
Bra med Grewe, sen att HV är med och hugger på alla spelare som finns är väl inte så oväntat måste finnas hur mycket pengar som helst där.
Galning1998

Silly Season 2025/26

Inlägg av Galning1998 »

fryppe skrev: 2025-05-10 12:50:53

Bra med Grewe, sen att HV är med och hugger på alla spelare som finns är väl inte så oväntat måste finnas hur mycket pengar som helst där.
Han är redan klar för HV men måste vänta med presentation då han ska ha sin signoff bonus
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Galning1998 skrev: 2025-05-10 12:54:16

Han är redan klar för HV men måste vänta med presentation då han ska ha sin signoff bonus
Undra hur långt det tar innan wikegård presenterar något nytt känns som det är helt dött just nu.
Användarvisningsbild
Tobbis
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Tobbis »

fryppe skrev: 2025-05-10 13:04:57
Galning1998 skrev: 2025-05-10 12:54:16

Undra hur långt det tar innan wikegård presenterar något nytt känns som det är helt dött just nu.
Ja, man börjar bli otålig, vill bara ha in nått, haha! Är mitten av Maj ändå.
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Osten östlund skrev: 2025-05-10 09:07:28
Knickedick skrev: 2025-05-10 09:01:20
Jim Morrison skrev: 2025-05-10 08:05:07
dr111DIF skrev: 2025-05-10 08:03:04
Nypovich skrev: 2025-05-10 07:41:08
Som någon skrev innan, inget säger att han inte kan fortsätta hos oss. Eller vet du något som gör att vi inte kan ta honom på lån exempelvis?
Inte omöjligt såklart. Men när de signar i den åldern brukar det innebära camp åtminstone. Vilket i sin tur innebär missad försäsong och säsongsinledning. Då är det nog bättre för Mattias själv och DIF att han tar klivet och fortsätter där borta. Inget agg mot honom alls bara krasst konstaterande att såna upplägg inte brukar bli bra.
Han kan ju bli en bonus om han blir utlånad framöver, precis som under den här säsongen. Men det är ingen jag skulle lämna en top4-plats öppen för nu med tanke på alla anledningar du nämner.

Risken är att vi går miste om andra namn under den väntan dessutom och i värsta fall stannar han där borta.
Det som är bra för San Jose är väl att han inte har något kontrakt med någon klubb i Europa. Hade han haft det så hade dom varit tvungna att låna tillbaka honom till den klubben om han inte tagit en plats i NHL-klubben, om jag tolkar NHL-avtalet rätt.
Så Mattias är helt och hållet i San Joses händer och NHL-klubbarna brukar föredra spel på liten rink om dom har fria händer, vilket dom har med Mattias.
Inte omöjligt att dom lånar honom hit. Men då är finska ligan mer trolig men framförallt AHL
Vad är poängen med att dom signar honom nu. Ifall dom ej vill plocka över honom?
Just det jag skrev. Att dom har större möjlighet att styra hans utveckling om han bara har kontrakt med dom och inte har kontrakt i Europa. Det finns mycket med NHL-avtalet som ger NHL-klubben mindre möjligheter att placera honom där DOM tycker ger honom bäst utveckling än om han skriver ett längre kontrakt med oss och dom då signar honom när han har ett underliggande kontrakt med oss.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Även om Woods har bra siffror i SHL är jag glad över att vi inte signar honom. Känns inte som att han passar in i DIF. Svårt att förklara magkänslan, samtidigt är det en solklar LHC/HV-legoknekt.

Gillar om Wikegård håller importspelarna som absolut sylvass spets. Riktigt där är inte Woods
Säg den glädje som varar
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Hv är en jävla parodi ändå. Tidernas mest missköta klubb ihop med Lyxfällan kastar sedelbuntar på varenda gubbe som att morgondagen hängde på det.

Skönt det här med att inte ha en budget att förhålla sig till.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Manijock skrev: 2025-05-10 14:53:07 Hv är en jävla parodi ändå. Tidernas mest missköta klubb ihop med Lyxfällan kastar sedelbuntar på varenda gubbe som att morgondagen hängde på det.

Skönt det här med att inte ha en budget att förhålla sig till.
Misskött med ganska dåliga värvningar kanske, men inte misskött ekonomiskt.
Det är fortfarande en av de rikaste klubbarna i Sverige och de har aldrig (någon enstaka gång?) haft en spelarinsamling.

Det går ju inte att jämföra med klubbar som fortsätter att värva trots att man inte har råd (Leksand, SSK m.fl).
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Disciplinnämnden »

Knickedick skrev: 2025-05-10 13:21:17
Osten östlund skrev: 2025-05-10 09:07:28
Knickedick skrev: 2025-05-10 09:01:20
Jim Morrison skrev: 2025-05-10 08:05:07
dr111DIF skrev: 2025-05-10 08:03:04

Inte omöjligt såklart. Men när de signar i den åldern brukar det innebära camp åtminstone. Vilket i sin tur innebär missad försäsong och säsongsinledning. Då är det nog bättre för Mattias själv och DIF att han tar klivet och fortsätter där borta. Inget agg mot honom alls bara krasst konstaterande att såna upplägg inte brukar bli bra.
Han kan ju bli en bonus om han blir utlånad framöver, precis som under den här säsongen. Men det är ingen jag skulle lämna en top4-plats öppen för nu med tanke på alla anledningar du nämner.

Risken är att vi går miste om andra namn under den väntan dessutom och i värsta fall stannar han där borta.
Det som är bra för San Jose är väl att han inte har något kontrakt med någon klubb i Europa. Hade han haft det så hade dom varit tvungna att låna tillbaka honom till den klubben om han inte tagit en plats i NHL-klubben, om jag tolkar NHL-avtalet rätt.
Så Mattias är helt och hållet i San Joses händer och NHL-klubbarna brukar föredra spel på liten rink om dom har fria händer, vilket dom har med Mattias.
Inte omöjligt att dom lånar honom hit. Men då är finska ligan mer trolig men framförallt AHL
Vad är poängen med att dom signar honom nu. Ifall dom ej vill plocka över honom?
Just det jag skrev. Att dom har större möjlighet att styra hans utveckling om han bara har kontrakt med dom och inte har kontrakt i Europa. Det finns mycket med NHL-avtalet som ger NHL-klubben mindre möjligheter att placera honom där DOM tycker ger honom bäst utveckling än om han skriver ett längre kontrakt med oss och dom då signar honom när han har ett underliggande kontrakt med oss.
Han var ju bara utlånad till oss, kontraktet är väl med Linköping till 27/28?
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

DIF_Soldier skrev: 2025-05-10 14:46:08 Även om Woods har bra siffror i SHL är jag glad över att vi inte signar honom. Känns inte som att han passar in i DIF. Svårt att förklara magkänslan, samtidigt är det en solklar LHC/HV-legoknekt.

Gillar om Wikegård håller importspelarna som absolut sylvass spets. Riktigt där är inte Woods
Hur är vi säkra på att spelare som är bättre än Woods kommer in?
Man förutsätter ju att det kommer komma in spelare som är spetsigare än Lundin och Woods nu när vi skrivit av dessa två men det är ju inte säkert.
Jag skulle gärna se en värvning av hög klass snart.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Silly Season 2025/26

Inlägg av Remy Lebeau »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-05-10 15:06:39
DIF_Soldier skrev: 2025-05-10 14:46:08 Även om Woods har bra siffror i SHL är jag glad över att vi inte signar honom. Känns inte som att han passar in i DIF. Svårt att förklara magkänslan, samtidigt är det en solklar LHC/HV-legoknekt.

Man förutsätter ju att det kommer komma in spelare som är spetsigare än Lundin och Woods nu när vi skrivit av dessa två men det är ju inte säkert.
Spetsigare än Albin Lundin är ju iofs inte svårt.
Tror random junior vi plockar upp gör ett bättre jobb.
Även fast Albin är en seniorspelare.

Albin är inte bra på något alls, och fyller ju ingen mer funktion än bredd, och då kan man lika gärna köra en yngre och mer utvecklingsbar spelare.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
vr6power

Silly Season 2025/26

Inlägg av vr6power »

Lundin är inte spets, mer bänknötare i shl. 😂
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

"Riley Woods har varit ett eftertraktat namn efter säsongen. Bland annat ska både Djurgården och Rögle ha lagt bud på forwarden – men HV71 ska enligt uppgifterna ha gett sig in i jakten sent och nu alltså nått längst."

Woods och Hävelid är ju uppenbarligen 2 st Wiken velat ha?

Samt tackat nej till Axel och Lundin.

Är tufft att komma sent in på marknaden. Frågan är bara hur länge Wiken vågar vänta. Innan man ev. börjar "chans värva"?
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-05-10 15:20:16, redigerad totalt 1 gånger.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

vr6power skrev: 2025-05-10 15:12:50

Lundin är inte spets, mer bänknötare i shl. 😂
Jo absolut, men än sålänge finns inget mer än att vi tackat nej till Woods och Lundin.
Woods i en 2-3 line hade varit ganska bra värvning, tror inte den var tänkt som till en topplina direkt.
Difsky

Silly Season 2025/26

Inlägg av Difsky »

Nu köper ju HV bara för att inte andra ska få ha dem. Men under pandemin så fick de stöd av staten? Konstigt
Skriv svar